Javascript is required
Przejdź do treści głównej
header image

eduSensus Education Awards 2025

głosowanie PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS

Kategoria PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS 2025 – głosowanie

Poniżej prezentujemy listę nominowanych zakwalifikowanych do drugiego etapu trzeciej edycji ogólnopolskiego konkursu eduSensus Education Awards w kategorii PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS 2025 wraz z przesłanym uzasadnieniem kandydatury. Ze względu na obszerność materiału i w celu zapewnienia czytelności strony dla głosujących, organizator może dokonywać skrótów redakcyjnych opisów i ograniczenia liczby materiałów audio-wizualnych.

Głosowanie online potrwa do 20 października. Każdy głosujący może oddać tylko jeden głos na jednego kandydata w danej kategorii.

Laureatów konkursu poznamy 18 listopada!

Nie zwlekaj – oddaj głos na wybranego przez siebie kandydata w konkursie eduSensus Education Awards w kategorii PRZEDSZKOLE RÓWNYCH SZANS 2025!  

Przedszkole przy Publicznej SP im. Bł. ks. Jerzego Popiełuszki w Anielowie

Uzasadnienie kandydatury: 
Przedszkole w Anielowie realizuje program wychowawczo-edukacyjny oparty na zasadach równości i wzajemnego szacunku.

Promowanie tolerancji i akceptacji: prowadzone są zajęcia tematyczne o różnorodności ludzi i kultur, wykorzystywane są bajki terapeutyczne i gry integracyjne, obchodzone są dni poświęcone prawom człowieka oraz przeciwdziałaniu dyskryminacji.

Dostosowanie do indywidualnych potrzeb: nauczyciele analizują możliwości i tempo rozwoju każdego dziecka, dobierają metody pracy oraz materiały dydaktyczne do jego potrzeb. Przestrzeń sal i placu zabaw aranżowana jest tak, by była dostępna i bezpieczna dla wszystkich. W razie potrzeby zapewniane jest wsparcie specjalistów (logopeda, pedagog, psycholog).

Wszechstronny rozwój: organizowane są codzienne aktywności rozwijające emocje (rozmowy o uczuciach, ćwiczenia empatii), kompetencje społeczne (współpraca w grupie, mediacje rówieśnicze), umiejętności poznawcze (eksperymenty, gry edukacyjne) oraz sprawność fizyczną (zabawy ruchowe, gimnastyka, spacery).

Dzięki tym działaniom przedszkole tworzy środowisko sprzyjające rozwojowi każdego dziecka w atmosferze bezpieczeństwa, szacunku i akceptacji.

zaglosuj szkola.png

Niepubliczne Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi Sikorki w Boguchwale

Uzasadnienie kandydatury: 
Przedszkole podejmuje szereg działań promujących równość i szacunek, tworząc przyjazne środowisko dla wszystkich dzieci i pracowników. Poprzez codzienne praktyki, takie jak wspólne zabawy, rozmowy o emocjach i różnorodności, dzieci uczą się akceptacji, empatii i współpracy. Organizowane są zajęcia tematyczne promujące wartości tolerancji, równości i otwartości na inność, a także obchodzone są święta różnych kultur, co pozwala dzieciom poznawać i szanować odmienność.

Atmosfera w przedszkolu jest wolna od dyskryminacji – personel reaguje na wszelkie przejawy nietolerancji, wspierając dzieci w rozwiązywaniu konfliktów w sposób pokojowy i oparty na wzajemnym zrozumieniu. Kadra pedagogiczna jest świadoma znaczenia indywidualnego podejścia – metody pracy, tempo nauki i forma aktywności dostosowywane są do potrzeb rozwojowych dzieci, uwzględniając ich możliwości, zainteresowania oraz różnice kulturowe, językowe czy zdrowotne.

Przedszkole wspiera wszechstronny rozwój dzieci, dbając o ich emocje, rozwój społeczny, poznawczy i fizyczny poprzez bogatą ofertę zajęć edukacyjnych, ruchowych i artystycznych. Dzięki temu każde dziecko ma szansę rozwijać się w bezpiecznym, wspierającym i inspirującym otoczeniu.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole Niepubliczne im JP ll w Bojanie

Uzasadnienie kandydatury: 
Przedszkole ma dostosowaną infrastrukturę dla osób z niepełnosprawnościami. Osoby uczęszczające do naszej placówki są otoczone opieką i tolerancją. Dużą uwagę zwracamy na to, aby zarówno rodzic, jak i dziecko czuli się u nas zaopiekowani. Przygotowujemy dzieci na przyjęcie nowej osoby, motywujemy je i zachęcamy do wspólnych zabaw.

zaglosuj szkola.png

Publiczne Przedszkole w Brzózie

Uzasadnienie kandydatury: 
W naszym przedszkolu każdy dzień jest okazją do uczenia się równości, szacunku i wzajemnej życzliwości. Wierzymy, że każde dziecko jest wyjątkowe, dlatego otaczamy je troską i wsparciem, tworząc atmosferę, w której może czuć się bezpiecznie, akceptowane i ważne.

Poprzez zabawy, rozmowy i wspólne projekty uczymy tolerancji i otwartości na różnorodność – zarówno wśród dzieci, jak i personelu. Starannie dostosowujemy metody pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości naszych podopiecznych, aby mogły rozwijać swoje talenty, ciekawość świata i wiarę we własne możliwości.

Organizujemy zajęcia wspierające rozwój emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny – od twórczych warsztatów plastycznych i muzycznych, przez zabawy ruchowe, po odkrywanie przyrody. Współpracujemy z rodzicami, dzieląc się obserwacjami i wspólnie dbając o dobro dzieci.

