Javascript is required
header image

Wirtualny atlas anatomiczny

Wirtualne Laboratorium Empiriusz

Empiriusz – atlas anatomiczny na lekcjach biologii



Zajrzyjmy do fascynującego wnętrza ciała człowieka, zobaczmy, jak pracują płuca, serce, mózg, przyjrzyjmy się budowie układu krwionośnego, zaobserwujmy, jak działa sieć neuronów! – te i wiele innych niezwykłych możliwości daje Wirtualny atlas anatomiczny Empiriusz wykorzystujący najnowszą technologię VR.

Empiriusz to nowoczesna pomoc dydaktyczna zaprojektowana specjalnie do pracy w szkole podstawowej i szkole ponadpodstawowej. Zagadnienia, które można dzięki niemu prezentować, są skorelowane z podstawą programową i uporządkowane zgodnie z kolejnością lekcji.

Korzystając z Empiriusza, uczniowie poznają budowę i działanie 5 układów narządów człowieka: krwionośnego, nerwowego, oddechowego, pokarmowego i moczowego.

Co znajdziesz w atlasie anatomicznym





  • Trójwymiarowe przedstawienie budowy narządów, m.in. serca, żołądka, mózgu, jelit, płuc
  • Wirtualne animacje procesów zachodzących wewnątrz narządów, np. przepływ krwi w sercu, wymiana gazowa w płucach, przełykanie pokarmu
  • Interaktywne ćwiczenia utrwalające wiedzę o każdym z prezentowanych układów

Lista dostępnych animacji VR



Aplikacja zawiera 23 wysokiej jakości animacje VR.

Zawarty w atlasie materiał dydaktyczny ma wysoką jakość merytoryczną i graficzną. Wirtualna rzeczywistość angażuje użytkowników, pobudza ich wyobraźnię i sprawia, że zajęcia stają się emocjonujące. Dzięki temu aplikacja zwiększa motywację młodych ludzi do nauki i ułatwia im przyswajanie zagadnień anatomicznych.

a5873c35a868b5bf945caf7d5e2776e9.jpg

Dlaczego warto wprowadzić Empiriusza na lekcje biologii



Wirtualny atlas anatomiczny daje możliwość:

 

  • obejrzeniatrójwymiarowych układów narządów z różnej perspektywy
  • wejściado wybranych narządów, np. serca, żołądka czy mózgu, i obejrzenia od środka ich budowy
  • bliskiej obserwacji przebiegu procesów

ne_empiriusz_biol_ALL.00_22_14_05.Still019.png

Jak przeprowadzić lekcję biologii w wirtualnej rzeczywistości



Za pomocą gogli VR założonych na głowę i kontrolerów trzymanych w dłoniach kolejni uczniowie korzystają z aplikacji:




poznają
 wirtualną budowę poszczególnych układów narządów

 





odtwarzają
 trójwymiarowe animacje procesów, które zachodzą wewnątrz narządów




wykonują
 interaktywne ćwiczenia utrwalające wiedzę

Główne korzyści dla nauczyciela i ucznia



Jakie korzyści przynosi VR?



Lekcje z wykorzystaniem VR angażują uczniów w o wiele większym stopniu niż zajęcia prowadzane tradycyjnymi metodami. Dzięki temu nauka przynosi lepsze efekty.

Wirtualna rzeczywistość w szkole:

  1. rozbudza zainteresowanie uczniów przedmiotem,
  2. pomaga kształcić kompetencje STEM,
  3. wspiera proces zapamiętywania i uczenia się,
  4. jest propozycją niezwykle ciekawych lekcji,
  5. ćwiczy wyobraźnię przestrzenną, percepcję wzrokową i logiczne myślenie.

Dowiedz się więcej



Skontaktuj się z nami