Javascript is required
Przejdź do treści głównej
header image

eduSensus Education Awards 2025

głosowanie SZKOŁA RÓWNYCH SZANS (do 250 uczniów)

Kategoria SZKOŁA RÓWNYCH SZANS DO 250 UCZNIÓW 2025 – głosowanie

Poniżej prezentujemy listę nominowanych zakwalifikowanych do drugiego etapu trzeciej edycji ogólnopolskiego konkursu eduSensus Education Awards w kategorii SZKOŁA RÓWNYCH SZANS DO 250 UCZNIÓW 2025 wraz z przesłanym uzasadnieniem kandydatury. Ze względu na obszerność materiału i w celu zapewnienia czytelności strony dla głosujących, organizator może dokonywać skrótów redakcyjnych opisów i ograniczenia liczby materiałów audio-wizualnych.

Głosowanie online potrwa do 20 października. Każdy głosujący może oddać tylko jeden głos na jednego kandydata w danej kategorii. 

Laureatów konkursu poznamy 18 listopada!

Nie zwlekaj – oddaj głos na wybranego przez siebie kandydata w konkursie eduSensus Education Awards w kategorii SZKOŁA RÓWNYCH SZANS DO 250 UCZNIÓW 2025!  

Szkoła Podstawowa w Bałdrzychowie

Uzasadnienie kandydatury:     
W bieżącym roku szkolnym w naszej szkole uczyło się 118 uczniów, w tym 28 z Ukrainy oraz 11 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (posiadających orzeczenie o nauczaniu specjalnym). Indywidualne potrzeby uczniów uwzględniają opinie i orzeczenia PPP, obserwacje, poznawanie dziecka oraz odkrywanie jego możliwości intelektualnych podczas zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Stwarzamy warunki do udziału w konkursach i zapewniamy permanentną motywację.

Nade wszystko indywidualizacja podczas działań edukacyjnych w małych grupach, jakie funkcjonują w naszej szkole, pozwala wspierać uczniów w odkrywaniu umiejętności i przyswajaniu wiedzy. W klasach młodszych wprowadzono nowatorskie rozwiązania, takie jak klocki Nemi, nowe pomoce dydaktyczne, gry i quizy oraz dodatkowe zajęcia: kółko plastyczne, zajęcia muzyczno-taneczne czy Omnibus. W starszych klasach organizowane są zajęcia kulinarne, SKS oraz koło przyrodnicze.

Szkoła organizuje również uroczystości i wydarzenia tematyczne: Dzień Tolerancji, Dzień Pozdrowień, Dzień Życzliwości. Uczniowie biorą udział we wszystkich działaniach szkolnych, wycieczkach, dyskotekach i spotkaniach. Klasa II (3 dzieci z orzeczeniami) w tym roku uczestniczyła w międzynarodowym projekcie Active Sister Schools, zajmując w nim I miejsce. Uczniowie angażują się również w akcje, projekty i konkursy ogólnopolskie.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa w Białce

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła podejmuje działania mające na celu integrację i promowanie równości poprzez imprezy okolicznościowe (wigilia, andrzejki, choinka, śniadanie wielkanocne, dzień mamy i taty, babci i dziadka) przy udziale uczniów, nauczycieli i pracowników obsługi. Wśród nauczycieli i obsługi organizowane są imieniny oraz okrągłe urodziny. Dwa razy do roku odbywają się wycieczki dla pracowników obsługi i nauczycieli. Z racji małej liczby uczniów – 48, i nauczycieli – 21, wszyscy bardzo dobrze się znają, wspierają się, okazując sobie szacunek i akceptując swoje wady. Na 48 uczniów całej szkoły, 3 to dzieci ze SPE, w związku z tym bierzemy udział w różnych akcjach edukacji włączającej – Dzień Kolorowej Skarpetki, Dzień Niepełnosprawności. Uczniowie są angażowani do prac na rzecz innych, opiekują się sobą nawzajem (wyjścia, ogniska, świetlica). Biorą także czynny udział we wszystkich akademiach. Bardzo często organizowane są działania integrujące całą społeczność szkolną – pieczenie pizzy, naleśników czy gofrów. Przez wszystkie te działania szkoła wspiera społeczny i emocjonalny rozwój uczniów. Z uwagi na mało liczne klasy, uczniowie zdobywają dobre wyniki w nauce. Na I półrocze tylko 2 uczniów miało średnią poniżej 4,0, co świadczy o dużym wsparciu edukacyjnym.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa im. 17 Pułku Ułanów Wielkopolskich w Bielawach

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła Podstawowa im. 17 Pułku Ułanów Wielkopolskich w Bielawach to placówka, która aktywnie promuje wartości takie jak równość, szacunek i tolerancja. Tworzymy środowisko wolne od uprzedzeń, w którym każdy uczeń i pracownik czuje się akceptowany i bezpieczny. Naszym celem jest budowanie społeczności opartej na wzajemnym zrozumieniu, empatii i współpracy.

