
eduSensus Education Awards 2025
głosowanie PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS
Kategoria PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS 2025 – głosowanie
Poniżej prezentujemy listę nominowanych zakwalifikowanych do drugiego etapu trzeciej edycji ogólnopolskiego konkursu eduSensus Education Awards w kategorii PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS 2025 wraz z przesłanym uzasadnieniem kandydatury. Ze względu na obszerność materiału i w celu zapewnienia czytelności strony dla głosujących, organizator może dokonywać skrótów redakcyjnych opisów i ograniczenia liczby materiałów audio-wizualnych.
Głosowanie online potrwa do 20 października. Każdy głosujący może oddać tylko jeden głos na jednego kandydata w danej kategorii.
Laureatów konkursu poznamy 18 listopada!
Nie zwlekaj – oddaj głos na wybranego przez siebie kandydata w konkursie eduSensus Education Awards w kategorii PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS 2025!
Przedszkole przy Publicznej SP im. Bł. ks. Jerzego Popiełuszki w Anielowie
Promowanie tolerancji i akceptacji: prowadzone są zajęcia tematyczne o różnorodności ludzi i kultur, wykorzystywane są bajki terapeutyczne i gry integracyjne, obchodzone są dni poświęcone prawom człowieka oraz przeciwdziałaniu dyskryminacji.
Dostosowanie do indywidualnych potrzeb: nauczyciele analizują możliwości i tempo rozwoju każdego dziecka, dobierają metody pracy oraz materiały dydaktyczne do jego potrzeb. Przestrzeń sal i placu zabaw aranżowana jest tak, by była dostępna i bezpieczna dla wszystkich. W razie potrzeby zapewniane jest wsparcie specjalistów (logopeda, pedagog, psycholog).
Wszechstronny rozwój: organizowane są codzienne aktywności rozwijające emocje (rozmowy o uczuciach, ćwiczenia empatii), kompetencje społeczne (współpraca w grupie, mediacje rówieśnicze), umiejętności poznawcze (eksperymenty, gry edukacyjne) oraz sprawność fizyczną (zabawy ruchowe, gimnastyka, spacery).
Dzięki tym działaniom przedszkole tworzy środowisko sprzyjające rozwojowi każdego dziecka w atmosferze bezpieczeństwa, szacunku i akceptacji.
Niepubliczne Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi Sikorki w Boguchwale
Atmosfera w przedszkolu jest wolna od dyskryminacji – personel reaguje na wszelkie przejawy nietolerancji, wspierając dzieci w rozwiązywaniu konfliktów w sposób pokojowy i oparty na wzajemnym zrozumieniu. Kadra pedagogiczna jest świadoma znaczenia indywidualnego podejścia – metody pracy, tempo nauki i forma aktywności dostosowywane są do potrzeb rozwojowych dzieci, uwzględniając ich możliwości, zainteresowania oraz różnice kulturowe, językowe czy zdrowotne.
Przedszkole wspiera wszechstronny rozwój dzieci, dbając o ich emocje, rozwój społeczny, poznawczy i fizyczny poprzez bogatą ofertę zajęć edukacyjnych, ruchowych i artystycznych. Dzięki temu każde dziecko ma szansę rozwijać się w bezpiecznym, wspierającym i inspirującym otoczeniu.
Przedszkole Niepubliczne im JP ll w Bojanie
Publiczne Przedszkole w Brzózie
Poprzez zabawy, rozmowy i wspólne projekty uczymy tolerancji i otwartości na różnorodność – zarówno wśród dzieci, jak i personelu. Starannie dostosowujemy metody pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości naszych podopiecznych, aby mogły rozwijać swoje talenty, ciekawość świata i wiarę we własne możliwości.
Organizujemy zajęcia wspierające rozwój emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny – od twórczych warsztatów plastycznych i muzycznych, przez zabawy ruchowe, po odkrywanie przyrody. Współpracujemy z rodzicami, dzieląc się obserwacjami i wspólnie dbając o dobro dzieci.
Naszym celem jest, aby każde dziecko, wychodząc z przedszkola, czuło, że jest wartościowe, potrafi współpracować z innymi i z odwagą podejmuje nowe wyzwania.
