Javascript is required
Przejdź do treści głównej
header image

eduSensus Education Awards 2025

głosowanie PEDAGOG ROKU

Kategoria PEDAGOG ROKU 2025 – głosowanie

Poniżej prezentujemy listę nominowanych zakwalifikowanych do drugiego etapu trzeciej edycji ogólnopolskiego konkursu eduSensus Education Awards w kategorii PEDAGOG ROKU 2025 wraz z przesłanym uzasadnieniem kandydatury. Ze względu na obszerność materiału i w celu zapewnienia czytelności strony dla głosujących, organizator może dokonywać skrótów redakcyjnych opisów i ograniczenia liczby materiałów audio-wizualnych.

Głosowanie online potrwa do 20 pździernika. Każdy głosujący może oddać tylko jeden głos na jednego kandydata w danej kategorii. Równolegle odbywać będą się obrady jury konkursowego.

Laureatów konkursu poznamy 18 listopada!

Nie zwlekaj – oddaj głos na wybranego przez siebie kandydata w konkursie eduSensus Education Awards w kategorii PEDAGOG ROKU 2025!  

Anna Bełzowska

Nazwa i adres placówki: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Przybysławicach, ul. Krakowska 107, 32-088 Przybysławice
 
Uzasadnienie kandydatury:
Pani Anna to psycholog szkolny o wysokich kompetencjach, zaangażowaniu i pasji. Podejmuje działania adekwatne do potrzeb uczniów – prowadzi diagnozy, obserwacje, konsultacje i opracowuje plany wsparcia. Zajęcia terapeutyczne i wychowawcze dostosowuje do indywidualnych potrzeb dzieci. Wspiera rodziców w rozwiązywaniu trudności wychowawczych, analizie orzeczeń i kontaktach z instytucjami zewnętrznymi. Organizuje Akademię Rodzica – spotkania, konsultacje, warsztaty, materiały i bibliografie. Korzysta z nowoczesnych technologii (TIK, programy edukacyjne, magiczny dywan, spotkania online, superwizje, szkolenia). Koordynuje Szkolny Klub Wolontariatu „Pomagamy”, organizując akcje społeczne: Integracyjny Bal Karnawałowy (jubileusz 25. edycji), WOŚP, Juromania. Tworzy i koordynuje Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny. Prowadzi autorskie warsztaty „Emocje mają moc” oraz programy ogólnopolskie, np. „Profilaktyka na miarę”. Inicjuje wydarzenia szkolne i lokalne, m.in. Dzień Bezpieczeństwa. Współpracuje z poradniami, GOPS i organizacjami non profit, np. Stowarzyszeniem Pomocy Niepełnosprawnym „Bądźcie z nami” i Fundacją „Mimo Wszystko”. Prowadzi zajęcia otwarte, wspiera i uczy studentów. Klub „Pomagamy” pod jej opieką otrzymał m.in. Nagrodę Amicus Hominum (wojewódzka) i nagrodę Śledzi Wójta.

zaglosuj kandydat.png

Agnieszka Bruska

Nazwa i adres placówki: Zespół Szkół nr 19 w Bydgoszczy
 
Uzasadnienie kandydatury:
Z ogromnym zaangażowaniem pracuję jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej od 33 lat – z sercem, pasją i uważnością na potrzeby dziecka. Prowadzę klasę integracyjną, gdzie każde dziecko jest ważne. Dostosowuję metody nauczania do możliwości uczniów, wspieram dzieci z niepełnosprawnościami i SPE, budując relacje oparte na szacunku, zaufaniu i bezpieczeństwie. Cieszę się z każdego, nawet najmniejszego kroku naprzód. Jestem ambasadorem eTwinning, Wakelet, Book Creator, Wiosna Edukacji, trzykrotnie MIEE, dwukrotnie na liście 100 SPRUC. Prowadzę klasę patronacką eTwinning. Zrealizowałam ok. 60 projektów międzynarodowych, zdobywając 27 Krajowych i 16 Europejskich Odznak Jakości. Działam w Mega Misji Fundacji Orange i programie OSE Hero. Wykorzystuję TIK, by uatrakcyjniać lekcje i rozwijać kompetencje cyfrowe dzieci. Wdrożyłam kilka innowacji pedagogicznych. Otrzymałam Nagrodę Dyrektora, Kuratora kujawsko-pomorskiego i Prezydenta Bydgoszczy. Nieustannie się rozwijam, szkolę innych nauczycieli, dzielę się wiedzą, występuję na konferencjach i wspieram zmiany w edukacji. Pracuję jako ekspert nad nową podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej. Mam wiele pomysłów, energii i wciąż ogromną radość z pracy z dziećmi. Kocham to, co robię – z serca i z misją.

