Nowoczesne technologie na dobre zagościły już w edukacyjnym świecie – wkraczają coraz śmielej do szkolnych klas, uczniowskiego tornistra czy procesu nauczania. Okres pandemii i nauki zdalnej tylko przyspieszył te zjawiska. Im bardziej nauczyciele zanurzają się w oceanie nowinek technologicznych, eduinnowacji i różnorodnych zasobów cyfrowych, tym częściej zadają sobie pytania, które narzędzia i rozwiązania faktycznie wspierają efektywną i angażującą edukacją, a które są tylko ciekawostką i pożeraczami cennego czasu.

W cyklu spotkań eksperckich „Edukacja na czasie. Technologia” będziemy rozmawiać o tym:

  • jak najlepiej łączyć sprawdzone sposoby nauczania i innowacyjne rozwiązania edukacyjne
  • jak mądrze wykorzystywać innowacje technologiczne na różnych etapach procesu nauczania
  • na co zwracać uwagę, żeby nowoczesne rozwiązania usprawniały i ułatwiały naszą pracę, a nie przytłaczały nas
  • jak najskuteczniej wykorzystywać eduinnowacje w poszczególnych przedmiotach.

W cyklu „Edukacja na czasie. Technologia” zapewnimy solidną dawkę inspiracji, wiedzy i praktycznych porad, które pomogą nie utonąć w oceanie edukacyjnych technologicznych nowinek i innowacji, za to ułatwią wybranie z nich tych, które faktycznie pomogą oszczędzić czas, a jednocześnie uczyć skuteczniej i ciekawiej.

Ambasador cyklu

 

 

Tomasz Rożek

Fizyk, dziennikarz naukowy i założyciel „Fundacji Nauka. To Lubię”. Na co dzień zajmuje się popularyzacją nauki.

Co otrzymuje uczestnik cyklu „Edukacja na czasie. Technologia”?

Najbliższe spotkania z cyklu


1. Edukacja, technologia – szanse czy zagrożenia?

W pierwszym spotkaniu z cyklu zapraszamy w podróż po trendach i ciekawych rozwiązaniach technologicznych w edukacji. Celem tej inspirującej wyprawy do świata innowacji edukacyjnych jest znalezienie „złotego środka” – mądrego włączenia rozwiązań technologicznych do nauczania w realiach polskiej szkoły. Czy cyfrowe rozwiązania zawsze się sprawdzają? Jakie eduinnowacje najlepiej wspierają proces nauczania? Czym kierować się przy poszukiwaniu cyfrowych rozwiązań edukacyjnych? Jak znaleźć balans między tradycyjnymi a nowoczesnymi narzędziami edukacyjnymi? Na te i inne pytania spróbujemy poszukać odpowiedzi wspólnie z Tomaszem Rożkiem – ambasadorem programu „Edukacja na czasie. Technologia”.

Tomasz Rożek
Z wykształcenia jest fizykiem, ale z zawodu – dziennikarzem naukowym. Doktorat napisał z nauk fizycznych (o specjalności: fizyka jądrowa) na Wydziale Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Śląskiego oraz w instytucie Forschungszentrum w Jülich.  Prowadzi warsztaty, wykłady, a także „Fundację Nauka. To lubię”, której misją jest popularyzacja nauki i nowych technologii, zarówno wśród dorosłych, jak i dzieci, oraz nauka krytycznego myślenia.

Data spotkania: 01.12.2022 | Rozpoczęcie spotkania: 18:00 | Miejsce spotkania: Online

 

 

 

 

2. Wyzwania codziennej pracy – jak wykorzystujemy technologię na co dzień

Jak zmieniła się praca nauczyciela po okresie nauki zdalnej? Jakie nowe przyzwyczajenia, rutyny, narzędzia, rozwiązania dydaktyczne nauczyciele wykorzystują w codziennej pracy? W jaki sposób dzięki technologii możemy osiągnąć lepszy sposób pracy? Jak możemy połączyć ucznia i nauczyciela, szkołę i dom oraz jakie rozwiązania powinny być na wyciągnięcie ręki? Czy takim rozwiązaniem jest podręcznik? Jaki – papierowy czy cyfrowy? Jakie funkcje powinien spełniać? Zapraszamy na rozmowę Tomasza Rożka oraz Michała Kociankowskiego, którzy przyjrzą się nadchodzącym wyzwaniom w polskiej szkole.

Tomasz Rożek
Z wykształcenia jest fizykiem, ale z zawodu – dziennikarzem naukowym. Doktorat napisał z nauk fizycznych (o specjalności: fizyka jądrowa) na Wydziale Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Śląskiego oraz w instytucie Forschungszentrum w Jülich.  Prowadzi warsztaty, wykłady, a także „Fundację Nauka. To lubię”, której misją jest popularyzacja nauki i nowych technologii, zarówno wśród dorosłych, jak i dzieci, oraz nauka krytycznego myślenia.

Michał Kociankowski
Badacz motywacji i zachowań, potrzeb konsumenckich oraz wpływu technologii na postawy i zachowania ludzi. Studiował pedagogikę i filozofię. Prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych „Synergion”.

Data spotkania: styczeń 2022 | Miejsce spotkania: Online

 


Więcej inspirujących rozmów już na początku 2023 roku

 

Zobacz nasze pozostałe cykle: Edukacja na czasie

Edukacja na czasie. Nauczyciel

Cykl konferencji eksperckich dla nauczycieli

Edukacja na czasie. Nauka i relacje

Webinaria i artykuły dotyczące nauczania zdalnego

Edukacja na czasie. Uczeń

Cykl szkoleń eksperckich przygotowanych we współpracy z Uniwersytetem SWPS.