Przedszkole Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Choszcznie
Indywidualne podejście do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych realizowane jest przez dostosowanie metod pracy, form wsparcia i organizacji przestrzeni. Nauczycielki systematycznie podnoszą kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby dzieci i tworzyć środowisko sprzyjające równości, tolerancji i wszechstronnemu rozwojowi.
Przedszkole zapewnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną, stosuje różnorodne strategie dydaktyczne i dostosowuje tempo pracy do możliwości każdego dziecka. Wspiera rozwój emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny poprzez zabawy integracyjne, zajęcia ruchowe, sensoryczne i edukacyjne oraz działania rozwijające kompetencje językowe i emocjonalne. Buduje atmosferę akceptacji, wspiera relacje rówieśnicze i rozwija poczucie wartości u każdego dziecka.
Przedszkole Niepubliczne Michałek w Domachowie
Dostosowujemy przestrzeń zabawy i rytm dnia, bo wiemy, że równość nie oznacza „to samo dla wszystkich”. Każdy z nas ma tu głos – nawet jeśli mówi oczami, rękami czy przez układanie klocków w rządku. Promujemy akceptację i szacunek, łącząc je z zaangażowaniem, pasją i radością.
U nas dzieci nie uczą się tolerancji z plakatów – uczą się jej z przyjaźni, wspólnej zabawy i wygłupów w kałuży. Bo nasze przedszkole to nie budynek, lecz żywy, barwny organizm, w którym każde dziecko jest ważną częścią układanki. Nikt tu nie pasuje mniej – tu pasują wszyscy idealnie.
Przedszkole w Zespole Szkół im. ks. Mieczysława Lachora w Górnie
Tolerancja i akceptacja rozwijane są poprzez różnorodne aktywności: zabawy tematyczne, czytanie bajek, wyjścia do biblioteki, muzeów, teatrów i kina, organizowanie dni kulturowych i tematycznych. Rodzice angażowani są w zajęcia z dziećmi, co wzmacnia postawy wzajemnego szacunku i tolerancji.
Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uwzględniane są poprzez dostosowanie materiału, tempa pracy i metod do możliwości dziecka, dzielenie tematów na mniejsze partie, wprowadzenie metod aktywizujących i wykorzystanie technologii TIK. Zapewniamy bezpieczną atmosferę i przestrzeń, organizujemy zajęcia grupowe, gry dydaktyczne, konsultacje psychologiczne, warsztaty oraz wczesne diagnozowanie trudności i zajęcia specjalistyczne.
Rozwój wszechstronny wspierany jest poprzez zajęcia plastyczne, muzyczne, konkursy z różnych dziedzin, edukację żywieniową, aktywności na świeżym powietrzu, wyjścia i wycieczki, warsztaty, udział w programach i projektach, zapraszanie ciekawych osób wykonujących różne zawody oraz zajęcia sensoryczne i doświadczalne.
Miejskie Przedszkole nr 12 w Jarosławiu
Przedszkole promuje tolerancję i akceptację, tworząc atmosferę wolną od dyskryminacji i przejawów nietolerancji. W priorytetach posiada kadrę różnorodnych specjalistów odpowiadających na bieżące potrzeby dzieci i rodziców. Dzięki nauczycielom z II stopniem języka migowego tworzone jest środowisko dostępne dla osób niedosłyszących.
Zakres wsparcia dzieci i rodziców odpowiada indywidualnym potrzebom osób niepełnosprawnych, realizowany przez wykwalifikowany, innowacyjny i zaangażowany personel. Przykładem jest szeroki wachlarz zajęć rozwijających, wspierających i terapeutycznych. Mimo niżu demograficznego przedszkole cieszy się rosnącym zainteresowaniem, co jest dowodem skuteczności działań.
Placówka dba o indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci, dostosowując metody pracy oraz przestrzeń przedszkolną do ich różnorodności oraz wspiera wszechstronny rozwój dzieci – emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny.
Niepubliczne Przedszkole Artystyczne im. św. Cecylii w Kicinie
Przedszkole w Kiełczu
Nieustannie szukamy rozwiązań i pomysłów, które urozmaicają nasze zajęcia. Bierzemy udział w różnych szkoleniach i projektach. Wykorzystujemy każdą możliwość, by podążać za wyzwaniami współczesnej edukacji, stąd udział w tym konkursie.