zaglosuj kandydat.png

Agnieszka Domagała

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Ziemi Tuchorskiej w Tuchorzy
 
Uzasadnienie kandydatury:
Pani Agnieszka w swojej pracy kieruje się empatią, profesjonalizmem i dużym zaangażowaniem. Dobro dziecka stawia na pierwszym miejscu. Stosuje nowoczesne metody pracy, wykorzystując TIK, co pozwala na dostosowanie form przekazu do zróżnicowanego poziomu i możliwości uczniów.Korzysta z platform edukacyjnych, aplikacji, materiałów multimedialnych i narzędzi wspierających uczenie się poprzez działanie. Opracowuje i wdraża narzędzia diagnostyczne (ankiety, karty samooceny). Śledzi nowości i zmiany w nauczaniu, prawie oświatowym.

Wyróżnia się umiejętnością budowania pozytywnych relacji z uczniami i ich rodzinami. Prowadzi regularne konsultacje z rodzicami, organizuje warsztaty wspierające rolę wychowawczą rodziny. Aktywnie współpracuje z lokalnymi instytucjami: Klubem Sportowym Tęcza Tuchorza, Kołem Gospodyń Wiejskich, OPS, Policją i Radą Sołecką. Angażuje społeczność lokalną w życie szkoły.

Zrealizowała projekt Fundacji Różowa Skrzyneczka, zapewniając uczennicom dostęp do środków higieny. Jest opiekunem szkolnego wolontariatu, organizuje liczne akcje społeczne i charytatywne (Projekt Młode Głowy, Akcja Żonkile, zbiórki, kampanie profilaktyczne). Współorganizowała szkolny kiermasz świąteczny, z którego dochód przeznaczono na kącik czytelniczy. Jej działania są realnym wsparciem dla uczniów, rodziców i całej społeczności szkolnej.

zaglosuj kandydat.png

Agnieszka Drabik

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika w Dąbrowicy
 
Uzasadnienie kandydatury:
Pani Agnieszka to nauczycielka z 20-letnim stażem, zaangażowana, poszukująca i oddana pracy z dziećmi. Jej pasją jest niesienie pomocy, gdy tylko dostrzeże problem – a jako wnikliwa obserwatorka dostrzega wiele. Przez lata była opiekunem Samorządu Uczniowskiego, wzmacniając w uczniach poczucie sprawczości i wspierając ich inicjatywy. Uczy przedmiotów przyrodniczych, prowadząc ciekawe lekcje, często w terenie i poprzez doświadczenia. Bierze udział w konkursach, grantach i programach – m.in. pozyskała pracownię biologiczną, stację meteo z grantu Fundacji Polsko-Amerykańskiej oraz „owocowy sad” w ogólnopolskim projekcie. Stale doskonali swój warsztat, korzysta z materiałów online i cyfrowych, tworzy własne pomoce dydaktyczne z użyciem TIK. Dzieci chętnie uczestniczą w jej zajęciach – czują się wysłuchane, bezpieczne i ważne. Indywidualne podejście do każdego z uczniów przynosi efekty w nauce i zachowaniu. Współpraca z gronem pedagogicznym i rodzicami przebiega wzorowo – potrafi doradzić, wskazać skuteczne rozwiązania. W ostatnim roku utworzyła drugi gabinet dla specjalistów – przytulne miejsce, które dzieci uwielbiają. Pani Agnieszka to osoba pełna profesjonalizmu i pozytywnej energii, która oprócz nagród od dyrektorów, dwukrotnie była nagradzana nagrodą Wójta Gminy Bochnia.

