Lekcjotek@ Historia

Baza pomysłów dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie klas IV-VIII na prowadzenie zajęć z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych. Praca z programem to połączenie nowoczesnych metod prezentacji materiału (animacji, filmów, doskonałych symulacji, prezentacji i zdjęć) z  interaktywnymi ćwiczeniami, dzięki którym najtrudniejsze zagadnienia w podstawie programowej są przyswajane przez dzieci szybko i efektywnie.

UWAGA! Programy multimedialne z serii Lekcjotek@ stanowią doskonałe uzupełnienie projektu rządowego „Aktywna tablica”.

przejdź do sklepu

Dlaczego warto?

Ikony_USPs_Lekcjoteka.png

Komponenty programu

Infografika_Lekcjoteka_Historia.png

Opis szczegółowy

Ikona_Przykładowy schemat lekcji.png

Przykładowy schemat lekcji

  1. prezentacja multimedialna wprowadzająca w zagadnienie (animacja, pokaz slajdów, film),
  2. pogłębienie tematu i dodatkowe objaśnienia, zazwyczaj w formie multimedialnej,
  3. różnorodne zadania interaktywne dotyczące tematu lekcji, pozwalające zaangażować grupę w wykonywanie ćwiczeń

Uporządkowana, niezmienna struktura lekcji podoba się uczniom – wiedzą, czego się mają spodziewać, jak będą przebiegać zajęcia i ich praca.

 

Ikona_Założenia metodyczne.png

Założenia metodyczne

  • zapewnia realizację wybranych zagadnień podstawy programowej dla klas IV-VIII szkoły podstawowej,
  • ułatwia zrozumienie procesów i zdarzeń historycznych, tłumaczy wpływ historii na dzisiejszą rzeczywistość,
  • w atrakcyjny sposób wprowadza w świat historii i kultury, prezentuje sylwetki postaci które odegrały ważną rolę w dziejach,
  • pozwala uczniom wejść w interakcję, przećwiczyć poznane zagadnienia i zaangażować się w lekcję,
  • wykorzystuje multimedia, z których korzystanie jest dla uczniów naturalne i intuicyjne,
  • daje możliwość dostosowania wyglądu zasobów (filmów, zdjęć, animacji) do potrzeb uczniów, co jest szczególnie ważne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz słabowidzących.

 

Ikona_Korzyści.png

Korzyści dla nauczyciela

  • zyskuje różnorodność pomocy dydaktycznych,
  • ma możliwość wcześniejszego przygotowania się do zajęć oraz wykorzystania gotowych scenariuszy lekcji,
  • realizuje wymóg wykorzystania TIK w szkole,
  • może wykorzystywać materiały zarówno na regularnych, jak i wyrównawczych zajęciach, oraz na kołach zainteresowań.


Korzyści dla ucznia

  • dzięki programowi łatwiej jest mu przyswoić materiał i uzmysłowić sobie jaki wpływ mają wydarzenia historyczne na dzisiejsze życie,
  • ma kontakt z różnorodnym, ciekawym materiałem dydaktycznym,
  • może wejść w interakcję i aktywnie uczestniczyć w pracy grupy.

 

Zawartość programu Lekcjoteka HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO:

  1. Na Olimpie
  2. Osiągnięcia starożytnych Rzymian
  3. Początki państwa polskiego
  4. Państwo polskie za czasów Kazimierza Wielkiego
  5. W średniowiecznym zamku
  6. W średniowiecznym mieście
  7. Odkrycia geograficzne i ich następstwa
  8. Początki dynastii Jagiellonów
  9. Bitwa pod Grunwaldem
  10. Szlachta polska
  11. Rzeczpospolita Obojga Narodów
  12. Rozbiory
  13. Powstanie styczniowe
  14. Józef Piłsudski
  15. Wrzesień 1939
  16. Sytuacja ludności polskiej pod okupacją niemiecką i radziecką
  17. Powstanie warszawskie
  18. Świat i Polska po 1945 roku
  19. NSZZ „Solidarność”
  20. Państwo polskie po 1989 roku
 

Ikona_Gwarancja jakości.png

Gwarancja jakości

  • Program opracowany we współpracy z nauczycielami historii – przez praktyków dla praktyków.
  • 20 lat doświadczenia w tworzeniu programów multimedialnych do terapii i wspomagania rozwoju dzieci.

Przykłady ekranów

historia.jpg

Wymagania techniczne

Program do działania wymaga:

systemu MS Windows 7/8.x/10 - wersje 32- i 64-bit

procesora 2,4 GHz

1 GB pamięci RAM (dla systemu 32-bit) lub 2 GB (dla systemu 64-bit)

600 MB wolnej przestrzeni na twardym dysku

karty dźwiękowej z podłączonymi głośnikami lub słuchawkami

myszy lub innego urządzenia wskazującego

napędu CD/DVD

 

UWAGA: Program nie współpracuje z emulatorami napędów CD/DVD.