Javascript is required

PERCEPCJA SŁUCHOWA I PRZETWARZANIE SŁUCHOWE PRO



Poznaj najnowszy tytuł eduSensus – specjalistyczny program multimedialny dla dzieci i młodzieży w wieku 6–15 lat, wspomagający terapię wyższych funkcji słuchowych, w tym centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD).

PERCEPCJA SŁUCHOWA I PRZETWARZANIE SŁUCHOWE PRO to pomoc dla terapeutów, logopedów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej pracujących z dziećmi z centralnymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego i towarzyszącymi tym zaburzeniom deficytami w szkole, przedszkolu, gabinecie czy poradni.

Celem programu jest rozwijanie umiejętności słuchowych, języka i komunikacji oraz stymulowanie możliwości poznawczych dziecka. Został zaprojektowany w ten sposób, by zachęcać dziecko do aktywnego udziału w terapii i dostosowywać jej zakres do jego indywidualnych potrzeb.

To narzędzie, które pozwala skutecznie walczyć z ryzykiem wystąpienia zaburzeń przetwarzania słuchowego ucznia i może być wykorzystywane do ich terapii. Program polecany:

  • terapeutom pedagogicznym w przedszkolu i w szkole,
  • logopedom i neurologopedom,
  • pedagogom szkolnym,
  • specjalistom w poradniach psychologiczno-pedagogicznych,
  • nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej.

Aktywna tablica – środki na SPE dla szkół podstawowych



Program PERCEPCJA SŁUCHOWA I PRZETWARZANIE SŁUCHOWE PRO to doskonałe narzędzie do terapii procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego – dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabo słyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym ADHD i ADD. Uzupełni warsztat pracy logopedy w ramach terapii logopedycznej uczniów, a także terapeutów pracujących z uczniami z dysleksją. Tym samym znajdzie zastosowanie u uczniów z trudnościami w edukacji szkolnej. 

Zaburzenia przetwarzania słuchowego



Zaburzenia przetwarzania słuchowego towarzyszą wielu trudnościom edukacyjnym! Zaburzenia percepcji słuchowej przekładają się na konkretne i poważne problemy w rozwoju mowy u dzieci. Niska sprawność słuchu utrudnia postrzeganie fonemów, z których składają się słowa. To z kolei prowadzi do kłopotów z wyodrębnianiem, szeregowaniem i zapamiętywaniem elementów tworzących słowa. W umyśle dziecka powstają niedokładne wzorce słuchowe wyrazów.
To z kolei rodzi cały szereg trudności rozwojowych:
– pierwotnych: wady wymowy, ubogie słownictwo, problemy z opanowaniem reguł gramatycznych, kłopoty z zapamiętywaniem słów
– wtórnych: problemy z nauką liter, opanowaniem czytania, błędami w zapisie ze słuchu.

Wszystko to może prowadzić do porażek edukacyjnych i obniżać motywację do nauki, co niekorzystnie wpływa na samoocenę dziecka. Co więcej, zaburzenia przetwarzania słuchowego mogą opóźniać prawidłową diagnozę deficytów, takich jak np. dysleksja. To niezwykle ważne, by skutecznie rozpoznać zaburzenia przetwarzania słuchowego i rozpocząć ich terapię, zanim doprowadzą do poważnych problemów w rozwoju dziecka!

Zastosowanie programu



Ćwiczenia słuchowe zgromadzone w programie PERCEPCJA SŁUCHOWA I PRZETWARZANIE SŁUCHOWE PRO wspomagają terapię zaburzeń następujących procesów słuchowych niezbędnych do rozumienia mowy:

  • lokalizacja i lateralizacja dźwięku,
  • różnicowanie cech dźwięku,
  • rozpoznawanie cech dźwięku/ wzorców dźwiękowych, 
  • percepcja i analiza aspektów czasowych,
  • zdolność odbioru sygnału przy występowaniu konkurencyjnych sygnałów akustycznych,
  • zdolność odbioru sygnałów zniekształconych.