zaglosuj kandydat.png

Jan Głowacki

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Zdobywców Przestworzy, ul. Księżycowa 6, 42-217 Częstochowa
 
Uzasadnienie kandydatury:
Nauczyciel z niezwykłą pasją realizuje działania wykraczające poza obowiązki zawodowe. Założył zespół „Jedynka pod Prądem”, współpracując m.in. z P. Rubikiem, Chłopcami z Placu Broni, Formacją Nieżywych Schabuff i Kombii. Dzięki temu uczniowie – zarówno uzdolnieni, jak i z niepełnosprawnościami – mogli się rozwijać artystycznie. Zajęli czołowe miejsca w ok. 20 konkursach, nagrali 4 płyty i 3 teledyski. Koncert online w klubie Enklawa osiągnął ok. 2000 wyświetleń na YouTube. Nauczyciel z uczniami działa charytatywnie – lokalnie (Koło Gospodyń Wiejskich, schole, dożynki) oraz w skali ogólnopolskiej i międzynarodowej (Piknik Mała Chorwacja, Festiwal Gaude Mater). Uczniowie udzielali wywiadów m.in. dla Teleexpressu, TV Orion, Polsat Rodzina, Radia Fiat i Radia Dzieciom. Opracował program „W świecie muzyki” z wykorzystaniem TIK, włączając profilaktykę cyberbullyingu („Ku symfonii serc”). Współpracował z Microsoftem przy produkcji edukacyjnej zabawki – kolorowej klawiatury. Brał udział w międzynarodowych konferencjach, stosuje interaktywne metody nauczania („śpiewający przekaz wiedzy”), szkolił się z narzędzi TIK, tworzenia filmów i AI. W lekcjach wykorzystuje m.in. LearnnigApps, Worldwall, Canva, Quizz, Genially, Kahoot, Jigsow, Fodey, Snotes, Ransomier, Musicca. Tworzy ebooki w Storyjumper, uczy komponowania muzyki na e-instrumentach, prowadzi cykl „Czat z chatem GPT” i pojedynki „IQ vs AI”.

zaglosuj kandydat.png

Joanna Górzewska

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa w Brzoziu
 
Uzasadnienie kandydatury:
Jest osobą empatyczną, zaangażowaną społecznie i wspierającą. Została wyróżniona wśród nauczycieli szkół podstawowych w Gminie Brzozie. Aktywna w inicjatywach wychowawczych, profilaktycznych i doradczych. Laureatka nagrody Wójta, zaangażowana w projekty edukacyjne skierowane do młodzieży. Pracowita, oddana swojej pracy.

zaglosuj kandydat.png

Anna Jaśniewska

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. Juliana Tuwima w Złotkowie Złotków 48, 62-540 Kleczew
 
Uzasadnienie kandydatury:
Jako pedagog specjalny Pani Anna pozyskuje środki na realizację programów profilaktycznych, zaprasza gości – m.in. Mirosława Kolczyka „KOLAH” z grupy ANTYMINA – byłego narkomana i przestępcę, który po wyjściu z więzienia opowiadał młodzieży o ciemnej stronie sięgania po używki. Gościem był także Tomasz Sobania – 26-letni maratończyk, pisarz i podróżnik, który pokazywał, jak pasja może uchronić przed zejściem na złą drogę. Z Wielkopolskiego Centrum Profilaktycznego zaproszony został pan Witold Woźniak, emerytowany policjant, który przekazywał dzieciom treści profilaktyczne. Pani Anna we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną organizuje warsztaty: Energetyki – pułapka czy pomoc?, Dobre i złe emocje, S.O.S. w sytuacjach kryzysowych, Integracja zespołu klasowego. Organizuje też kiermasz dla ubogiej rodziny – dzieci pieką ciasteczka, a dochód przekazywany jest potrzebującym. Z okazji Dnia Osób z Niepełnosprawnościami zapraszana jest osoba z niepełnosprawnością, która dzieli się swoim doświadczeniem. W Dniu Pierwszej Pomocy dzieci uczą się zasad ratowania życia od strażaków i ratownika medycznego. Na ważne wydarzenia przygotowywane są gazetki szkolne. W trakcie warsztatów wykorzystywane są tablice interaktywne, prezentacje, filmy z YouTube i quizy. Jako nauczyciel geografii stosuje TIK, organizuje konkursy plastyczne z nagrodami (np. na Dzień Ochrony Środowiska) i zaprasza leśniczego, by instruował uczniów, jak zachowywać się w lesie podczas wakacji.
 
