Javascript is required
Przejdź do treści głównej

Wielki sukces eduSensus Education Awards 2024!

21.10.2024

KonkursSpecjalne potrzeby edukacyjne
Podziel się

eduSensus Education Awards 2024 - ogólnopolski konkurs dla nauczycieli, specjalistów, szkół przyjaznych uczniom ze SPE

Wielki sukces eduSensus Education Awards 2024!

18 października 2024 roku w Centralnym Domu Technologii w Warszawie odbyła się konferencja Edukacja włączająca w polskiej szkole. Współczesne wyzwania i perspektywy na przyszłość, podsumowująca kolejną edycję ogólnopolskiego konkursu eduSensus Education Awards 2024. Wydarzenie, z udziałem ekspertów i praktyków, przyciągnęło ponad 120 uczestników. Konferencję poprowadziła Aleksandra Szczęsna, a program pełen inspirujących prelekcji pozwolił uczestnikom zgłębić wyzwania współczesnej edukacji włączającej.

Edukacja włączająca – raport Nowej Ery

Konferencję otworzyła prezentacja Joanny Elmanowskiej, przedstawiająca m.in. wyniki sondażu, który dostarczył cennych danych na temat współczesnych wyzwań i perspektyw na przyszłość związanych z edukacją włączającą w polskich szkołach.

Panel ekspertów poprowadzony przez Joannę Szulc, w którym udział wzięli Michalina Ignaciuk, Joanna Latosińska-Kulasek, Katarzyna Sirak i Jakub Tylman, przyniósł ożywioną debatę pod hasłem Kto właściwie odpowiada za edukację włączającą – żeby inkluzja nie była iluzją. Dyskusja skupiła się na tym, jakie kroki są niezbędne, aby inkluzja miała realne wsparcie i przynosiła korzyści wszystkim uczniom.

Premiera nowych narzędzi technologicznych

Jednym z ważniejszych punktów konferencji była dokonana przez Katarzynę Sirak i Joannę Elmanowską prezentacja platformy eduSensus.pl, dedykowanej terapii i wspieraniu rozwoju dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Uczestnicy konferencji mogli również samodzielnie zapoznać się platformą.
Natomiast Marta Badowska w swojej prelekcji podjęła ważne tematy związane z terapią i wyzwaniami w pracy z uczniami z ADHD. Kolejny blok poświęcony technologii VR/XR pokazał, jak te narzędzia mogą wspierać inkluzyjną edukację przez interaktywne doświadczenia. Zwrócono również uwagę na pozytywny wpływ lekcji plenerowych i wycieczek szkolnych na rozwój uczniów.

Podczas wydarzenia premierę miała nowość tej jesieni Empiriusz 2.0. W schowroomie uczestnicy mieli możliwość zapoznania się i przetestowania naszego najnowszego rozwiązania VR, które doskonale wpisuje się w potrzeby dzisiejszej młodzieży zapewniając nowoczesne i inspirujące lekcje, a również pozwala ćwiczyć, tak ważne w dzisiejszych czasach, umiejętności społeczne.

Zwieńczenie – nagrody eduSensus Education Awards 2024

Uroczyste wręczenie nagród eduSensus Education Awards 2024 było punktem kulminacyjnym wydarzenia. W tym roku zebraliśmy 156 zgłoszeń w 5 kategoriach:

  • Logopeda roku 2024
  • Pedagog roku 2024
  • Wychowawca roku 2024
  • VR-Edu Innowator 2024
  • Szkoła równych szans 2024 (placówki do 250 uczniów) i Szkoła równych szans 2024 (placówki z ponad 250 uczniami)

Zwycięzców kategorii indywidualnych wyłoniło jury merytoryczne, złożone z 11 niezależnych ekspertów – praktyków. We wszystkich kategoriach przyznane zostały także nagrody publiczności. Otrzymali je kandydaci i placówki, którzy zebrali najwięcej głosów w plebiscycie online, w którym oddano łącznie 19 tysięcy głosów.

Pełna lista laureatów dostępna na stronie www.nowaera.pl/edusensus-awards

Laureaci oprócz statuetek i dyplomów otrzymali również wartościowe nagrody dla swoich placówek – ufundowane przez 14 partnerów.

Wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty wystawione przez certyfikaty ODKKO VULCAN.

Na zakończenie konferencji uczestnicy wzięli udział w sesji networkingowej i lunchu, co umożliwiło im wymianę doświadczeń i nawiązanie nowych kontaktów. W tym roku po raz kolejny konferencja i konkurs zakończyły się ogromnym sukcesem, a wszystkie prezentacje i panele potwierdziły, że tematyka edukacji włączającej jest niezwykle ważna.

Więcej informacji o konferencji tutaj.

Wierzymy, że wspólnie możemy dalej rozwijać edukację włączającą, tworząc przyjazne środowisko nauki dla każdego ucznia.

KonkursSpecjalne potrzeby edukacyjne
Podziel się