Zaburzenia te towarzyszą wielu deficytom. Dlatego program warto zastosować m.in. podczas terapii dzieci:

  • dysleksją i ryzykiem dysleksji,
  • niedokształceniem mowy o typie afazji,
  • specyficznymi zaburzeniami językowymi SLI,
  • dyslalią,
  • ADHD/ADD, ASD i trudnościami z koncentracją uwagi.

Jak pracować z programem



Program składa się z aż 400 różnorodnych, bogato ilustrowanych i udźwiękowionych ćwiczeń multimedialnych. Materiał podzielony jest na 3 poziomy:
  • poziom I – kształcenie zintegrowane (250 ćwiczeń)
  • poziom II – klasy IV–VI (75 ćwiczeń)
  • poziom III – klasy VII–VIII (75 ćwiczeń).

Prezentowane treści są ułożone według stopnia trudności. Na każdym poziomie podzielono je według tematów, które nawiązują do szkolnej podstawy programowej, np.: dom i szkoła, Kosmos, sławni naukowcy, biologia, muzyka, historia, wynalazki czy poezja.

Wszystkie ćwiczenia mają interaktywny charakter i wymagają aktywnego udziału dziecka w zajęciach. Przybierają różnorodne formy i wykorzystują różne mechanizmy, m.in. koło fortuny, zaznaczanie obrazków, łączenie kropek, przeciąganie elementów, układanie wieży, domino, memory, minigry. Dzięki temu nie nudzą i potrafią zainteresować dziecko przez długi czas!

Mocne strony programu



W zestawie



Pendrive z programem multimedialnym zawierającym:

  • 400 multimedialnych ćwiczeń słuchowych do wykorzystania na laptopie lub tablecie
  • aplikację terapeuty z możliwością monitorowania postępów dziecka i dokumentowania przebiegu terapii
  • kwestionariusz do oceny ryzyka zaburzeń przetwarzania słuchowego i percepcji słuchowej
  • kreator komiksów.

Publikacja zawierająca 15 rozbudowanych plansz ilustracyjnych wspomagających rozwój mowy wraz z propozycjami zadań.

 

Przewodnik metodyczny autorstwa czołowych ekspertek w dziedzinie, będący kompendium wiadomości na temat charakterystyki, etiologii, symptomów, kategorii klinicznych oraz diagnozowania centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD). Przewodnik to także skarbnica cennych wskazówek do pracy z programem, które przydadzą się w codziennej praktyce logopedom, neurologopedom, terapeutom i nauczycielom.

Licencja na czas nieokreślony na 5 urządzeń (1 komputer oraz 4 stanowiska treningowe na komputerze lub urządzeniach mobilnych), do 30 kont terapeutów i bez limitu uczniów.

Profesjonalne słuchawki nauszne.

Poznaj naszych ekspertów



Dowiedz się więcej o praktykach, którzy współtworzyli program PERCEPCJA SŁUCHOWA I PRZETWARZANIE SŁUCHOWE PRO. Więcej sylwetek ekspertów eduSensus znajdziesz TUTAJ.

Marta Badowska

Specjalistka terapii pedagogicznej, filolożka klasyczna, oligofrenopedagożka, surdopedagożka, arteterapeutka. Pasjonatka aktywnego, zindywidualizowanego

podejścia do kształcenia dzieci opartego na mocnych stronach, nauczania wielozmysłowego i pracy przez zabawę. Autorka szkoleń i warsztatów na temat pracy na mocnych stronach, elastyczności w myśleniu i działaniu. Społeczna dyrektorka Poradni Diagnostyczno-Terapeutycznej, honorowa członkini Polskiego Towarzystwa Dysleksji, współautorka szkoleń i konferencji, konsultantka do spraw specyficznych trudności w uczeniu się w aspekcie prawnym i praktycznym, terapeutka dysleksji, nauczycielka i wychowawczyni w klasach terapeutycznych.