Naszym celem jest, aby każde dziecko, wychodząc z przedszkola, czuło, że jest wartościowe, potrafi współpracować z innymi i z odwagą podejmuje nowe wyzwania.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Choszcznie

Uzasadnienie kandydatury: 
Przedszkole nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Choszcznie podejmuje liczne działania promujące równość i szacunek wśród dzieci oraz personelu. Dzieci uczone są empatii, współpracy i wzajemnego zrozumienia poprzez codzienne sytuacje wychowawcze, bajki terapeutyczne, projekty edukacyjne oraz pracę w grupach. Organizowane są zajęcia i akcje promujące tolerancję, m.in. z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa, Świadomości Autyzmu i Osób Niewidomych. Placówka tworzy bezpieczne i przyjazne środowisko, wolne od uprzedzeń i dyskryminacji, w którym każde dziecko czuje się akceptowane.

Indywidualne podejście do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych realizowane jest przez dostosowanie metod pracy, form wsparcia i organizacji przestrzeni. Nauczycielki systematycznie podnoszą kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby dzieci i tworzyć środowisko sprzyjające równości, tolerancji i wszechstronnemu rozwojowi.

Przedszkole zapewnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną, stosuje różnorodne strategie dydaktyczne i dostosowuje tempo pracy do możliwości każdego dziecka. Wspiera rozwój emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny poprzez zabawy integracyjne, zajęcia ruchowe, sensoryczne i edukacyjne oraz działania rozwijające kompetencje językowe i emocjonalne. Buduje atmosferę akceptacji, wspiera relacje rówieśnicze i rozwija poczucie wartości u każdego dziecka.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole Niepubliczne Michałek w Domachowie

Uzasadnienie kandydatury: 
Nasze przedszkole to miejsce, gdzie bajki o tolerancji dzieją się naprawdę – bez magicznych różdżek, ale dzięki uważnym oczom, otwartym sercom i czasem kleksom z farby na dywanie. Bo u nas każde dziecko jest wyjątkowe – nie tylko z definicji, ale z charakteru, potrzeb i talentów. Mamy w grupie dziecko z autyzmem – to nasz cichy odkrywca wszechświata. Zamiast patrzeć na świat „jak wszyscy”, pokazuje nam, że można go usłyszeć, czuć i doświadczać zupełnie inaczej.

Dostosowujemy przestrzeń zabawy i rytm dnia, bo wiemy, że równość nie oznacza „to samo dla wszystkich”. Każdy z nas ma tu głos – nawet jeśli mówi oczami, rękami czy przez układanie klocków w rządku. Promujemy akceptację i szacunek, łącząc je z zaangażowaniem, pasją i radością.

U nas dzieci nie uczą się tolerancji z plakatów – uczą się jej z przyjaźni, wspólnej zabawy i wygłupów w kałuży. Bo nasze przedszkole to nie budynek, lecz żywy, barwny organizm, w którym każde dziecko jest ważną częścią układanki. Nikt tu nie pasuje mniej – tu pasują wszyscy idealnie.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole w Zespole Szkół im. ks. Mieczysława Lachora w Górnie

Uzasadnienie kandydatury: 
Promowanie równości i szacunku odbywa się poprzez zabawy integracyjne, wdrażanie zasad fair play, naukę empatii i wzajemnego szacunku do innych i do siebie, rozwijanie umiejętności komunikacji i rozwiązywania konfliktów oraz budowanie pozytywnych relacji między dziećmi i dorosłymi.

Tolerancja i akceptacja rozwijane są poprzez różnorodne aktywności: zabawy tematyczne, czytanie bajek, wyjścia do biblioteki, muzeów, teatrów i kina, organizowanie dni kulturowych i tematycznych. Rodzice angażowani są w zajęcia z dziećmi, co wzmacnia postawy wzajemnego szacunku i tolerancji.

Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne uwzględniane są poprzez dostosowanie materiału, tempa pracy i metod do możliwości dziecka, dzielenie tematów na mniejsze partie, wprowadzenie metod aktywizujących i wykorzystanie technologii TIK. Zapewniamy bezpieczną atmosferę i przestrzeń, organizujemy zajęcia grupowe, gry dydaktyczne, konsultacje psychologiczne, warsztaty oraz wczesne diagnozowanie trudności i zajęcia specjalistyczne.

Rozwój wszechstronny wspierany jest poprzez zajęcia plastyczne, muzyczne, konkursy z różnych dziedzin, edukację żywieniową, aktywności na świeżym powietrzu, wyjścia i wycieczki, warsztaty, udział w programach i projektach, zapraszanie ciekawych osób wykonujących różne zawody oraz zajęcia sensoryczne i doświadczalne.

zaglosuj szkola.png

Miejskie Przedszkole nr 12 w Jarosławiu

Uzasadnienie kandydatury: 
Placówka wytycza konkretne inicjatywy w celu promowania równości i szacunku wśród dzieci, czego wyrazem jest kalendarium działań podejmowanych przez nauczycieli. Włącza nauczycieli oraz cały personel do udziału we wszystkich szkoleniach, mających wpływ na stosunki interpersonalne, w tym "Skrzydła sukcesu - komunikacja wg. C. Junga.
Przedszkole promuje tolerancję i akceptację, tworząc atmosferę wolną od dyskryminacji i przejawów nietolerancji. W priorytetach posiada kadrę różnorodnych specjalistów odpowiadających na bieżące potrzeby dzieci i rodziców. Dzięki nauczycielom z II stopniem języka migowego tworzone jest środowisko dostępne dla osób niedosłyszących.

Zakres wsparcia dzieci i rodziców odpowiada indywidualnym potrzebom osób niepełnosprawnych, realizowany przez wykwalifikowany, innowacyjny i zaangażowany personel. Przykładem jest szeroki wachlarz zajęć rozwijających, wspierających i terapeutycznych. Mimo niżu demograficznego przedszkole cieszy się rosnącym zainteresowaniem, co jest dowodem skuteczności działań.