zaglosuj kandydat.png

Piotr Jóźwiak

Nazwa i adres placówki: Zespół Szkół Politechnicznych, ul. Wojska Polskiego 1, 62-300 Września
 
Uzasadnienie kandydatury: 
Najlepszy z najlepszych. Jest wielkim przyjacielem młodzieży, świetny specjalista, który pomógł już wielu osobom.

zaglosuj kandydat.png

Anita Kocunik

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. Wiktora Kaji, ul. 4 Stycznia 8, 89-340 Białośliwie  
  
Uzasadnienie kandydatury:
Anita Kocunik to nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, informatyki i oligofrenopedagog z 12-letnim stażem, która z pasją buduje relacje z uczniami oparte na zaufaniu, szacunku i indywidualnym podejściu. Dostosowuje metody pracy do potrzeb każdego dziecka – zarówno uczniów zdolnych, jak i tych z opiniami. Prowadząc zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, indywidualizuje naukę, co przynosi realne efekty – np. jeden z uczniów nauczył się czytać. W projektach takich jak „Roboty i zwierzęta – interaktywna edukacja” oraz „RoboModa” łączy nowoczesne technologie z empatią i kreatywnością. Projekt „RoboModa” zdobył I miejsce w ogólnopolskim konkursie „Projektanci edukacji”, a przyznany grant wzbogacił ofertę zajęć pozalekcyjnych.Projekt „Roboty i zwierzęta” stał się okazją do zaprezentowania efektów pracy uczniów całej społeczności szkolnej i lokalnej – w wydarzeniu uczestniczyli również przedstawiciele władz gminy. W programie „Złote Szkoły NBP” zaprosiła pracowników Nadnoteckiego Banku Spółdzielczego do dzielenia się wiedzą z uczniami oraz rozwijała ich umiejętności wystąpień publicznych, organizując debaty oksfordzkie. Anita wykorzystuje TIK – aplikacje, roboty, drukarki 3D – aby uatrakcyjnić zajęcia i wspierać rozwój kompetencji cyfrowych. Jej działania zostały docenione – została przyjęta do prestiżowej grupy Superbelfrzy, zrzeszającej najbardziej zaangażowanych i innowacyjnych nauczycieli w Polsce.

zaglosuj kandydat.png

Justyna Kosiorek

Nazwa i adres placówki: Publiczna Szkoła Podstawowa im. Bł. Ks. Jerzego Popiełuszki w Anielowie, Anielów 16, 08-460 Sobolew
 
Uzasadnienie kandydatury:
Nauczycielka Pani Justyna Kosiorek wykazuje wysoki poziom zaangażowania, profesjonalizmu i świadomości zawodowej. Posiada kompetencje w zakresie diagnozowania oraz wspierania indywidualnych potrzeb rozwojowych uczniów. Jako nauczyciel współorganizujący kształcenie podejmuje przemyślane i systematyczne działania, mające na celu poznanie środowiska dziecka oraz dostosowanie form i metod pracy do jego możliwości, trudności i mocnych stron. Współpraca z rodzicami ma charakter partnerski i regularny. Nawiązała współpracę z licznymi instytucjami, dzięki czemu uczniowie zdobywają wiedzę i doświadczenia w szerszym kontekście niż szkolna rzeczywistość. Skutecznie angażuje uczniów w ogólnopolskie akcje społeczne. Systematycznie korzysta z nowoczesnych platform edukacyjnych, przygotowuje prezentacje i karty pracy wykorzystywane podczas wydarzeń szkolnych. Jako koordynator różnych przedsięwzięć uzyskała dla szkoły tytuł „Szkoła 1000-lecia”. Działania związane z Dniem Świadomości Autyzmu prowadzone są na szeroką skalę, z dużym zaangażowaniem i widocznym efektem edukacyjnym.