W codziennej pracy kierujemy się indywidualnym podejściem do ucznia – dostosowujemy metody nauczania do potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci. Dbamy o to, by każde dziecko miało równe szanse rozwoju, niezależnie od swoich predyspozycji, sytuacji rodzinnej czy pochodzenia. Organizujemy wsparcie specjalistyczne oraz zajęcia rozwijające talenty i wyrównujące szanse edukacyjne.
Nasza szkoła to nie tylko miejsce zdobywania wiedzy, ale również przestrzeń rozwoju emocjonalnego i społecznego. Realizujemy liczne programy wychowawcze i profilaktyczne, wspieramy uczniów w budowaniu poczucia własnej wartości i odpowiedzialności za siebie i innych. Współpracujemy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, tworząc silną wspólnotę, w której każdy głos ma znaczenie.

zaglosuj szkola.png

Zespół Szkół im. Powstańców Wielkopolskich w Brennie

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła podejmuje liczne działania promujące równość, szacunek i tolerancję wśród uczniów i personelu. Realizowane są pogadanki, zajęcia z psychologiem i pedagogiem, warsztaty antydyskryminacyjne, debaty, projekty artystyczne i teatralne rozwijające empatię, komunikację i współpracę. Uczniowie angażują się w akcje charytatywne (domy dziecka, osoby pokrzywdzone, schroniska dla zwierząt), kampanie równości, m.in. Dzień Świadomości Autyzmu, Dzień Osób z Zespołem Downa, a także w wolontariat i projekty społeczne.
Szkoła uwzględnia indywidualne potrzeby edukacyjne uczniów, w tym uczniów ze SPE i zdolnych, oferując zajęcia wyrównawcze, rewalidacyjne, logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne oraz konsultacje psychologiczne i pedagogiczne. Tworzy środowisko, w którym każdy uczeń może rozwijać potencjał edukacyjny, emocjonalny i społeczny poprzez koła zainteresowań, projekty, warsztaty, zajęcia integracyjne i wyjazdy edukacyjne.
Działania integracyjne obejmują gry zespołowe, wycieczki, wyjścia kulturalne, udział w koncertach, warsztatach, projektach międzyszkolnych i międzynarodowych. Szkoła wspiera rozwój kompetencji społecznych, obywatelskich i emocjonalnych, uczy empatii, asertywności, radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów i pozytywnej komunikacji. Nauczyciele i specjaliści systematycznie współpracują z rodzicami, dostosowując metody nauczania i wymagania edukacyjne do różnorodnych potrzeb uczniów.
Szkoła tworzy bezpieczne, przyjazne i otwarte środowisko, w którym każdy jest akceptowany, doceniany, zauważany i ma realną szansę na wszechstronny rozwój osobisty, społeczny i edukacyjny.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa w Czestkowie

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła wyrównująca szanse to placówka edukacyjna, której celem jest stworzenie równych warunków rozwoju i nauki dla wszystkich uczniów. Szkoła Podstawowa w Czestkowie zapewnia wysoką jakość nauczania każdemu uczniowi, niezależnie od miejsca zamieszkania, statusu materialnego czy możliwości poznawczych. Oferuje indywidualne podejście, w tym zajęcia wyrównawcze i pomoc psychologiczno-pedagogiczną na wysokim poziomie oraz wsparcie dla uczniów mających trudności, np. korepetycje w ramach pomocy szkolnej. Zapewnia także dostęp do technologii, takich jak darmowe laptopy, tablety i internet.

Szkoła jest dobrze wyposażona i dostosowana do potrzeb wszystkich uczniów: nowoczesne, dobrze oświetlone i ogrzewane sale lekcyjne, dostęp do sal specjalistycznych (informatyczna, językowa, chemiczna, sensoryczna), biblioteka z aktualnym księgozbiorem i e-zasobami oraz strefy odpoczynku i rekreacji (świetlica, boiska, nowoczesny plac zabaw także dla uczniów z niepełnosprawnościami).

