Śmiało do szkoły!

ŚMIAŁO DO SZKOŁY to program wspierający nauczycieli w zapobieganiu trudnościom w nauce czytania, pisania i liczenia u dzieci 5- i 6-letnich przygotowujących się do podjęcia nauki w szkole.

Program powstał z myślą o profilaktyce trudności szkolnych i prawidłowym rozwoju dziecka. Program może być wykorzystany podczas codziennej pracy dydaktycznej na zajęciach edukacyjnych z całą klasą, na zajęciach wyrównawczych oraz na zajęciach dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

kup z rabatem sprawdź ofertę

Dlaczego warto?

Ikony_USPs2-10.png

Komponenty pakietu

Infografika_Śmiało_do_szkoły.png

Opis szczegółowy

Ikony_z-wąsem2-28.pngZałożenia metodyczne

Program Śmiało do szkoły: 

  • zapobiega trudnościom w nauce czytania, pisania i liczenia poprzez wprowadzenie systematycznych ćwiczeń percepcji słuchowej,
  • zawiera bogaty materiał diagnostyczny pozwalający prawidłowo zaplanować pracę z dzieckiem,
  • wspomaga rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych i kompetencji matematycznych dzięki bogatemu zestawowi ćwiczeń multimedialnych,
  • pozwala na różnicowanie stopnia trudności w zależności od indywidualnych możliwości ucznia,
  • wspiera realizację podstawy programowej.

 

Ikony_z-wąsem2-30.png

Gwarancja jakości

  • Program stworzony przez zespół doświadczonych specjalistów z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, logopedii, terapii pedagogicznej i pedagogiki specjalnej.
  • 20 lat doświadczenia w tworzeniu terapeutycznych programów multimedialnych.

 

Ikony_z-wąsem2-29.png

Rozwiązania technologiczne

  • Drukowanie diagnozy, raportów, pomocy dydaktycznych bezpośrednio z programu,
  • Kreator Zajęć pozwalający zaplanować zajęcia w zależności od potrzeb indywidualnych dziecka lub grupy,
  • możliwość instalacji na 3 stanowiskach komputerowych,
  • stałe wsparcie techniczne.

ŚMIAŁO DO SZKOŁY! to praktyczne narzędzie stymulujące funkcje percepcyjno-motoryczne. Zawiera ćwiczenia wspomagające rozwój: 

  • mowy,
  • koordynacji ruchowej,
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • spostrzegawczości wzrokowej,
  • pamięci wzrokowej,
  • percepcji słuchowej,
  • prawidłowej artykulacji głosek w izolacji,
  • syntezy i analizy słuchowej,
  • kształtowania pojęć, orientacji stronnej i przestrzennej,
  • kształtowania pojęć w zakresie orientacji czasowej,
  • kształtowania pojęcia liczby,
  • umiejętności liczenia,
  • grafomotoryki.

Przykłady ekranów

smialo_do_szkoly.jpg

Wymagania techniczne

System operacyjny: Windows 7/8.x/10 - wersje 32- i 64-bit

Pamięć RAM: 1 GB (dla systemu 32-bit) lub 2 GB (dla systemu 64-bit)

Procesor: 2,4 GHz

Karta graficzna pracująca z rozdzielczością 1024x768

Karta dźwiękowa, głośniki lub słuchawki, mikrofon zewnętrzny (zalecany)

Mysz lub inne urządzenie wskazujące

Port USB 2.0/3.0

700 MB wolnego miejsca na dysku twardym

Wymaga zainstalowanej przeglądarki plików PDF

DEMO

Katarzyna Sirak

Katarzyna SirakPedagog specjalny, kierownik rozwoju produktów eduSensus

Śmiało do szkoły! Profilaktyka trudności szkolnych

Zobacz jakie możliwości oferuje program Śmiało do szkoły! i jak nauczyciele mogą go wykorzystać w profilaktyce trudności szkolnych i prawidłowym rozwoju 5- i 6-latków. 

Porady ekspertów

Maria Foryś

Maria ForyśDiagnosta, terapeuta, wykładowca

Czy gotowość do nauki czytania i pisania pojawia się samorzutnie, czy jest efektem rozwoju? Czyli o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym do nauki czytania i pisania w szkole

Rozmowa dotyczy kluczowych umiejętności dzieci 5 i 6 letnich służących rozwijaniu czynności czytania i pisania. Prelegentka odpowiada na pytanie - Czy gotowość pojawia się samorzutnie, czy jest efektem rozwoju? Odwołuje się do badań, które wskazują jaki jest obecnie poziom przygotowania dzieci kończących edukację przedszkolną. Na podstawie własnych doświadczeń opowiada z jakich narzędzi korzysta się przy diagnozowaniu w tej grupie wiekowej. Wskazuje, kto oprócz nauczyciela może wspierać dziecko w jego drodze do osiągnięcia sukcesu w nauce czytania i pisania.

Małgorzata Barańska

Małgorzata BarańskaNauczyciel dyplomowany z ponad trzydziestoletnim stażem, absolwenta pedagogiki w zakresie nauczania początkowego na Uniwersytecie Gdańskim

Dlaczego niektóre dzieci tak szybko przestają lubić szkołę? Jak możemy to zmienić?

Rozmowa o przyczynach trudności dzieci w opanowaniu najważniejszych umiejętności, wpływu tych trudności na dalszą drogę edukacyjną dzieci, a nawet na dorosłe życie. Zasadniczym przedmiotem rozmowy są sposoby zapobiegania tym trudnościom. Prelegentka przywołuje swoje doświadczenia z pracy w „zerówce”, w klasach I-III, a także w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Wspomina o najważniejszych metodach, które stosuje w codziennej pracy jako nauczycielka oraz terapeutka. Odwołuje się do swojej wiedzy dotyczącej poziomu umiejętności czytania i pisania uczniów klas młodszych.