Magdalena Grządziela

Pedagożka, nauczycielka, terapeutka, neurologopedka specjalizująca się w diagnozie i terapii zaburzeń przetwarzania słuchowego. Pracę zawodową łączy z pasją. W centrum jej pracy diagnostycznej i terapeutycznej znajdują się osoby ze specyficznymi trudnościami w komunikacji i uczeniu się. Celem jej działań są holistyczne wsparcie i kompleksowe podejście do pacjenta, a co za tym idzie – współpraca ze specjalistami z wielu dziedzin: psychologii, medycyny, pedagogiki, integracji sensorycznej. Specjalistka nowoczesnych metod pracy z pacjentami z APD.

Aleksandra Kwaśniewska

Neurologopedka, nauczyciel mianowany. Pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej i w szkole podstawowej specjalnej. Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży z zaburzeniami komunikacji. Po godzinach gra na trąbce w zespole IX-TET.

Anna Walencik-Topiłko

Doktor nauk humanistycznych, uniwersytecka pracowniczka naukowo-dydaktyczny, adiunkt. Z wykształcenia językoznawczyni, logopedka (neurologopedka, logorytmiczka, specjalistka w zakresie emisji głosu). Od ponad dwudziestu lat zajmuje się logopedią zarówno teoretycznie, jak i praktycznie. Jest autorką licznych publikacji naukowych, a także współautorką podręczników akademickich z logopedii i neurologopedii. Opracowała m.in. programy multimedialne „Czytam i piszę” oraz „Logorytmika”. Opiekun merytoryczna pakietu programów multimedialnych LOGOPEDIA PRO (wydawnictwo Nowa Era). Redaktorka merytoryczna i autorka współpracująca z „Forum Logopedy”. Twórczyni piosenek, wierszyków i opowiadań logopedycznych. Prowadzi gabinet logopedyczny, w którym na diagnozę i terapię przyjmuje pacjentów dorosłych oraz dzieci (zróżnicowane zaburzenia komunikacji językowej). Jako trenerka współpracuje z licznymi ośrodkami prowadzącymi kursy i zajęcia dla różnych środowisk zawodowych, również w formie online i webinariów.

Wymagania techniczne



Wymagania techniczne

APLIKACJA DESKTOP:

  • system operacyjny: Windows 10 wersja 64-bit, Windows 11
  • procesor: 2,4 GHz
  • 4 GB pamięci RAM
  • karta graficzna obsługująca rozdzielczość 1280x720 px lub wyższą
  • karta dźwiękowa
  • głośniki lub słuchawki
  • mikrofon (zalecany zewnętrzny)
  • mysz lub inne urządzenie wskazujące
  • port USB 2.0/3.0
  • 10 GB wolnej przestrzeni dyskowej
  • zainstalowany program do otwierania plików PDF
  • wyjściowe proporcje ekranu 16:9
  • minimalna rozdzielczość: FHD/150% = 1280x720 px

APLIKACJA MOBILE:

  • procesor min 4C, 4x A53, 2.0 GHz
  • pamięć RAM: min. 2 GB, zalecane 3 GB lub więcej
  • ekran 10.1""
  • pamięć urządzenia min. 32 GB eMCP
  • slot na kartę SD
  • kamera przednia (w pozycji horyzontalnej)
  • Android min. 6.0
  • proporcja ekranu 16:9, 16:10

Zawartość zestawu



Elementy zestawu (liczba sztuk):

  • Pendrive z instalatorem (1)
  • Słuchawki JBL T500 (1)
  • Publikacja Oglądam i opowiadam (1)
  • Publikacja Przewodnik metodyczny (1)
  • Instrukcja instalacji (1)
  • Umowa licencyjna z dokumentem gwarancyjnym (1)