Widzimy, jak nasz wysiłek i działania mają sens. Zostaliśmy docenieni przez rodziców, którzy dwa lata temu zgłosili nasze przedszkole do plebiscytu edukacyjnego Gazety Lubuskiej „Wybieramy Przedszkole Roku”, w którym zajęliśmy 1. miejsce.
Jesteśmy małym wiejskim przedszkolem, którego kadra codziennie stara się, aby edukacja dzieci była godna XXI wieku. Nie ukrywamy, że jeśli zostaniemy dostrzeżeni i nagrodzeni, pozwoli nam to dalej rozwijać skrzydła, ponieważ naszym celem jest tworzenie przedszkola nowoczesnego, otwartego na potrzeby dziecka i rodziny.

Niepubliczne Przedszkole Martynka w Kocku
W celu przeciwdziałania dyskryminacji i nietolerancji organizowane są warsztaty i zajęcia edukacyjne uczące otwartości i akceptacji. Bajki, opowiadania oraz gry pomagają budować pozytywne postawy wobec odmienności. Dzieci są zachęcane do wyrażania emocji i myśli w sposób pełen szacunku. . Indywidualne podejście do rozwoju i edukacji dzieci jest kluczowe – nauczyciele dostosowują metody pracy, uwzględniając ich zdolności oraz potrzeby.
Przestrzeń przedszkola sprzyja różnorodnym formom aktywności i eksploracji. Wszechstronny rozwój dzieci wspierany jest poprzez zróżnicowane zajęcia – edukacyjne, ruchowe, artystyczne i społeczne. Program dydaktyczny wspiera rozwój emocjonalny (rozpoznawanie i wyrażanie uczuć), społeczny (relacje z rówieśnikami), poznawczy (ciekawość i kreatywność) oraz fizyczny (codzienna aktywność ruchowa dostosowana do wieku i możliwości dziecka).
Przedszkole Miejskie nr 1 w Kożuchowie
Przedszkole Specjalne nr 1 w Kutnie
Do każdego dziecka podchodzi się indywidualnie, o czym świadczy prowadzona dokumentacja, m.in. IPET i WOPFU. Zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Dzięki małym grupom (4 osoby) możliwe jest nawiązanie bliskiej relacji z dzieckiem i dostrzeganie jego potrzeb w każdym obszarze.
Dbamy o wszechstronny rozwój dzieci poprzez prowadzenie wnikliwej obserwacji.
Niepubliczne Przedszkole na Księżym Młynie w Łodzi
W przedszkolu prowadzone są również specjalistyczne warsztaty rozwijające kompetencje społeczne i emocjonalne, realizowane przez wykwalifikowanych trenerów Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Zespół pedagogiczny dba o indywidualizację procesu edukacyjnego, dostosowując metody pracy do możliwości i potrzeb rozwojowych każdego dziecka. Przestrzeń edukacyjna jest inspirująca – uwzględnia różne style uczenia się, w tym potrzeby dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Przedszkole wspiera wszechstronny rozwój dziecka: emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny. Nowoczesne technologie – monitory interaktywne, aplikacja JumboEdu oraz roboty edukacyjne Zosia i DOC – stanowią stały element zajęć, rozwijając kreatywność, logiczne myślenie i umiejętność współpracy. Placówka weźmie także udział w projekcie MIGOLANDIA, skoncentrowanym na wspieraniu dzieci z trudnościami w komunikacji, oferując im innowacyjne narzędzia i metody wspomagające porozumiewanie się.
Oddziały Przedszkolne w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Pępowie
Dbamy, aby każdy kontakt pracownika z dzieckiem odbywał się z poszanowaniem jego praw i godności. Kreujemy bezpieczną przestrzeń dla wszystkich – zarówno dzieci zdrowych, jak i z niepełnosprawnościami. W tym celu dostosowaliśmy m.in. huśtawkę i piaskownicę na placu zabaw dla dzieci z ograniczeniami ruchowymi.
W przedszkolu obowiązują zasady równości i szacunku, utrwalane poprzez Kodeks grupowy. Nauczyciele realizują autorskie programy innowacyjne, takie jak „Migające Brzdące” czy „Emocje mają supermoc”, wspierające integrację i rozwój emocjonalny. Dzieci uczą się rozpoznawać emocje oraz rozumieć, jak słowa i czyny wpływają na innych.
