Javascript is required

Słyszę, słucham, mówię, uczę się

Autor: Anna Walencik-Topiłko, 17.04.2024

Specjalne potrzeby edukacyjne
Podziel się

Obejrzyj prelekcję o etapach rozwoju umiejętności słuchania i słyszenia, modelach komunikacji językowej i zaburzeniach przetwarzania słuchowego.

Na webinarium zaprosił wydawca programu multimedialnego PERCEPCJA SŁUCHOWA I PRZETWARZANIE SŁUCHOWE PRO


Program webinarium:

  1. Słuchanie, a słyszenie – jak rozumieć te pojęcia w kontekście pracy z dzieckiem.
  2. Etapy rozwoju umiejętności słuchania i słyszenia.
  3. Jakie sygnały powinny zaniepokoić rodziców lub nauczycieli gdy obserwują, że słyszenie dziecka nie jest prawidłowe przy prawidłowym rozwoju słuchu fizjologicznego.
  4. Słuchanie a uwaga słuchowa.
  5. Model komunikacji językowej – co jest ważne? Precyzja komunikatu, mówienie i słuchanie. Jak zbudować prawidłowy wzorzec komunikacji?
  6. Zaburzenia przetwarzania słuchowego – jak rozpoznać i jak wspierać uczniów z zaburzeniami przetwarzania słuchowego?
  7. Trening słuchowy i autokontrola słuchowa u uczniów w starszym wieku szkolnym.
  8. Czym jest higiena słuchowa?

Rozmawiamy również o programie eduSensus Percepcja Słuchowa i Przetwarzanie Słuchowe PRO


Prelegent:

Anna Walencik-Topiłko – doktor nauk humanistycznych, uniwersytecki pracownik dydaktyczny, adiunkt. Z wykształcenia językoznawca, logopeda (neurologopeda, logorytmik, specjalista w zakresie emisji głosu). Od ponad dwudziestu lat zajmuje się logopedią zarówno teoretycznie, jak i praktycznie. Jest autorką licznych publikacji naukowych, współautorką podręczników akademickich z logopedii i neurologopedii, a także trenerem i szkoleniowcem. Opiekun merytoryczny pakietu programów multimedialnych eduSensus LOGOPEDIA PRO. Twórca piosenek, wierszyków i opowiadań logopedycznych, a także cyklu PogadANKA LOGOpedyczna.

Rozmowę prowadzi Katarzyna Sirak, pedagog specjalny i terapeuta z ponad 20-letnim stażem pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Specjalne potrzeby edukacyjne
Podziel się