Placówka dba o indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci, dostosowując metody pracy oraz przestrzeń przedszkolną do ich różnorodności oraz wspiera wszechstronny rozwój dzieci – emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny.

zaglosuj szkola.png

Niepubliczne Przedszkole Artystyczne im. św. Cecylii w Kicinie

Uzasadnienie kandydatury: 
Nasze przedszkole jest placówką katolicką, promującą poszanowanie dla każdego człowieka. Staramy się stworzyć dzieciom przyjazną, bezpieczną atmosferę, dzięki czemu czują się jak w domu. Jesteśmy również placówką artystyczną, gdzie każde dziecko może odkrywać i rozwijać swoje talenty.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole w Kiełczu

Uzasadnienie kandydatury:
Nasze przedszkole to przestrzeń, w której każde dziecko jest ważne i traktowane indywidualnie. Dbamy o to, aby codzienne działania były dostosowane do potrzeb rozwojowych, emocjonalnych i edukacyjnych wychowanków. Tworzymy środowisko sprzyjające odkrywaniu, doświadczaniu i budowaniu relacji – zarówno z rówieśnikami, jak i dorosłymi.

Nieustannie szukamy rozwiązań i pomysłów, które urozmaicają nasze zajęcia. Bierzemy udział w różnych szkoleniach i projektach. Wykorzystujemy każdą możliwość, by podążać za wyzwaniami współczesnej edukacji, stąd udział w tym konkursie.

Widzimy, jak nasz wysiłek i działania mają sens. Zostaliśmy docenieni przez rodziców, którzy dwa lata temu zgłosili nasze przedszkole do plebiscytu edukacyjnego Gazety Lubuskiej „Wybieramy Przedszkole Roku”, w którym zajęliśmy 1. miejsce.

Jesteśmy małym wiejskim przedszkolem, którego kadra codziennie stara się, aby edukacja dzieci była godna XXI wieku. Nie ukrywamy, że jeśli zostaniemy dostrzeżeni i nagrodzeni, pozwoli nam to dalej rozwijać skrzydła, ponieważ naszym celem jest tworzenie przedszkola nowoczesnego, otwartego na potrzeby dziecka i rodziny.

zaglosuj szkola.png

Niepubliczne Przedszkole Martynka w Kocku

Uzasadnienie kandydatury: 
Przedszkole podejmuje liczne działania promujące równość i szacunek wśród dzieci i personelu. Poprzez codzienne interakcje, zajęcia dydaktyczne i zabawy kładzie nacisk na wartości takie jak empatia, współpraca i poszanowanie różnorodności. Nauczyciele stosują pedagogikę włączającą, dostosowując metody pracy do indywidualnych potrzeb dzieci – bez względu na ich pochodzenie, przekonania czy umiejętności.
W celu przeciwdziałania dyskryminacji i nietolerancji organizowane są warsztaty i zajęcia edukacyjne uczące otwartości i akceptacji. Bajki, opowiadania oraz gry pomagają budować pozytywne postawy wobec odmienności. Dzieci są zachęcane do wyrażania emocji i myśli w sposób pełen szacunku. . Indywidualne podejście do rozwoju i edukacji dzieci jest kluczowe – nauczyciele dostosowują metody pracy, uwzględniając ich zdolności oraz potrzeby.
Przestrzeń przedszkola sprzyja różnorodnym formom aktywności i eksploracji. Wszechstronny rozwój dzieci wspierany jest poprzez zróżnicowane zajęcia – edukacyjne, ruchowe, artystyczne i społeczne. Program dydaktyczny wspiera rozwój emocjonalny (rozpoznawanie i wyrażanie uczuć), społeczny (relacje z rówieśnikami), poznawczy (ciekawość i kreatywność) oraz fizyczny (codzienna aktywność ruchowa dostosowana do wieku i możliwości dziecka).

zaglosuj szkola.png

Przedszkole Miejskie nr 1 w Kożuchowie

Uzasadnienie kandydatury: 
W naszym przedszkolu od kilku lat realizujemy projekty unijne, dzięki którym placówka jest wyposażona w pomoce (photony, roboty, materiały multimedialne) umożliwiające wszechstronny rozwój dzieci. Nauczyciele stale poszerzają swoją wiedzę, co pozwala im dbać o indywidualne potrzeby każdego dziecka. W przedszkolu uczymy tolerancji, akceptacji i szacunku. Co roku realizujemy różnorodne projekty edukacyjne. Wszyscy pracownicy każdego dnia starają się zapewnić dzieciom i rodzicom poczucie bezpieczeństwa, mając świadomość, że edukacja przedszkolna to kluczowy etap w życiu każdego człowieka.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole Specjalne nr 1 w Kutnie

Uzasadnienie kandydatury:
Do naszego przedszkola uczęszczają dzieci z różnymi dysfunkcjami i na różnym poziomie funkcjonowania, jednak wszystkie bardzo dobrze odnajdują się w placówce i chętnie przebywają w swoim towarzystwie. Ponadto zatrudniane są osoby z niepełnosprawnością, które świetnie radzą sobie w codziennych obowiązkach.

Do każdego dziecka podchodzi się indywidualnie, o czym świadczy prowadzona dokumentacja, m.in. IPET i WOPFU. Zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Dzięki małym grupom (4 osoby) możliwe jest nawiązanie bliskiej relacji z dzieckiem i dostrzeganie jego potrzeb w każdym obszarze.

Dbamy o wszechstronny rozwój dzieci poprzez prowadzenie wnikliwej obserwacji.
 
zaglosuj szkola.png
 

Niepubliczne Przedszkole na Księżym Młynie w Łodzi

Uzasadnienie kandydatury: 
Nasze przedszkole aktywnie promuje równość i szacunek, budując atmosferę, w której każde dziecko i każdy członek personelu czuje się ważny, akceptowany i bezpieczny. Dzieci wspólnie z nauczycielami ustalają zasady panujące w grupie, uczą się szacunku do innych oraz otwartości na różnice. Do placówki uczęszczają dzieci różnych narodowości, a przedszkole promuje tolerancję i akceptację poprzez projekty edukacyjne, dni tematyczne oraz działania ukazujące bogactwo tradycji i zwyczajów. Każdy przejaw nietolerancji spotyka się z natychmiastową reakcją kadry, która modeluje właściwe postawy społeczne.

