Javascript is required
Przejdź do treści głównej
header image

Psychologia

Szkoła średnia bez tajemnic

Droga do dobrego wykształcenia

  • Motywacja wewnętrzna, motywacja zewnętrzna - co lepiej wspiera w nauce?

    Motywacja wewnętrzna, motywacja zewnętrzna - co lepiej wspiera w nauce?

    Bardziej świadomi rodzice i nauczyciele znają różnicę między motywacją wewnętrzną i zewnętrzną.
  • Poznaj mocne strony swojego dziecka!

    Poznaj mocne strony swojego dziecka!

    Każdy człowiek jest wyjątkowy – ma niepowtarzalne cechy, uzdolnienia i marzenia.
  • „Nie graj, ucz się!”

    „Nie graj, ucz się!”

    „Jest taki leniwy!”, „Nic go nie interesuje” – to tylko kilka z komunikatów, które można usłyszeć od rodziców nastolatków.
  • Świat wartości nastolatka

    Świat wartości nastolatka

    Współczesne nastolatki nie buntują się przeciwko światu jak ich rówieśnicy w poprzednich pokoleniach. Są pragmatyczni, realnie oceniają fakty. Chociaż nie odrzucają tradycyjnych wartości i używają dla ich nazwania tych samych pojęć, często rozumieją je zupełnie inaczej niż ich rodzice i nauczyciele.
  • Ile snu potrzebuje nastolatek?

    Ile snu potrzebuje nastolatek?

    Twoje nastoletnie dziecko chodzi ciągle niewyspane? Nic dziwnego! W okresie dorastania mózg potrzebuje dużo więcej snu niż w dorosłym życiu.
  • Uzdolnienia – wrodzone czy nabywane?

    Uzdolnienia – wrodzone czy nabywane?

    Doradzając dzieciom w kwestii wyboru profilu klasy lub szkoły, czasem oceniamy ich uzdolnienia. Od tego, co i jak mówimy bardzo dużo zależy!
  • Mózg nastolatka

    Mózg nastolatka

    To, kim dziecko w przyszłości będzie, jakimi wartościami będzie się kierowało i jaki model aktywności społecznej zaakceptuje, rozstrzyga się głównie między końcówką szkoły podstawowej a edukacją w szkole średniej. Co dla mózgu nastolatka jest priorytetem?
  • Jak traktować oceny na świadectwie?

    Jak traktować oceny na świadectwie?

    Zbliża się koniec roku szkolnego, niedługo poznamy oceny końcowe. Jaki jest Wasz stosunek do ocen zdobytych przez dzieci?

Wsparcie emocjonalne

  • Jak rozmawiać z dziećmi o problemach w nowej szkole?

    Jak rozmawiać z dziećmi o problemach w nowej szkole?

    Nowa szkoła może okazać wielką szansą, ale i wielkim zawodem.
  • Jak wspierać dziecko po porażce?

    Jak wspierać dziecko po porażce?

    Dla niektórych uczniów wyniki rekrutacji do szkół średnich są niepomyślne. Nie dostali się do żadnej szkoły lub dostali się nie tam, gdzie chcieli. Jak wspierać dzieci przeżywające takie niepowodzenie?
  • Uczeń w stresie

    Uczeń w stresie

    W czasie intensywnych przygotowań do konkursów i egzaminów, a także w całym okresie rekrutacji dziecko przeżywa stres. Oto trzy strategie radzenia sobie z napięciem i propozycja, jak dopasować je do etapów działań w tym roku szkolnym.
  • Dobry, lepszy, najlepszy

    Dobry, lepszy, najlepszy

    Rodzice zwykle chcą, żeby dzieci dobrze się uczyły, były sumienne, rzetelne i porządne. I nie ma w tym nic dziwnego – to przymioty pożądane w życiu odpowiedzialnego człowieka. Ale warto pamiętać o tym, że cechy te – jeśli wystąpią w dużym nasileniu – niosą ryzyko perfekcjonizmu. A perfekcjoniści mogą mieć w życiu trudno.
  • Emocje ósmoklasisty i jego rodziny

    Emocje ósmoklasisty i jego rodziny

    Jak uniknąć rodzinnych walk i poradzić sobie ze stresem?
  • Mojemu dziecku nic się nie chce

    Mojemu dziecku nic się nie chce

    Przedłużające się nauczanie zdalne na większość uczniów wpływa niekorzystnie. Jeśli widzisz, że twojemu dziecku nic się nie chce, że przerastają je zaległości w nauce, nie umie narzucić sobie dyscypliny, to wiedz, że nie tylko wy macie taki problem. Sprawdź, co można na to poradzić.
  • Sposoby na niepokój

    Sposoby na niepokój

    Jak rozmawiać z dzieckiem, które boi się szkolnego debiutu?
  • Nowa szkoła, nowe granice

    Nowa szkoła, nowe granice

    Dla rodziców czternasto-, piętnasto- i szesnastolatków ostatnie miesiące były trudne. Przygotowania do egzaminów, stres związany z rekrutacją do szkół średnich... Ale to nie koniec wyzwań. Przed nastolatkiem zadanie wejścia w nową grupę. Przed rodzicami zadanie odnalezienie się w nowej roli – rodzica „prawie dorosłego dziecka”.