Codziennie wprowadzamy działania uczące współpracy i dzielenia się, np. zabawkami. Cała społeczność przedszkolna angażuje się też w akcje charytatywne, takie jak „Pączki do rączki” czy mikołajkowy festyn, których celem jest wsparcie potrzebujących dzieci, w tym naszej podopiecznej.
Przedszkole Publiczne nr 1 w Pieńsku
Przedszkole Bajkowa Przystań w Przyborowie
Dzieci są ciekawe świata, dlatego dostarczamy im różnorodnych bodźców, organizując ciekawe zajęcia oparte nie tylko na słowie, ale przede wszystkim na praktyce – warsztaty, projekty edukacyjne, eksperymenty, zajęcia otwarte dla rodziców z dziećmi oraz zajęcia we współpracy z różnymi instytucjami, m.in. Klubem Seniora, Nadleśnictwem, schroniskami i Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
Wspieramy dzieci z trudnościami, organizując zajęcia dodatkowe wynikające z opinii, orzeczeń oraz naszych obserwacji. Podczas codziennej aktywności główny nacisk kładziemy na integrację grupy.
Nasza kadra jest otwarta na nowe doświadczenia, chętnie podejmujemy wyzwania i dokształcamy się, uczestnicząc w różnorodnych formach doskonalenia. Chętnie dzielimy się wiedzą z rodzicami i między sobą oraz wdrażamy nowe pomysły w naszej pracy.
Przedszkole nr 2 im. Pszowskich Krasnali w Pszowie
Specjaliści we współpracy z nauczycielami dokładają wszelkich starań, aby wyrównywać szanse edukacyjne. Promujemy tolerancję i akceptację we wszystkich obszarach działalności placówki. Dostosowujemy metody pracy do indywidualnych potrzeb dzieci. Bierzemy udział w projektach unijnych, w których kładzie się nacisk na równość szans, akceptację odmienności i wspieranie różnorodności. Jesteśmy otwarci na dzieci, mając na uwadze przede wszystkim ich dobro, samopoczucie oraz rozwój w indywidualnym tempie.
Przedszkole nr 5 "Pod Grzybkiem" w Rawiczu
W przedszkolu funkcjonuje profesjonalna Sala Doświadczania Świata, gdzie stosuje się metodę Snoezelen. Wykorzystywane są również metody terapeutyczne wspomagające rozwój dzieci, m.in. metoda AAC (komunikacja wspomagająca i alternatywna), biofeedback oraz ruch rozwijający W. Sherborne.
Oprócz zajęć dydaktycznych prowadzone są zajęcia z rehabilitantem, neurologopedą, surdopedagogiem, tyflopedagogiem, oligofrenopedagogiem oraz psychologiem. Placówka obejmuje oddziały włączające, specjalne, zespół rewalidacyjno-wychowawczy oraz grupę dla dzieci z Ukrainy.
Oddziały włączające integrują dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w grupie 25-osobowej. Oddziały specjalne to małe grupy, w których specjaliści mają więcej czasu na indywidualną pracę z dzieckiem. Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze przeznaczone są dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębokim, mających liczne trudności w codziennym funkcjonowaniu.
Gminne Przedszkole w Sabniach
Wspólnie bawimy się tak, by każdy mógł spróbować wszystkiego, niezależnie od umiejętności czy sprawności fizycznej. Organizujemy zajęcia tematyczne, podczas których wykorzystujemy bajki, opowiadania i filmy edukacyjne pokazujące różnorodność ludzi, kultur, wyglądu i sprawności. Dzięki temu dzieci uczą się, że różnice między ludźmi są wartością.
Tworzymy „Kodeks Przedszkolaka” z zasadami równego traktowania. Współpracujemy ze specjalistami, a także organizujemy zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Umożliwiamy dzieciom prezentowanie swoich pasji i uzdolnień poprzez występy, prace plastyczne i udział w konkursach. Współpracujemy z rodzicami, bo wiemy, że razem możemy stworzyć dzieciom świat pełen życzliwości i akceptacji. Chcemy, by dzieci wychodząc z naszego przedszkola, potrafiły patrzeć na innych z uśmiechem i sercem.