Szkoła przeciwdziała wykluczeniu społecznemu i promuje integrację, organizując zajęcia integracyjne i warsztaty budujące empatię, współpracę i szacunek. Współpracuje z lokalnymi instytucjami (MOPS, poradnie), wspierając rodziny w trudnej sytuacji. Jest w pełni inkluzyjna — dostępna architektonicznie (podjazdy, toalety dla osób z niepełnosprawnościami), oferuje pomoc nauczyciela współorganizującego naukę, zajęcia rewalidacyjne i terapeutyczne (logopedia, integracja sensoryczna, terapia pedagogiczna) oraz szkolenia kadry z zakresu pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE).

zaglosuj szkola.png

ZSS im. Ambasadorów Praw Człowieka nr 14 w Gorzowie Wlkp.

Uzasadnienie kandydatury:
Zespół Szkół Specjalnych – szkoła bez barier, miejsce równości i szacunku

Zespół Szkół Specjalnych to miejsce, w którym równość, szacunek i akceptacja są fundamentem codziennego życia szkolnego. Tworzymy przestrzeń przyjazną wszystkim uczniom, gdzie każdy rozwija swój potencjał w poczuciu bezpieczeństwa i wsparcia.

Prowadzimy edukację z poszanowaniem różnorodności kulturowej i narodowej, obejmując opieką m.in. uczniów pochodzenia romskiego i ukraińskiego. Każdemu dziecku oferujemy edukację „szytą na miarę”, dopasowaną do potrzeb, możliwości i zainteresowań. Stawiamy na naukę przez doświadczenie i aktywne uczestnictwo w życiu społecznym.

Uczniowie biorą udział w licznych projektach lokalnych, regionalnych, ogólnopolskich i międzynarodowych: Erasmus+ – rozwój kompetencji i współpraca z rówieśnikami z Europy; zawody sportowe i szkolna sekcja sportowa we współpracy z lokalnymi klubami; działalność społeczna – harcerstwo, PCK, wolontariat w hospicjum, DPS i schronisku dla zwierząt; innowacyjne akcje i projekty: „Cooltura bez barier”, „Każdy inny – wszyscy równi”, „Szkolna Ławka Przyjaciółki”.

Ważnym obszarem jest edukacja włączająca we współpracy ze szkołami ogólnodostępnymi. Zespół Szkół Specjalnych to nie tylko miejsce nauki – to przestrzeń, w której każdy uczeń może poczuć się ważny, potrzebny i doceniony. Nasza misja to wychowanie młodych ludzi w duchu szacunku, tolerancji i otwartości na świat.

zaglosuj szkola.png

Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Inowrocławiu

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła ma charakter integracyjny i funkcjonuje w dwóch odrębnych budynkach, dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb uczniów.

Pierwszy budynek przeznaczony jest dla dzieci z głębszymi zaburzeniami, które wymagają nauki w małolicznych klasach (2–3 osoby) i spokojnego, wyciszonego środowiska. Nauczyciele skupiają się tam na rozwijaniu podstawowych funkcji społecznych oraz budowaniu bezpiecznej, przyjaznej atmosfery. Dzięki indywidualnemu podejściu dzieci doskonale się adaptują i z powodzeniem uczestniczą w wielu ciekawych przedsięwzięciach.

Drugi budynek gromadzi pozostałych uczniów – zarówno tych bez orzeczeń, jak i wysoko funkcjonujących. Realizowany jest tu standardowy program nauczania, wzbogacony o liczne akcje, projekty (również międzynarodowe) oraz inicjatywy wspierające rozwój. Nauczyciele koncentrują się na indywidualnych predyspozycjach i potencjale każdego dziecka.

Szkoła dysponuje nowoczesnym zapleczem technologicznym, które wykorzystywane jest w codziennej pracy dydaktycznej. Poza lekcjami organizowane są terapie oraz zajęcia pozalekcyjne – zarówno rozwijające zainteresowania, jak i wspomagające naukę.