zaglosuj kandydat.png

Patrycja Krztoń

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ul. św. Marka 34, 31-024 Kraków
 
Uzasadnienie kandydatury:
Umiejętnie diagnozuje problemy uczniów i im zapobiega. Na podstawie ich opinii organizuje zajęcia specjalistyczne: ZŚK, NI, ZKK. Prowadzi wiele dodatkowych spotkań i zajęć wspierających emocjonalnie. Uczniom z zaburzeniami zachowania i emocji przygotowała w gabinecie kącik wyciszenia i relaksacji, z którego chętnie korzystają podczas przerw. Dba, aby jej gabinet był miejscem przyjaznym. Wspiera uczniów uzdolnionych, mających trudności i zaburzenia emocjonalne – także jako opiekun podczas konkursów zewnętrznych. Terminowo i rzetelnie współtworzy IPET-y dla uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności. Wraz z koleżankami opracowała obowiązujące w szkole dokumenty: program wychowawczo-profilaktyczny, procedury, kontrakty – które na bieżąco monitoruje. Regularnie organizuje warsztaty, spotkania i prelekcje. Koordynuje projekty szkolne: #Ogarniam życie, Dzień Pozytywnego Myślenia, Niebieskie Igrzyska, Krakowscy uczniowie ratują życie, Godzina dla młodych głów, O redukcji stresu. We wszystkich działaniach kieruje się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie. Doskonale zna swoich wychowanków, interesuje się ich sprawami. Z dużym zaangażowaniem inspiruje ich do działań – m.in. jako opiekun Szkolnego Klubu Wolontariatu. W pracy wykorzystuje TIK i programy specjalistyczne. Wspiera rodziców. Cieszy się dużym uznaniem uczniów, rodziców i nauczycieli.
zaglosuj kandydat.png

Sylwia Lasecka

Nazwa i adres placówki: Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Inowrocławiu, ul. Najświętszej Marii Panny 23, 88-100 Inowrocław
 
Uzasadnienie kandydatury:
Pani Sylwia jest ostoją dla naszych dzieci. Jako psycholog zapewnia im wsparcie nie tylko w sytuacjach kryzysowych. W jej gabinecie dzieci mają specjalne miejsce wyciszenia, do którego mogą wejść o dowolnej porze i spokojnie powrócić do równowagi emocjonalnej. Realizuje z dziećmi liczne zajęcia, prowadzi szkolenia dla rodziców i nauczycieli oraz organizuje specjalne akcje międzynarodowe. W ramach tych inicjatyw dzieci szyją kukiełki na pomoc dla dzieci z krajów ubogich i biorą udział w akcjach prospołecznych, pokazując, jak osoby z dysfunkcjami mogą odnaleźć się w społeczeństwie. Można by wymieniać wiele innych działań, ale przede wszystkim Pani Sylwia oferuje wyjątkowe wsparcie dla dzieci, rodziców i nauczycieli.
zaglosuj kandydat.png

Jarosław Makulec

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa nr 4 im. Józefa Piłsudskiego w Otwocku
 
Uzasadnienie kandydatury: 
Pedagog szkolny wyróżnia się pasją i pełnym zaangażowaniem w pracy z dziećmi, budując z nimi relacje oparte na zaufaniu, szacunku i otwartości. Jego obecność w szkole to nie tylko wsparcie specjalistyczne, ale także codzienna gotowość do pomocy każdemu uczniowi. Aktywnie współpracuje z rodzicami, nauczycielami oraz lokalnym środowiskiem, angażując się w działania profilaktyczne, wychowawcze i społeczne. Stosuje indywidualne podejście, dostosowując metody pracy do potrzeb, możliwości i stylu uczenia się każdego dziecka. Wspiera uczniów na różnych etapach rozwoju, pomagając im przezwyciężać trudności i rozwijać potencjał. Wykorzystuje nowoczesne technologie (TIK), takie jak aplikacje edukacyjne, tablice interaktywne i zasoby online, aby uatrakcyjnić zajęcia i angażować uczniów. Dzięki empatii, doświadczeniu i kreatywności może pochwalić się sukcesami podopiecznych – zarówno w postaci osiągnięć, jak i codziennych kroków w rozwoju emocjonalnym, społecznym i edukacyjnym. Jego sztandarowymi projektami są: akcja „MiśBezpieczniś”, Klub Przeciwników Przemocy – inicjatywa promująca postawy oparte na szacunku, empatii i współpracy, oraz blog „Zdążyć z pomocą – chwila z pedagogiem” – akcja wspierająca uczniów w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi, szkolnymi i społecznymi poprzez łatwy dostęp do pomocy pedagogicznej.
 