W przedszkolu prowadzone są również specjalistyczne warsztaty rozwijające kompetencje społeczne i emocjonalne, realizowane przez wykwalifikowanych trenerów Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Zespół pedagogiczny dba o indywidualizację procesu edukacyjnego, dostosowując metody pracy do możliwości i potrzeb rozwojowych każdego dziecka. Przestrzeń edukacyjna jest inspirująca – uwzględnia różne style uczenia się, w tym potrzeby dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Przedszkole wspiera wszechstronny rozwój dziecka: emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny. Nowoczesne technologie – monitory interaktywne, aplikacja JumboEdu oraz roboty edukacyjne Zosia i DOC – stanowią stały element zajęć, rozwijając kreatywność, logiczne myślenie i umiejętność współpracy. Placówka weźmie także udział w projekcie MIGOLANDIA, skoncentrowanym na wspieraniu dzieci z trudnościami w komunikacji, oferując im innowacyjne narzędzia i metody wspomagające porozumiewanie się.

zaglosuj szkola.png

Oddziały Przedszkolne w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Pępowie

Uzasadnienie kandydatury: 
Dostosowanie metod pracy i przestrzeni przedszkolnej do różnorodności dzieci jest kluczowe, aby wspierać ich harmonijny rozwój, aktywność poznawczą i poczucie bezpieczeństwa. Inicjowane przez nas działania uczą szacunku wobec innych. Organizujemy dni tematyczne, m.in. Dzień Świadomości Autyzmu, Dzień Osób z Zespołem Downa czy Dzień Życzliwości. Stosujemy zabawy zachęcające do współpracy i komunikacji z rówieśnikami, także z dziećmi z niepełnosprawnościami. Wprowadzamy inicjatywy przybliżające różne kultury i tradycje, by uczyć akceptacji różnorodności.

Dbamy, aby każdy kontakt pracownika z dzieckiem odbywał się z poszanowaniem jego praw i godności. Kreujemy bezpieczną przestrzeń dla wszystkich – zarówno dzieci zdrowych, jak i z niepełnosprawnościami. W tym celu dostosowaliśmy m.in. huśtawkę i piaskownicę na placu zabaw dla dzieci z ograniczeniami ruchowymi.

W przedszkolu obowiązują zasady równości i szacunku, utrwalane poprzez Kodeks grupowy. Nauczyciele realizują autorskie programy innowacyjne, takie jak „Migające Brzdące” czy „Emocje mają supermoc”, wspierające integrację i rozwój emocjonalny. Dzieci uczą się rozpoznawać emocje oraz rozumieć, jak słowa i czyny wpływają na innych.

Codziennie wprowadzamy działania uczące współpracy i dzielenia się, np. zabawkami. Cała społeczność przedszkolna angażuje się też w akcje charytatywne, takie jak „Pączki do rączki” czy mikołajkowy festyn, których celem jest wsparcie potrzebujących dzieci, w tym naszej podopiecznej.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole Publiczne nr 1 w Pieńsku

Uzasadnienie kandydatury:
W przedszkolu panuje ciepła i rodzinna atmosfera. Celebrujemy różnorodność kulturową, etniczną i językową. Personel daje dobry przykład, okazując szacunek i życzliwość wobec dzieci oraz siebie nawzajem. Przedszkole posiada piękny i wszechstronny ogród, który sprzyja rozwojowi najmłodszych. Realizujemy różnorodne programy edukacyjne, m.in. „Uczucia Gucia” czy autorski program zajęć z elementami jogi i mindfulness. Obecnie pozyskujemy sponsorów, aby w ogrodzie przedszkolnym powstała kuchnia błotna. Oprócz cyklicznych zajęć sensorycznych i umuzykalniających wprowadziliśmy do kalendarza imprez zajęcia pt. Bose stopki. Naszym priorytetem jest indywidualny rozwój dzieci w poczuciu bezpieczeństwa i pełnej akceptacji.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole Bajkowa Przystań w Przyborowie

Uzasadnienie kandydatury: 
Od pierwszego dnia pobytu dzieci w przedszkolu nasza kadra buduje miłą atmosferę dnia, aby dzieci czuły się u nas swobodnie, akceptowane, doceniane, kochane i bezpieczne. Wraz z rodzicami budujemy spójne zasady i cele.

Dzieci są ciekawe świata, dlatego dostarczamy im różnorodnych bodźców, organizując ciekawe zajęcia oparte nie tylko na słowie, ale przede wszystkim na praktyce – warsztaty, projekty edukacyjne, eksperymenty, zajęcia otwarte dla rodziców z dziećmi oraz zajęcia we współpracy z różnymi instytucjami, m.in. Klubem Seniora, Nadleśnictwem, schroniskami i Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.

Wspieramy dzieci z trudnościami, organizując zajęcia dodatkowe wynikające z opinii, orzeczeń oraz naszych obserwacji. Podczas codziennej aktywności główny nacisk kładziemy na integrację grupy.

Nasza kadra jest otwarta na nowe doświadczenia, chętnie podejmujemy wyzwania i dokształcamy się, uczestnicząc w różnorodnych formach doskonalenia. Chętnie dzielimy się wiedzą z rodzicami i między sobą oraz wdrażamy nowe pomysły w naszej pracy.
 
zaglosuj szkola.png

Przedszkole nr 2 im. Pszowskich Krasnali w Pszowie

Uzasadnienie kandydatury: 
Przedszkole im. Pszowskich Krasnali w Pszowie to placówka z tradycjami. Grono pedagogiczne tworzą doświadczeni nauczyciele oraz specjaliści. Z roku na rok przybywa dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które bardzo dobrze odnajdują się wśród rówieśników prawidłowo funkcjonujących. Atmosfera w przedszkolu sprzyja pozytywnym zmianom – dzieci są otoczone opieką i mają zapewnione wsparcie edukacyjne.