Co szczególnie istotne – żaden uczeń nie czuje się wykluczony. Wszyscy współpracują ze sobą, nie mają problemów z odmiennością zachowań kolegów i koleżanek, a wręcz sami sobie pomagają. Nauczyciele mają niesamowicie ciepłe podejście i nawet w sytuacjach skrajnych zachowują cierpliwość i wyrozumiałość w rozwiazywaniu problemu

To wyjątkowa placówka – choć prywatna, oferuje bezpłatną naukę, terapie i zajęcia dodatkowe. Jako rodzic mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć: chciałbym, aby takich szkół było więcej.

zaglosuj szkola.png

Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Jagodniku

Uzasadnienie kandydatury:
NSP w Jagodniku to szkoła dla klas 1-3 z oddziałem przedszkolnym dla 5-6-latków. Przyjmujemy również uczniów z orzeczeniami od momentu powstania szkoły w 2008 roku. W tym roku szkolnym uczy się u nas 5 dzieci z orzeczeniami. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną oraz pomoc nauczycieli. Zapewniamy zajęcia pozalekcyjne i specjalistyczne: sportowe, rytmikę, karate, teatralne, taneczne, język obcy, zajęcia dla uczniów zdolnych oraz robotykę. W szkole pracują logopeda, psycholog, pedagog specjalny, rehabilitant i specjalista pedagogiki specjalnej.

Dysponujemy nową, pełnowymiarową halą sportową i organizujemy wyjazdy na basen. Realizujemy wiele projektów edukacyjnych, m.in. Program dla szkół, Laboratoria Przyszłości, Mały Mistrz, Lekcja z Mistrzem oraz inne granty. Jesteśmy otwarci i tolerancyjni, wdrażamy nowoczesne technologie i dbamy o dobry wizerunek placówki. Zapraszamy dzieci i ich rodziców — nie pożałujecie!
zaglosuj szkola.png

Społeczna SP Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Kluczborku

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła aktywnie promuje równość i szacunek, tworząc środowisko sprzyjające tolerancji i akceptacji. Organizuje coroczne obchody Dnia Kropki – Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych, Dnia Świadomości Autyzmu oraz Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa jako Dnia Kolorowej Skarpetki, uwrażliwiając społeczność szkolną na różnorodność. Wspiera dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez Salę Doświadczania Świata, wyposażoną w nowoczesne technologie, w tym relaksacyjny fotel masujący, który pomaga w wyciszeniu i regulacji emocji.

Szkoła dostosowuje program nauczania do możliwości uczniów, m.in. dzięki sprzętom z Laboratoriów Przyszłości – maszynom do szycia, lutownicom, Lego Education i zajęciom Kodowanie na dywanie, rozwijającym kreatywność i umiejętności techniczne. Wspierany jest rozwój edukacyjny, emocjonalny i społeczny uczniów. Realizowane są projekty społeczne, np. zbiórka książek dla dzieci z Madagaskaru, uczące empatii i otwartości.

Atmosfera szkoły opiera się na wzajemnym wsparciu, współpracy z rodzicami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Nauczyciele nieustannie podnoszą kompetencje, szczególnie w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach i w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w edukacji.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa im. Flagi Polski w Kobułtach

Uzasadnienie kandydatury:
Promujemy wartości podczas różnych uroczystości i wydarzeń szkolnych, poprzez gazetki, pogadanki oraz warsztaty. W codziennej pracy, w rozmowach z uczniami i ich rodzicami, szanujemy indywidualność, rozumiemy potrzeby i staramy się, aby każde dziecko czuło się dobrze w naszej placówce. Doskonalimy się, aby być na bieżąco z nowymi metodami i formami pracy z osobami ze specyficznymi trudnościami w nauce i funkcjonowaniu.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa im. Ojca Św. Jana Pawła II w Krównikach

Uzasadnienie kandydatury: 
W naszej szkole szczególną wagę przywiązujemy do tworzenia środowiska sprzyjającego równości, szacunkowi i akceptacji. Uczą się u nas także uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego, a nauczyciele wykazują się empatią, kompetencjami i zaangażowaniem. Promujemy równość i szacunek poprzez działania wychowawcze, warsztaty i projekty integracyjne, angażując całą społeczność szkolną. Kładziemy nacisk na budowanie postaw otwartości i wzajemnej akceptacji. Przeciwdziałamy dyskryminacji, tworząc atmosferę bezpieczeństwa, w której każdy uczeń – niezależnie od możliwości – czuje się wartościowy i zauważony. Dostosowujemy programy nauczania do indywidualnych potrzeb, stosujemy różnorodne metody pracy oraz pomoce dydaktyczne. Dbamy o rozwój edukacyjny, emocjonalny i społeczny uczniów, zapewniając im wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, opiekę specjalistów oraz przestrzeń do budowania relacji rówieśniczych i rozwijania mocnych stron.

zaglosuj szkola.png

Publiczna Szkoła Podstawowa Galileo w Lublinie

Uzasadnienie kandydatury:
Publiczna Szkoła Galileo w Lublinie wspiera równość, tolerancję i rozwój każdego ucznia, ucząc szacunku poprzez zajęcia integracyjne, warsztaty antydyskryminacyjne i spotkania z psychologiem.