zaglosuj kandydat.png

Julita Migdał-Gadaj

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. Kazimierza III Wielkiego w Szpetalu Górnym
 
Uzasadnienie kandydatury:
Realizuje wiele działań społecznych, m.in. projekty: Młode Głowy, BohaterON, Łączka i inne miejsca poszukiwań, Młodzi głosują. Angażuje się jako nauczyciel współorganizujący kształcenie w pracę z uczniami tak intensywnie, że nowi rodzice co roku proszą, by to właśnie Pani Julita opiekowała się ich dzieckiem. To osoba niezwykle kreatywna – napisała projekt Reach for Poland i pozyskała fundusze na organizację działań w szkole. Organizuje lekcje historii zasługujące na wyróżnienie oraz doskonale radzi sobie z wykorzystaniem TIK w pracy dydaktycznej. Każdego roku doskonali swoje kompetencje, kończąc liczne studia dokształcające. Pełniła również funkcję pedagoga specjalnego. To nauczycielka pełna pomysłów, które skutecznie realizuje, budując wspaniałe relacje z uczniami i ich rodzicami.

zaglosuj kandydat.png

Agnieszka Nowosad

Nazwa i adres placówki: ZSP Szkoła Podstawowa w Rzeczycy Ziemiańskiej, Rzeczyca Ziemiańska 79, 23-230 Trzydnik Duży
 
Uzasadnienie kandydatury:
Pani Agnieszka Nowosad, kandydatka na Pedagoga Roku, jest wzorem profesjonalizmu, pasji i empatii. Od dwóch lat realizuje program „Szkoła Myślenia Pozytywnego” oraz stworzyła innowację „Uważniaki” dla przedszkolaków. W swojej pracy buduje zaufanie i stosuje indywidualne podejście, opracowując IPET-y i dostosowując narzędzia do różnych stylów uczenia się. Jej zaangażowanie wykracza poza szkołę – współpracuje z rodzicami i lokalnym środowiskiem, m.in. z Sądem Rodzinnym, Policją, poradniami. Powiatowym Zespołem Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych. Pełni kluczowe role jako przewodnicząca Interdyscyplinarnego Zespołu ds. Przemocy oraz członkini Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii. Jej praca przekłada się na sukcesy wychowanków – w konkursach (np. „A ja śpiewam”) i w codziennym rozwoju. Jej profesjonalizm i chęć rozwoju widać w licznych szkoleniach z zakresu zdrowia psychicznego oraz wsparcia dzieci z ADHD i autyzmem.

zaglosuj kandydat.png

Dominika Przyżycka

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego, ul. Edukacji 11a, 43-100 Tychy
 
Uzasadnienie kandydatury:
Pani Dominika Przyżycka to niezwykły nauczyciel-pedagog, który z pasją i zaangażowaniem wspiera uczniów w codziennej pracy szkolnej. Wykorzystuje nowoczesne technologie – programy edukacyjne, multimedia, tablice interaktywne i platformy online – dzięki czemu jej zajęcia są dynamiczne i atrakcyjne. Jej prawdziwą pasją jest wspieranie rozwoju każdego dziecka, niezależnie od jego możliwości czy trudności. Zawsze stawia na indywidualne podejście, dostosowując metody pracy do potrzeb uczniów. Potrafi dotrzeć zarówno do dzieci wycofanych, jak i bardzo aktywnych, budując relacje oparte na zaufaniu, szacunku i zrozumieniu. Praca jest dla niej misją, a nie obowiązkiem, co widać na każdym kroku. Pani Dominika wyróżnia się doskonałą współpracą z rodzicami i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Regularnie kontaktuje się z opiekunami, służąc wsparciem, radą i rzetelną informacją o postępach ucznia. Dąży do budowania partnerskich relacji opartych na wspólnym celu – dobru dziecka. W kontaktach z poradniami wykazuje się wiedzą i zaangażowaniem. Skutecznie koordynuje działania wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczestniczy w opracowywaniu opinii i orzeczeń oraz wdraża zalecenia specjalistów w codziennej pracy.Dzięki tej współpracy dzieci otrzymują kompleksową pomoc dostosowaną do ich indywidualnych potrzeb.

