
Obejrzyj prelekcję o etapach rozwoju umiejętności słuchania i słyszenia, modelach komunikacji językowej i zaburzeniach przetwarzania słuchowego.
Program webinarium:
- Słuchanie, a słyszenie – jak rozumieć te pojęcia w kontekście pracy z dzieckiem.
- Etapy rozwoju umiejętności słuchania i słyszenia.
- Jakie sygnały powinny zaniepokoić rodziców lub nauczycieli gdy obserwują, że słyszenie dziecka nie jest prawidłowe przy prawidłowym rozwoju słuchu fizjologicznego.
- Słuchanie a uwaga słuchowa.
- Model komunikacji językowej – co jest ważne? Precyzja komunikatu, mówienie i słuchanie. Jak zbudować prawidłowy wzorzec komunikacji?
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego – jak rozpoznać i jak wspierać uczniów z zaburzeniami przetwarzania słuchowego?
- Trening słuchowy i autokontrola słuchowa u uczniów w starszym wieku szkolnym.
- Czym jest higiena słuchowa?
Rozmawiamy również o programie eduSensus Percepcja Słuchowa i Przetwarzanie Słuchowe PRO
Prelegent:
Anna Walencik-Topiłko – doktor nauk humanistycznych, uniwersytecki pracownik dydaktyczny, adiunkt. Z wykształcenia językoznawca, logopeda (neurologopeda, logorytmik, specjalista w zakresie emisji głosu). Od ponad dwudziestu lat zajmuje się logopedią zarówno teoretycznie, jak i praktycznie. Jest autorką licznych publikacji naukowych, współautorką podręczników akademickich z logopedii i neurologopedii, a także trenerem i szkoleniowcem. Opiekun merytoryczny pakietu programów multimedialnych eduSensus LOGOPEDIA PRO. Twórca piosenek, wierszyków i opowiadań logopedycznych, a także cyklu PogadANKA LOGOpedyczna.
Rozmowę prowadzi Katarzyna Sirak, pedagog specjalny i terapeuta z ponad 20-letnim stażem pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.