Aktywne działania szkoły obejmują m.in.: międzynarodowy projekt eTwinning „Living Values Education” nagrodzony Krajową i Europejską Odznaką Jakości; obchody Światowego Dnia Zespołu Downa, Światowego Dnia Walki z Depresją i Dnia Wcześniaka; warsztaty ze studentami z Zimbabwe, Malezji, Egiptu; oraz Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF 2024.

Szkoła ma oddziały przygotowawcze dla uczniów z Ukrainy, którzy są częścią „Edukacyjnej Galaktyki Galileo”, co daje wszystkim lekcję tolerancji. Ważne jest, aby tolerancja nie była tylko w słowniku pod literką „t”. Każda inicjatywa opiera się na szacunku dla różnorodności. Uczniowie czują się bezpiecznie, mają świadomość wzajemnych różnic. Edukacja jest dostosowana do potrzeb uczniów poprzez zajęcia wyrównawcze, konsultacje logopedyczne i wsparcie psychopedagogiczne. Potencjał dzieci uzdolnionych rozwijany jest w klubach i kołach tematycznych, w tym w pierwszych w województwie klasach sportowych o profilu szachowym. Moja córka jest w takiej klasie i tu dzieje się magia.

Rozwój uczniów wspierają treningi umiejętności społecznych, radzenia ze stresem i emocjami oraz projekty wolontariackie. To miejsce, gdzie każdy uczeń jest zauważony, akceptowany i wspierany. My Rodzice również!

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa "Master's Academy" w Lwówku Śląskim

Uzasadnienie kandydatury: 
W Master's Academy tworzymy środowisko, w którym każdy uczeń i pracownik czuje się akceptowany, szanowany i ważny. Fundamentem naszych działań jest komunikacja oparta na empatii (NVC) oraz codzienna praca w kulturze myślenia na każdych zajęciach. Jesteśmy Szkołą Uczącą Myślenia IKM. Promujemy kulturę współpracy zamiast rywalizacji, dzięki czemu dzieci uczą się dostrzegać wartość różnorodności i budować relacje oparte na szacunku. Wdrażamy system RESQL, przeciwdziałając przemocy rówieśniczej.
W klasach łączymy różne style uczenia się i potrzeby rozwojowe – prowadzimy diagnozy umiejętności i predyspozycji, a program dydaktyczny dostosowujemy do indywidualnego tempa i sposobu pracy uczniów. Wspieramy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wrażliwe, doświadczające trudności – zapewniamy małe grupy, edukację w relacji oraz dostęp do specjalistów, m.in. logopedy, psychologa, terapeuty SI.
Atmosfera w szkole sprzyja swobodnemu wyrażaniu siebie – dzieci mają przestrzeń do zadawania pytań, dzielenia się emocjami i współdecydowania o procesie nauki. Wierzymy, że edukacja to nie tylko wiedza, ale również rozwój emocjonalny, społeczny i osobisty. Nasze działania pokazują, że szkoła może być miejscem autentycznej równości i docenienia wśród uczniów i personelu.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Łukomiu

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Łukomiu to miejsce, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością, a fundamentem jest bezpieczeństwo, równość i wzajemny szacunek. Tworzymy środowisko wolne od dyskryminacji, promujące tolerancję, akceptację i kulturę życzliwości. Każde dziecko, niezależnie od swoich możliwości, jest ważne i doceniane.

Działamy kompleksowo – od edukacji o bezpieczeństwie w sieci, przez warsztaty profilaktyczne i spotkania z policją, po projekty kulturalne i charytatywne. Współpracujemy z instytucjami lokalnymi, rodzicami i mieszkańcami, angażując całą społeczność, m.in. w gminne jasełka czy Dzień Rodziny.

Nasza kadra, wspierana przez otwartą i zaangażowaną dyrektor, stale podnosi kwalifikacje, wdraża nowoczesne terapie i metody pracy, dbając o indywidualne potrzeby uczniów. Aktywnie korzystamy z nowych technologii – od robotów edukacyjnych po interaktywne platformy, Neon, generatory testów i e-booki – aktualizując zaplecze dydaktyczne i ucząc bezpiecznego, twórczego korzystania z mediów cyfrowych.