zaglosuj kandydat.png

Martyna Rybacka

Nazwa i adres placówki: Przedszkole Leśny Zakątek w Cekcynie
 
Uzasadnienie kandydatury:
Moim celem jest wspieranie dzieci potrzebujących pomocy pedagogicznej. Lubię swoją pracę i podchodzę do niej z pełnym szacunkiem, uznaniem i zaangażowaniem. Nieustannie się dokształcam, aby jak najlepiej pomagać dzieciom w pokonywaniu trudności, z którymi się zmagają. Praca ta jest moją pasją i daje mi satysfakcję, szczególnie gdy widzę jej pozytywne rezultaty.

zaglosuj kandydat.png

Patrycja Sikorska

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa nr 1 im. Klementyny Hoffmanowej w Tarnowie
 
Uzasadnienie kandydatury:
Kandydat jako pedagog szkolny wyróżnia się pasją i zaangażowaniem w pracy z dziećmi, budując relacje oparte na zaufaniu, zrozumieniu i szacunku. Prowadzi indywidualne rozmowy wspierające, organizuje zajęcia socjoterapeutyczne oraz warsztaty integracyjne, które pomagają uczniom radzić sobie z emocjami, stresem i trudnościami szkolnymi. Aktywnie współpracuje z rodzicami – prowadzi konsultacje, organizuje spotkania edukacyjne i inicjuje działania wychowawcze. Angażuje się także w życie lokalnej społeczności, koordynując projekty profilaktyczne i akcje społeczne (np. kampanie antyprzemocowe, dni zdrowia psychicznego). Indywidualizuje wsparcie, dostosowując formy pomocy do możliwości każdego dziecka, tworzy plany działań wspierających i współpracuje z nauczycielami. W pracy chętnie korzysta z TIK – aplikacji diagnostycznych, interaktywnych ćwiczeń, zasobów multimedialnych i tablic, aby angażować uczniów i rozwijać ich kompetencje społeczne. Uwzględnia różne style uczenia się i poziomy funkcjonowania dzieci, dobierając narzędzia i formy przekazu do ich potrzeb. Może pochwalić się sukcesami swoich podopiecznych – poprawą funkcjonowania emocjonalnego, społeczną aktywnością, skutecznym rozwiązywaniem konfliktów i wzrostem samooceny dzieci objętych wsparciem.
 
zaglosuj kandydat.png

Angelika Staniszewska

Nazwa i adres placówki: Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Kiernozi
 
Uzasadnienie kandydatury:
Wyróżnia się pasją i zaangażowaniem w pracy z młodzieżą. Może pochwalić się sukcesami wychowanków, jak i codziennymi postępami rozwojowymi podopiecznych. Jest inicjatorem wielu innowacji pedagogicznych. Wspiera wychowanków w wyborze dalszego kształcenia. Aktywnie współpracuje ze środowiskiem lokalnym.

zaglosuj kandydat.png

Anna Surmińska

Nazwa i adres placówki: Przedszkole nr 6 w Nysie, ul. Armii Krajowej 9, 48-300 Nysa
 