Specjaliści we współpracy z nauczycielami dokładają wszelkich starań, aby wyrównywać szanse edukacyjne. Promujemy tolerancję i akceptację we wszystkich obszarach działalności placówki. Dostosowujemy metody pracy do indywidualnych potrzeb dzieci. Bierzemy udział w projektach unijnych, w których kładzie się nacisk na równość szans, akceptację odmienności i wspieranie różnorodności. Jesteśmy otwarci na dzieci, mając na uwadze przede wszystkim ich dobro, samopoczucie oraz rozwój w indywidualnym tempie.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole nr 5 "Pod Grzybkiem" w Rawiczu

Uzasadnienie kandydatury: 
Przedszkole nr 5 „Pod Grzybkiem” w Rawiczu to miejsce, gdzie szansę na rozwój mają zarówno dzieci zdrowe, jak i z różnymi niepełnosprawnościami. Społeczność przedszkolną tworzy ponad 200 przedszkolaków. Kadra dba o wszechstronny rozwój dzieci poprzez udział w różnorodnych programach, innowacyjność placówki, indywidualizację nauczania oraz współpracę z lokalnymi instytucjami.

W przedszkolu funkcjonuje profesjonalna Sala Doświadczania Świata, gdzie stosuje się metodę Snoezelen. Wykorzystywane są również metody terapeutyczne wspomagające rozwój dzieci, m.in. metoda AAC (komunikacja wspomagająca i alternatywna), biofeedback oraz ruch rozwijający W. Sherborne.

Oprócz zajęć dydaktycznych prowadzone są zajęcia z rehabilitantem, neurologopedą, surdopedagogiem, tyflopedagogiem, oligofrenopedagogiem oraz psychologiem. Placówka obejmuje oddziały włączające, specjalne, zespół rewalidacyjno-wychowawczy oraz grupę dla dzieci z Ukrainy.

Oddziały włączające integrują dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w grupie 25-osobowej. Oddziały specjalne to małe grupy, w których specjaliści mają więcej czasu na indywidualną pracę z dzieckiem. Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze przeznaczone są dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu głębokim, mających liczne trudności w codziennym funkcjonowaniu.

zaglosuj szkola.png

Gminne Przedszkole w Sabniach

Uzasadnienie kandydatury: 
W naszym przedszkolu każde dziecko jest wyjątkowe i zasługuje na równe traktowanie oraz życzliwe słowa. Dbamy, aby wszyscy czuli się bezpiecznie, ważni i akceptowani. Rozmawiamy o tym, że różnice między nami są czymś naturalnym. Uczymy, jak mówić do siebie z szacunkiem i jak rozwiązywać spory. Wszelkie sytuacje konfliktowe omawiane są z dziećmi w sposób konstruktywny, a personel stosuje metody mediacji.

Wspólnie bawimy się tak, by każdy mógł spróbować wszystkiego, niezależnie od umiejętności czy sprawności fizycznej. Organizujemy zajęcia tematyczne, podczas których wykorzystujemy bajki, opowiadania i filmy edukacyjne pokazujące różnorodność ludzi, kultur, wyglądu i sprawności. Dzięki temu dzieci uczą się, że różnice między ludźmi są wartością.

Tworzymy „Kodeks Przedszkolaka” z zasadami równego traktowania. Współpracujemy ze specjalistami, a także organizujemy zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Umożliwiamy dzieciom prezentowanie swoich pasji i uzdolnień poprzez występy, prace plastyczne i udział w konkursach. Współpracujemy z rodzicami, bo wiemy, że razem możemy stworzyć dzieciom świat pełen życzliwości i akceptacji. Chcemy, by dzieci wychodząc z naszego przedszkola, potrafiły patrzeć na innych z uśmiechem i sercem.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole przy Szkole Podstawowej w Siedlcu Dużym

Uzasadnienie kandydatury:
Bo wszystko zaczyna się od przedszkola…
To właśnie tutaj dzieci uczą się szacunku, akceptacji i zrozumienia dla drugiego człowieka. Przedszkole przy Szkole Podstawowej w Siedlcu Dużym promuje równość, życzliwość i empatię – zarówno wśród dzieci, jak i personelu. Tworzona jest atmosfera wolna od dyskryminacji, a tolerancja i współpraca są podstawą codziennego funkcjonowania.

Placówka uwzględnia indywidualne potrzeby rozwojowe dzieci – metody pracy, przestrzeń i tempo nauki dostosowywane są do ich możliwości i zainteresowań. Rozwój emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny wspierany jest poprzez różnorodne aktywności, m.in. dogoterapię, alpakoterapię, sensoplastykę, rytmikę, zajęcia logopedyczne, zabawy z robotem EMYS i magicznym dywanem.

Ważną rolę odgrywa edukacja outdoorowa – wiele zajęć odbywa się na świeżym powietrzu. Dzieci mają własny ogródek, który pielęgnują z zaangażowaniem, ucząc się kontaktu z naturą, cierpliwości i troski. Zajęcia ekokreatywne rozwijają świadomość ekologiczną i twórcze myślenie.