Przedszkole przy Szkole Podstawowej w Siedlcu Dużym
To właśnie tutaj dzieci uczą się szacunku, akceptacji i zrozumienia dla drugiego człowieka. Przedszkole przy Szkole Podstawowej w Siedlcu Dużym promuje równość, życzliwość i empatię – zarówno wśród dzieci, jak i personelu. Tworzona jest atmosfera wolna od dyskryminacji, a tolerancja i współpraca są podstawą codziennego funkcjonowania.
Placówka uwzględnia indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci – metody pracy, przestrzeń i tempo nauki dostosowywane są do ich możliwości i zainteresowań. Rozwój emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny wspierany jest poprzez różnorodne aktywności, m.in. dogoterapię, alpakoterapię, sensoplastykę, rytmikę, zajęcia logopedyczne, zabawy z robotem EMYS i magicznym dywanem.
Ważną rolę odgrywa edukacja outdoorowa – wiele zajęć odbywa się na świeżym powietrzu. Dzieci mają własny ogródek, który pielęgnują z zaangażowaniem, ucząc się kontaktu z naturą, cierpliwości i troski. Zajęcia ekokreatywne rozwijają świadomość ekologiczną i twórcze myślenie.
To przedszkole, w którym każde dziecko czuje się ważne, zauważone i bezpieczne – a nauka staje się radosną, codzienną przygodą.
Dwujęzyczne Przedszkole Happy Academy w Sierpcu
Dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności przebywają w salach wspólnych z innymi dziećmi przez cały dzień, z przerwami na terapie. Mają zajęcia w sali SI, ceramikę, Ninja Kids, robotykę, arteterapię, teatralne, jogę, rytmikę, muzykoterapię, dogoterapię i sensoplastykę oraz pracę z psychologiem. Uczestniczą też w zajęciach indywidualnych i wyciszeniach.
Organizujemy spotkania z różnymi osobami, odwiedzamy instytucje, prowadzimy kąciki tematyczne i umożliwiamy dzieciom prezentowanie pasji. Korzystamy z narzędzi edukacyjnych, jak magiczny dywan, Ozobot, Bee-Bot i mata do kodowania. Tworzymy przedstawienia dla rodziców, a rodzice dla dzieci, ucząc przyjaźni i wartości.
Uczestniczymy w akcjach charytatywnych, odwiedzamy podopiecznych DPS-u, wymieniamy się występami, listami i paczkami świątecznymi. Organizujemy pikniki, podczas których rodzice czytają książki i opowiadają o pracy. Stosujemy komunikację bez przemocy i pozytywną dyscyplinę, równo traktując dzieci i prowadząc rozmowy indywidualne oraz kręgi.
Chodzimy do teatru i kina na bajki o równości, szacunku i tolerancji. Prowadzimy zeszyty obserwacji dzieci, konsultujemy się ze specjalistami, a nauczyciele kończą szkolenia z biofeedbacku, słuchu Johansena, terapii VR, SI i zapobiegania agresji. Stosujemy metody badawcze na zajęciach science, bawimy się w błotnej kuchni i wyjeżdżamy do lasu.
Niepubliczne Przedszkole Słoneczko w Sorkwitach i Warpunach
Placówka aktywnie wspiera tolerancję i akceptację, organizując zajęcia na temat różnorodności kulturowej, rodzinnej i społecznej. Realizowane projekty rozwijają postawy otwartości, wrażliwości i zrozumienia, dzięki czemu każde dziecko czuje się ważne i bezpieczne – niezależnie od pochodzenia, wyglądu czy sprawności.
Przedszkole uwzględnia indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci, dostosowując metody pracy, tempo oraz przestrzeń edukacyjną. Stosuje różnorodne formy aktywności, wspierające wszechstronny rozwój – emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny – poprzez zabawy, działania twórcze, ćwiczenia ruchowe oraz codzienne sytuacje uczące samodzielności, odpowiedzialności i współdziałania.
Przedszkole Publiczne nr 8 "Pod Stokrotką" w Tarnowie
Nasi nauczyciele i specjaliści precyzyjnie diagnozują umiejętności i potrzeby dzieci, efektywnie współpracując z rodzicami, aby zapewnić odpowiednią pomoc i wsparcie. Metody pracy są indywidualnie dostosowywane, a różnorodne pomoce dydaktyczne – także multimedialne – wspierają wszechstronny rozwój przedszkolaków.
