Według badań Nowej Ery dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi może być w szkołach podstawowych ponad 30%. MEN oszacował, że pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkołach powinna obejmować nawet 35% uczniów szkół podstawowych i ówczesnych szkół gimnazjalnych.
W planach resortu edukacji to nauczyciel ma być pierwszym diagnostą dziecka – pierwsze kroki MEN już podjął przedefiniowując obowiązki dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz zmieniając zasady finansowania tej pomocy dla uczniów. Z naszych badań wynika, że większość nauczycieli jest żywo zainteresowana tematem SPE, a blisko 90% z nich prowadzi zajęcia wyrównawcze.
Na wszystkie te potrzeby odpowiada oferta programów multimedialnych eduSensus. To nowoczesne narzędzia mające wspierać dyrektorów i nauczycieli szkół podstawowych w realizacji podstawy programowej i pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W naszej ofercie znajdują się zarówno programy multimedialne jak i sprzęt do pracy z uczniami ze SPE, spełniający wymogi programu Aktywna tablica 2020-2024, dla szkół w których kształcą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.