To przedszkole, w którym każde dziecko czuje się ważne, zauważone i bezpieczne – a nauka staje się radosną, codzienną przygodą.

zaglosuj szkola.png

Dwujęzyczne Przedszkole Happy Academy w Sierpcu

Uzasadnienie kandydatury:
W naszym przedszkolu nie ma podziałów na chłopców i dziewczynki ani na starszych i młodszych – grupy są łączone. Dzieci słuchają opowieści i rozmawiają o prawach, tolerancji, równości i akceptacji. Prowadzimy zajęcia TUS oraz projekty rozwijające pewność siebie, wyrozumiałość, akceptację i koleżeńskość. Native speaker z RPA opowiada o życiu dzieci w swoim kraju.
Dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności przebywają w salach wspólnych z innymi dziećmi przez cały dzień, z przerwami na terapie. Mają zajęcia w sali SI, ceramikę, Ninja Kids, robotykę, arteterapię, teatralne, jogę, rytmikę, muzykoterapię, dogoterapię i sensoplastykę oraz pracę z psychologiem. Uczestniczą też w zajęciach indywidualnych i wyciszeniach.
Organizujemy spotkania z różnymi osobami, odwiedzamy instytucje, prowadzimy kąciki tematyczne i umożliwiamy dzieciom prezentowanie pasji. Korzystamy z narzędzi edukacyjnych, jak magiczny dywan, Ozobot, Bee-Bot i mata do kodowania. Tworzymy przedstawienia dla rodziców, a rodzice dla dzieci, ucząc przyjaźni i wartości.
Uczestniczymy w akcjach charytatywnych, odwiedzamy podopiecznych DPS-u, wymieniamy się występami, listami i paczkami świątecznymi. Organizujemy pikniki, podczas których rodzice czytają książki i opowiadają o pracy. Stosujemy komunikację bez przemocy i pozytywną dyscyplinę, równo traktując dzieci i prowadząc rozmowy indywidualne oraz kręgi.
Chodzimy do teatru i kina na bajki o równości, szacunku i tolerancji. Prowadzimy zeszyty obserwacji dzieci, konsultujemy się ze specjalistami, a nauczyciele kończą szkolenia z biofeedbacku, słuchu Johansena, terapii VR, SI i zapobiegania agresji. Stosujemy metody badawcze na zajęciach science, bawimy się w błotnej kuchni i wyjeżdżamy do lasu.

zaglosuj szkola.png

Niepubliczne Przedszkole Słoneczko w Sorkwitach i Warpunach

Uzasadnienie kandydatury:
Przedszkole „Słoneczko” systematycznie promuje równość i szacunek wśród dzieci oraz personelu. Poprzez codzienne sytuacje wychowawcze, zabawy i zajęcia edukacyjne, dzieci uczą się empatii, współpracy oraz akceptacji różnic. Nauczyciele modelują właściwe postawy, budując kulturę wzajemnego szacunku.

Placówka aktywnie wspiera tolerancję i akceptację, organizując zajęcia na temat różnorodności kulturowej, rodzinnej i społecznej. Realizowane projekty rozwijają postawy otwartości, wrażliwości i zrozumienia, dzięki czemu każde dziecko czuje się ważne i bezpieczne – niezależnie od pochodzenia, wyglądu czy sprawności.

Przedszkole uwzględnia indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci, dostosowując metody pracy, tempo oraz przestrzeń edukacyjną. Stosuje różnorodne formy aktywności, wspierające wszechstronny rozwój – emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny – poprzez zabawy, działania twórcze, ćwiczenia ruchowe oraz codzienne sytuacje uczące samodzielności, odpowiedzialności i współdziałania.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole Publiczne nr 8 "Pod Stokrotką" w Tarnowie

Uzasadnienie kandydatury:
Przedszkole Publiczne Nr 8 „Pod Stokrotką” w Tarnowie to placówka otwarta na potrzeby dzieci o zróżnicowanych możliwościach i potrzebach edukacyjnych. Jako przedszkole ogólnodostępne każdego roku przyjmujemy dzieci z orzeczeniami i opiniami, zapewniając im profesjonalną opiekę i wsparcie dzięki wykwalifikowanej kadrze specjalistów: logopedom, pedagogom specjalnym, terapeutom pedagogicznym, oligofrenopedagogom oraz terapeutom integracji sensorycznej.

Nasi nauczyciele i specjaliści precyzyjnie diagnozują umiejętności i potrzeby dzieci, efektywnie współpracując z rodzicami, aby zapewnić odpowiednią pomoc i wsparcie. Metody pracy są indywidualnie dostosowywane, a różnorodne pomoce dydaktyczne – także multimedialne – wspierają wszechstronny rozwój przedszkolaków.

W roku szkolnym 2025/2026 planujemy otwarcie oddziału integracyjnego, co pozwoli na realizację zajęć w mniejszych grupach, z jeszcze lepszym wsparciem dzieci z orzeczeniami. Placówka dysponuje wyposażonym gabinetem logopedycznym oraz gabinetem specjalistycznym, który jest systematycznie doposażany. W bieżącym roku planujemy uruchomić salę do zajęć integracji sensorycznej, a także wzbogacić ogród przedszkolny o sensoryczne pomoce, realizując projekt w ramach Budżetu Obywatelskiego miasta.

Wszystkie działania realizujemy przy wsparciu rodziców, organu prowadzącego oraz sponsorów. Kadra pedagogiczna nieustannie podnosi swoje kwalifikacje, dbając o jak najwyższą jakość edukacji i opieki w naszym przedszkolu.

zaglosuj szkola.png

Niepubliczne przedszkole "Baśniowa Kraina" w Tomaszowie Lubelskim

Uzasadnienie kandydatury:
Przedszkole „Baśniowa Kraina” podejmuje szereg działań promujących równość, tolerancję i szacunek wobec każdego dziecka. W codziennej pracy dbamy o atmosferę akceptacji, uczymy empatii, otwartości i pozytywnych postaw społecznych.

Dzieci traktowane są indywidualnie – uwzględniamy ich tempo rozwoju, potrzeby i zainteresowania. Prowadzimy obserwacje oraz wdrażamy indywidualne formy wsparcia, w tym pomoc psychologa, logopedy i pedagoga specjalnego.

Realizujemy zajęcia i projekty rozwijające kompetencje emocjonalne, społeczne, językowe, poznawcze i ruchowe. Organizujemy wydarzenia tematyczne, np. Dzień Tolerancji czy Tydzień Kultur, które uczą szacunku do różnorodności.