W roku szkolnym 2025/2026 planujemy otwarcie oddziału integracyjnego, co pozwoli na realizację zajęć w mniejszych grupach, z jeszcze lepszym wsparciem dzieci z orzeczeniami. Placówka dysponuje wyposażonym gabinetem logopedycznym oraz gabinetem specjalistycznym, który jest systematycznie doposażany. W bieżącym roku planujemy uruchomić salę do zajęć integracji sensorycznej, a także wzbogacić ogród przedszkolny o sensoryczne pomoce, realizując projekt w ramach Budżetu Obywatelskiego miasta.
Wszystkie działania realizujemy przy wsparciu rodziców, organu prowadzącego oraz sponsorów. Kadra pedagogiczna nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, dbając o jak najwyższą jakość edukacji i opieki w naszym przedszkolu.
Niepubliczne przedszkole "Baśniowa Kraina" w Tomaszowie Lubelskim
Dzieci traktowane są indywidualnie – uwzględniamy ich tempo rozwoju, potrzeby i zainteresowania. Prowadzimy obserwacje oraz wdrażamy indywidualne formy wsparcia, w tym pomoc psychologa, logopedy i pedagoga specjalnego.
Realizujemy zajęcia i projekty rozwijające kompetencje emocjonalne, społeczne, językowe, poznawcze i ruchowe. Organizujemy wydarzenia tematyczne, np. Dzień Tolerancji czy Tydzień Kultur, które uczą szacunku do różnorodności.
Przedszkole wspiera rozwój każdego dziecka w sposób kompleksowy, tworząc bezpieczne i inspirujące środowisko, w którym może ono swobodnie rozwijać swój potencjał, budować poczucie własnej wartości i uczyć się współpracy z innymi.
Przedszkole Niepubliczne eduventura w Warszawie
Placówka promuje tolerancję i akceptację poprzez wprowadzanie treści edukacyjnych związanych z różnorodnością kulturową, językową i społeczną. Tworzy atmosferę wolną od dyskryminacji, reagując na wszelkie przejawy nietolerancji i ucząc dzieci rozwiązywania konfliktów w sposób pokojowy.
Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci są uwzględniane poprzez dostosowanie metod pracy, tempa nauki oraz aranżacji przestrzeni. Nauczyciele stosują różnorodne formy aktywności, wspierając dzieci w ich własnym tempie rozwoju.
Przedszkole wspiera wszechstronny rozwój dzieci – emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny – poprzez bogatą ofertę zajęć dydaktycznych, ruchowych, artystycznych i terapeutycznych, tworząc bezpieczne i inspirujące środowisko do nauki i zabawy.
Samorządowe Publiczne Przedszkole w Wolanowie
Gminne Przedszkole w Wólce Kosowskiej
Placówka przeciwdziała wszelkim przejawom dyskryminacji, promując kulturę dialogu i włączania. Dba o indywidualne potrzeby dzieci, dostosowując metody pracy, materiały dydaktyczne oraz aranżację przestrzeni do ich możliwości rozwojowych, językowych i kulturowych. Współpraca z rodzicami i specjalistami zapewnia dzieciom poczucie bezpieczeństwa i przynależności.
Wszechstronny rozwój dzieci wspierany jest poprzez bogatą ofertę zajęć edukacyjnych, ruchowych i artystycznych, działania rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz codzienne sytuacje sprzyjające samodzielności, budowaniu relacji i odkrywaniu świata.
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Zawadzie
Placówka promuje tolerancję i akceptację, organizując zajęcia tematyczne dotyczące różnorodności kulturowej, rodzinnej i społecznej. Obchodzi dni poświęcone wartościom, takim jak przyjaźń, życzliwość czy szacunek. Tworzona jest atmosfera wolna od uprzedzeń i dyskryminacji, w której każde dziecko czuje się bezpieczne i ważne.
Przedszkole dostosowuje metody pracy do indywidualnych potrzeb dzieci. Nauczyciele planują działania wspierające rozwój na podstawie obserwacji ich możliwości i zainteresowań. Przestrzeń edukacyjna sprzyja zarówno aktywnościom indywidualnym, jak i grupowym, uwzględniając różne style uczenia się.
Placówka wspiera wszechstronny rozwój dzieci – emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny – poprzez zajęcia ruchowe, sensoryczne, edukacyjne i integracyjne. Dba o rozwijanie samodzielności, pewności siebie oraz pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi.