Uzasadnienie kandydatury:
Anna Surmińska, pedagog specjalny w Przedszkolu nr 6 w Nysie, to osoba, która swoją pracę traktuje jak misję. Każdego dnia wyróżnia się pasją i zaangażowaniem – buduje z dziećmi relacje pełne zaufania, zrozumienia i szacunku, co sprawia, że czują się bezpieczne i akceptowane. Swoje działania opiera na indywidualnym podejściu – dostosowuje metody, tempo i narzędzia do potrzeb każdego dziecka, w tym także tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W swojej pracy skutecznie wykorzystuje TIK: aplikacje edukacyjne, tablice multimedialne czy materiały online, które czynią zajęcia atrakcyjnymi i wspierają różne style uczenia się. Prowadzi dzieci do sukcesów – zarówno małych, jak i dużych – od przełamywania barier komunikacyjnych po rozwój samodzielności i umiejętności społecznych. Aktywnie współpracuje z rodzicami, prowadząc konsultacje, warsztaty i dzieląc się wiedzą, a także angażuje się w inicjatywy lokalne oraz działania przedszkola. Jest wsparciem nie tylko dla dzieci, ale i dla całego zespołu nauczycieli, inspirując do poszukiwania nowoczesnych i skutecznych metod pracy. Jej podopieczni osiągają widoczne postępy, a codzienne małe kroki rozwojowe stają się wielkimi sukcesami.

zaglosuj kandydat.png

Patrycja Tworzyk

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. Antoniego Sewiołkaw Czułowie
 
Uzasadnienie kandydatury:
Pedagog specjalny wyróżnia się pasją i pełnym zaangażowaniem w pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych. Jego działania opierają się na budowaniu relacji pełnych zaufania, empatii i wzajemnego szacunku. Aktywnie angażuje się w życie społeczne, współpracując zarówno z rodzicami, jak i przedstawicielami lokalnej społeczności, tworząc spójną sieć wsparcia dla swoich podopiecznych. W codziennej pracy stosuje indywidualne podejście, dostosowując metody dydaktyczne do możliwości, stylów uczenia się oraz potrzeb każdego dziecka. Umiejętnie wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) – takie jak aplikacje edukacyjne, tablice interaktywne czy zasoby internetowe – aby uatrakcyjnić zajęcia, pobudzać ciekawość oraz wspierać rozwój kompetencji uczniów. Potrafi dostosować narzędzia edukacyjne do różnorodnych poziomów zaawansowania, dbając o rozwój dzieci zarówno w sferze poznawczej, jak i emocjonalnej. Może poszczycić się sukcesami swoich wychowanków – nie tylko poprzez osiągnięcia szkolne, lecz także codzienne, drobne postępy, będące wynikiem cierpliwej, konsekwentnej pracy i głębokiego zrozumienia ich potrzeb.

zaglosuj kandydat.png

Justyna Zandecka

Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Ciciborze Dużym
 
Uzasadnienie kandydatury:
Pani Justyna to nauczycielka współorganizująca, która wyróżnia się pasją i zaangażowaniem. Buduje relacje oparte na zaufaniu i szacunku – każde dziecko wita z uśmiechem, znajduje czas na rozmowę, dzięki czemu maluchy czują się bezpieczne i akceptowane. W pracy chętnie wykorzystuje TIK, uatrakcyjniając zajęcia aplikacjami edukacyjnymi na tablicy multimedialnej, np. do nauki kształtów, czy filmami przyrodniczymi na tablicy interaktywnej. Dopasowuje metody do różnych stylów uczenia się: przygotowuje kolorowe pomoce wizualne dla wzrokowców, angażujące opowiadania dla słuchowców, a dla dzieci preferujących działanie – praktyczne eksperymenty. Pani Justyna może pochwalić się sukcesami wychowanków, zarówno widocznymi osiągnięciami, jak i codziennymi postępami. To ona była pomysłodawczynią międzyprzedszkolnego konkursu recytatorskiego, który spotkał się z dużym uznaniem i doczekał się już dwóch edycji. Dzięki jej pracy Kajtek – uczeń, który początkowo unikał zajęć grupowych – dziś aktywnie uczestniczy w zabawach zespołowych. Takie historie potwierdzają skuteczność i oddanie nauczycielki. Pani Justyna pozyskała również środki z Narodowego Programu Czytelnictwa na zakup nowości wydawniczych, wzbogacając księgozbiór przedszkola.

zaglosuj kandydat.png