Przedszkole wspiera rozwój każdego dziecka w sposób kompleksowy, tworząc bezpieczne i inspirujące środowisko, w którym może ono swobodnie rozwijać swój potencjał, budować poczucie własnej wartości i uczyć się współpracy z innymi.

zaglosuj szkola.png

Przedszkole Niepubliczne eduventura w Warszawie

Uzasadnienie kandydatury:
Przedszkole podejmuje szereg działań mających na celu promowanie równości i szacunku wśród dzieci oraz personelu. W codziennej pracy kładzie nacisk na budowanie relacji opartych na empatii, współpracy i wzajemnym zrozumieniu. Organizowane są zajęcia i zabawy integracyjne, które uczą dzieci akceptacji różnic oraz wspierają rozwój umiejętności społecznych.

Placówka promuje tolerancję i akceptację poprzez wprowadzanie treści edukacyjnych związanych z różnorodnością kulturową, językową i społeczną. Tworzy atmosferę wolną od dyskryminacji, reagując na wszelkie przejawy nietolerancji i ucząc dzieci rozwiązywania konfliktów w sposób pokojowy.

Indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci są uwzględniane poprzez dostosowanie metod pracy, tempa nauki oraz aranżacji przestrzeni. Nauczyciele stosują różnorodne formy aktywności, wspierając dzieci w ich własnym tempie rozwoju.

Przedszkole wspiera wszechstronny rozwój dzieci – emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny – poprzez bogatą ofertę zajęć dydaktycznych, ruchowych, artystycznych i terapeutycznych, tworząc bezpieczne i inspirujące środowisko do nauki i zabawy.

zaglosuj szkola.png

Samorządowe Publiczne Przedszkole w Wolanowie

Uzasadnienie kandydatury:
Tworzymy własne programy na temat tolerancji wśród dzieci i dorosłych. Prowadzimy innowacje pedagogiczne, organizujemy konkursy wewnętrzne oraz gminne, m.in. plastyczny „Mój przyjaciel”. Przygotowujemy wycieczki sprzyjające lepszemu poznaniu się dzieci i pracowników oraz kwartalne spotkania dla kadry. Realizujemy również zajęcia otwarte dla rodziców.

zaglosuj szkola.png

Gminne Przedszkole w Wólce Kosowskiej

Uzasadnienie kandydatury:
Przedszkole podejmuje liczne działania na rzecz promowania równości i szacunku wśród dzieci oraz personelu, kształtując postawy empatii, współpracy i wzajemnej akceptacji. Poprzez codzienne sytuacje wychowawcze, zajęcia tematyczne oraz bajkoterapię dzieci uczą się rozpoznawania emocji, rozwiązywania konfliktów i poszanowania odmienności. Organizowane są inicjatywy wspierające tolerancję, takie jak obchody Dnia Życzliwości czy Dnia Kolorowej Skarpetki, które podkreślają wartość różnorodności i integracji.

Placówka przeciwdziała wszelkim przejawom dyskryminacji, promując kulturę dialogu i włączania. Dba o indywidualne potrzeby dzieci, dostosowując metody pracy, materiały dydaktyczne oraz aranżację przestrzeni do ich możliwości rozwojowych, językowych i kulturowych. Współpraca z rodzicami i specjalistami zapewnia dzieciom poczucie bezpieczeństwa i przynależności.

Wszechstronny rozwój dzieci wspierany jest poprzez bogatą ofertę zajęć edukacyjnych, ruchowych i artystycznych, działania rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz codzienne sytuacje sprzyjające samodzielności, budowaniu relacji i odkrywaniu świata.

zaglosuj szkola.png

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Zawadzie

Uzasadnienie kandydatury:
Oddział Przedszkolny w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zaadzie podejmuje liczne działania promujące równość i szacunek wśród dzieci i personelu. Nauczyciele uczą empatii, współpracy i pokojowego rozwiązywania konfliktów. Poprzez rozmowy, bajki terapeutyczne i zabawy grupowe kształtują postawy wzajemnego zrozumienia.

Placówka promuje tolerancję i akceptację, organizując zajęcia tematyczne dotyczące różnorodności kulturowej, rodzinnej i społecznej. Obchodzi dni poświęcone wartościom, takim jak przyjaźń, życzliwość czy szacunek. Tworzona jest atmosfera wolna od uprzedzeń i dyskryminacji, w której każde dziecko czuje się bezpieczne i ważne.

Przedszkole dostosowuje metody pracy do indywidualnych potrzeb dzieci. Nauczyciele planują działania wspierające rozwój na podstawie obserwacji ich możliwości i zainteresowań. Przestrzeń edukacyjna sprzyja zarówno aktywnościom indywidualnym, jak i grupowym, uwzględniając różne style uczenia się.

Placówka wspiera wszechstronny rozwój dzieci – emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny – poprzez zajęcia ruchowe, sensoryczne, edukacyjne i integracyjne. Dba o rozwijanie samodzielności, pewności siebie oraz pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi.

zaglosuj szkola.png

Niepubliczne Przedszkole "Mali Odkrywcy" w Zgorzelcu

Uzasadnienie kandydatury:
Niepubliczne Przedszkole „Mali Odkrywcy” w Zgorzelcu promuje równość i szacunek poprzez codzienne działania wychowawcze i edukacyjne, które uczą dzieci empatii, współpracy i akceptacji. Kadra pedagogiczna dba o tworzenie atmosfery otwartości i wzajemnego zrozumienia – zarówno w relacjach z dziećmi, jak i między personelem. Przedszkole aktywnie przeciwdziała wszelkim formom dyskryminacji, organizując zajęcia tematyczne, warsztaty oraz wydarzenia integrujące dzieci i rodziców z różnych środowisk.

Szczególny nacisk kładziemy na indywidualne podejście do dziecka – dostosowujemy metody pracy, tempo nauki i aranżację przestrzeni do potrzeb rozwojowych każdego wychowanka. Współpracujemy z psychologiem, logopedą i terapeutami, wspierając dzieci w ich rozwoju.