Niepubliczne Przedszkole "Mali Odkrywcy" w Zgorzelcu
Szczególny nacisk kładziemy na indywidualne podejście do dziecka – dostosowujemy metody pracy, tempo nauki i aranżację przestrzeni do potrzeb rozwojowych każdego wychowanka. Współpracujemy z psychologiem, logopedą i terapeutami, wspierając dzieci w ich rozwoju.
Program edukacyjny wspiera wszechstronny rozwój: emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny. Poprzez zabawę, aktywność ruchową, kreatywne projekty i codzienne doświadczenia rozwijamy ciekawość świata oraz budujemy poczucie własnej wartości u każdego dziecka.
Miejskie Przedszkole nr 17 im."Chatka Puchatka" w Zielonej Górze
Regularnie organizowane są wydarzenia podnoszące świadomość dzieci i rodziców: Dzień Świadomości Autyzmu, Dzień Osób z Zespołem Downa, festyny integracyjne, wycieczki (w tym współpraca międzynarodowa z przedszkolem w Cottbus), zajęcia otwarte i warsztaty dla rodziców.
Realizujemy zajęcia WWR, prowadzimy Klub Rodzica oraz zajęcia wytchnieniowe dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością. Nauczyciele i specjaliści stale podnoszą kompetencje, uczestnicząc w szkoleniach i kursach (diagnoza SI, ADOS-2, PEP-3, Szkoła dla Rodziców, Porozumienie bez przemocy).
Przedszkole wyposażone jest w magiczny dywan z oprogramowaniem z oprogramowaniem dostosowanym do potrzeb edukacyjnych, sprzęt do kodowania i programowania (Bee-Boty, Photony), tablice multimedialne, pomoce dydaktyczne, kąciki zainteresowań, gabinet fizjoterapii, salę integracji sensorycznej (SI), muzykoterapii, pracownię Montessori, Salę Doświadczania Świata oraz gabinety specjalistów (logopedy, psychologa, pedagoga terapeutycznego) i pracownię Treningu Uwagi Słuchowej metodą A. Tomatisa.
Realizowane są liczne projekty, w których uczestniczą wszystkie przedszkolaki.
Miejskie Przedszkole nr 1 w Zielonej Górze
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 w Żorach, Przedszkole nr 12
- Szkolenia personelu w obszarze wsparcia dzieci z trudnościami, dobrostanu dziecka oraz wykorzystania nowych technologii (AI, TIK).
- zapoznanie z procedurą SOM, przestrzeganie zasad szacunku i tolerancji,
- warsztaty międzypokoleniowe – wiosenne oraz bożonarodzeniowe,
- działania wspierające potrzebujących finansowo i rzeczowo (zbiórki dla DPS, inicjatywy fundacji wspierającej dzieci w Żorach „Serce za grosze”, Hospicjum w Żorach, akcje ogólnopolskie: #fioletoweLove, Dzień Piżamy i inne),
- projekty promujące tradycje i folklor,
- inicjatywy zapoznające z wielokulturowością,
- spotkania z seniorami, warsztaty aktywizujące osoby starsze i podkreślające ich wartość,
- spotkania z przedstawicielami innych narodowości (innowacja „Muzyczna podróż po świecie”),
- innowacje pedagogiczne wzmacniające poczucie własnej wartości, promujące zdrowy styl życia, dbałość o środowisko i uczestnictwo w projektach ogólnopolskich, w tym ministerialnych,
- współpraca ze środowiskiem lokalnym (KS Baranowice, Rada Dzielnicy, Pałac Baranowice, CER, Biblioteka Miejska),
- kultywowanie gwary śląskiej i tradycji,
- udział w projekcie Fundacji Orlen „My som stąd” (finalista) – integracja wielopokoleniowa środowiska lokalnego,
- udział w konkursach promujących regionalizm, patriotyzm i ekologię,
- respektowanie zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej w ramach orzeczeń i opinii,
- indywidualizacja nauczania poprzez dobór metod i form pracy zgodnych z możliwościami dzieci,
- wprowadzenie metody Froebla, wspierającej indywidualne potrzeby uczniów,
- wprowadzenie metody relaksacji i rozumienia własnych emocji – SensoLyke,
- rozwijanie pasji i zainteresowań dziecka poprzez wsłuchiwanie się w jego potrzeby.