Program edukacyjny wspiera wszechstronny rozwój: emocjonalny, społeczny, poznawczy i fizyczny. Poprzez zabawę, aktywność ruchową, kreatywne projekty i codzienne doświadczenia rozwijamy ciekawość świata oraz budujemy poczucie własnej wartości u każdego dziecka.

zaglosuj szkola.png

Miejskie Przedszkole nr 17 im."Chatka Puchatka" w Zielonej Górze

Uzasadnienie kandydatury:
W roku szkolnym 2024/2025 do przedszkola uczęszcza 153 dzieci, w tym 16 z Ukrainy, 5 z niepełnosprawnościami sprzężonymi w grupie specjalnej, 27 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w grupach integracyjnych oraz 1 dziecko ze spektrum autyzmu w grupie ogólnodostępnej. Przedszkole stosuje zasadę inkluzji – dzieci wspólnie uczestniczą w zajęciach, zabawach i akcjach tematycznych.

Regularnie organizowane są wydarzenia podnoszące świadomość dzieci i rodziców: Dzień Świadomości Autyzmu, Dzień Osób z Zespołem Downa, festyny integracyjne, wycieczki (w tym współpraca międzynarodowa z przedszkolem w Cottbus), zajęcia otwarte i warsztaty dla rodziców.

Realizujemy zajęcia WWR, prowadzimy Klub Rodzica oraz zajęcia wytchnieniowe dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością. Nauczyciele i specjaliści stale podnoszą kompetencje, uczestnicząc w szkoleniach i kursach (diagnoza SI, ADOS-2, PEP-3, Szkoła dla Rodziców, Porozumienie bez przemocy).

Przedszkole wyposażone jest w magiczny dywan z oprogramowaniem z oprogramowaniem dostosowanym do potrzeb edukacyjnych, sprzęt do kodowania i programowania (Bee-Boty, Photony), tablice multimedialne, pomoce dydaktyczne, kąciki zainteresowań, gabinet fizjoterapii, salę integracji sensorycznej (SI), muzykoterapii, pracownię Montessori, Salę Doświadczania Świata oraz gabinety specjalistów (logopedy, psychologa, pedagoga terapeutycznego) i pracownię Treningu Uwagi Słuchowej metodą A. Tomatisa.

Realizowane są liczne projekty, w których uczestniczą wszystkie przedszkolaki.

zaglosuj szkola.png

Miejskie Przedszkole nr 1 w Zielonej Górze

Uzasadnienie kandydatury:
Przedszkole podejmuje działania mające na celu tworzenie przestrzeni dostępnej i przyjaznej dla każdego dziecka, niezależnie od pochodzenia, sprawności, języka czy wyznania. Promuje równość i szacunek w relacjach między dziećmi i dorosłymi, ucząc empatii, otwartości i akceptacji. Codziennie buduje atmosferę tolerancji, eliminując uprzedzenia i zachowania wykluczające. Przestrzeń przedszkola jest dostosowana architektonicznie i organizacyjnie do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami. Uwzględniamy indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne, stosując elastyczne metody pracy i personalizację działań. Zapewniamy wsparcie specjalistów (pedagog, logopeda, psycholog, terapeuta), a nauczyciele systematycznie podnoszą kompetencje w edukacji włączającej; dwóch z nich studiuje pedagogikę specjalną – nauczanie włączające. Celem placówki jest wszechstronny rozwój dzieci w bezpiecznym i otwartym środowisku, gdzie każde dziecko czuje się ważne, widziane i rozumiane. Przedszkole uzyskało certyfikat „Przedszkole dostępne dla wszystkich”.

zaglosuj szkola.png

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 w Żorach, Przedszkole nr 12

Uzasadnienie kandydatury:
  • Szkolenia personelu w obszarze wsparcia dzieci z trudnościami, dobrostanu dziecka oraz wykorzystania nowych technologii (AI, TIK).
  • zapoznanie z procedurą SOM, przestrzeganie zasad szacunku i tolerancji,
  • warsztaty międzypokoleniowe – wiosenne oraz bożonarodzeniowe,
  • działania wspierające potrzebujących finansowo i rzeczowo (zbiórki dla DPS, inicjatywy fundacji wspierającej dzieci w Żorach „Serce za grosze”, Hospicjum w Żorach, akcje ogólnopolskie: #fioletoweLove, Dzień Piżamy i inne),
  • projekty promujące tradycje i folklor,
  • inicjatywy zapoznające z wielokulturowością,
  • spotkania z seniorami, warsztaty aktywizujące osoby starsze i podkreślające ich wartość,
  • spotkania z przedstawicielami innych narodowości (innowacja „Muzyczna podróż po świecie”),
  • innowacje pedagogiczne wzmacniające poczucie własnej wartości, promujące zdrowy styl życia, dbałość o środowisko i uczestnictwo w projektach ogólnopolskich, w tym ministerialnych,
  • współpraca ze środowiskiem lokalnym (KS Baranowice, Rada Dzielnicy, Pałac Baranowice, CER, Biblioteka Miejska),
  • kultywowanie gwary śląskiej i tradycji,
  • udział w projekcie Fundacji Orlen „My som stąd” (finalista) – integracja wielopokoleniowa środowiska lokalnego,
  • udział w konkursach promujących regionalizm, patriotyzm i ekologię,
  • respektowanie zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej w ramach orzeczeń i opinii,
  • indywidualizacja nauczania poprzez dobór metod i form pracy zgodnych z możliwościami dzieci,
  • wprowadzenie metody Froebla, wspierającej indywidualne potrzeby uczniów,
  • wprowadzenie metody relaksacji i rozumienia własnych emocji – SensoLyke,
  • rozwijanie pasji i zainteresowań dziecka poprzez wsłuchiwanie się w jego potrzeby.

zaglosuj szkola.png