Łączymy naukę z pasją i wychowanie z troską, tworząc szkołę, w której każdy uczeń znajduje swoje miejsce i rozwija talenty.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II w Moniatyczach

Uzasadnienie kandydatury: 
W szkole podejmowane są działania promujące równość i szacunek wśród uczniów oraz personelu. W ramach wychowania do wartości i postaw prospołecznych specjaliści zrealizowali warsztaty rozwijające umiejętności społeczne i emocjonalne, m.in. Zrozumienie znaczenia tolerancji, Wyrażanie emocji i potrzeb, Jesteśmy różni, ale tacy sami, Radzenie sobie z krytyką, Skuteczna komunikacja. Analizuje się potrzeby edukacyjne uczniów, dostosowując program nauczania oraz organizację zajęć. Pedagog opracował dostosowania do przedmiotów i form oceniania, prowadzi konsultacje dla uczniów z trudnościami. Pedagog specjalny przeprowadził warsztaty w klasach VI–VIII (m.in. Efektywne uczenie się, Techniki uczenia się). Wspólnie z poradnią zrealizowano zajęcia nt. asertywności w klasach I–IV. Organizowane są wycieczki, wyjazdy integracyjne i pikniki. Uczniowie biorą udział w konkursach (plastycznych, fotograficznych, językowych) oraz akcjach charytatywnych (Kocie Adopcje, Podaruj psu karmę), co kształtuje empatię i wrażliwość społeczną.

zaglosuj szkola.png

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Natolinie

Uzasadnienie kandydatury:
Publiczna Szkoła Podstawowa w Natolinie to miejsce, w którym nauka jest pasjonującą przygodą, a każdy uczeń czuje się ważny i doceniony. Stale podejmujemy działania promujące tolerancję i akceptację, tworząc atmosferę wolną od dyskryminacji. Z dumą pracujemy z uczniami o różnych niepełnosprawnościach, wierząc, że różnorodność jest naszą siłą. Rozwijamy pasje i zainteresowania naszych uczniów. W szkole organizowane są zajęcia dodatkowe, nie tylko dla dzieci mających trudności w nauce. Opieką i wsparciem otaczamy uczniów zdolnych, a efektem tej pracy jest ich udział w licznych konkursach i zawodach, w których osiągają doskonałe wyniki, zdobywając tytuły laureatów i finalistów.

Nasi nauczyciele to pasjonaci, którzy są doskonale przygotowani do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systematycznie biorą udział w wielu szkoleniach, po to aby efektywniej odpowiadać na potrzeby uczniów. Dbają o to, by każde dziecko rozwijało się we własnym tempie, stosują aktywizujące metody i formy pracy: projekty edukacyjne, WebQuesty, grywalizację czy metodę myślącej klasy. Współpracując z wieloma instytucjami – poradnią psychologiczno-pedagogiczną, MSCDN Wydział w Radomiu, schroniskiem dla bezdomnych zwierząt czy Teatrem Wielkim – Operą Narodową – dbamy o wszechstronny rozwój uczniów i kształtujemy postawy proobywatelskie i prospołeczne. Dając im tak wiele narzędzi i możliwości, sprawiamy, że stają się odpowiedzialnymi i empatycznymi ludźmi. U nas każdy czuje się ważny.

Zapraszamy Państwa do obejrzenia naszych działań w studio nagrań MSCDN w Radomiu oraz w szkole: Neuroróżnorodność  / Różne umysły, jedna siła

zaglosuj szkola.png

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Piotra Danysza w Oszczywilku

Uzasadnienie kandydatury: 
Organizujemy rozmowy i warsztaty, które uczą akceptacji i pomagają zrozumieć różnorodność. Uczniowie rozmawiają o wartościach takich jak szacunek, tolerancja i równość. Prowadzimy akcje społeczne, kampanie informacyjne, konkursy i tworzymy plakaty, aby podkreślać znaczenie tych wartości.

Wspólne wyjścia, gry i projekty pomagają uczniom lepiej się poznać, zintegrować i budować pozytywne relacje. Nauczyciele i personel okazują szacunek każdemu uczniowi, a uczniowie odwzajemniają go wobec kadry. Spory rozwiązywane są konstruktywnie, z poszanowaniem drugiej osoby.

Dostosowujemy program nauczania i środowisko szkolne do potrzeb uczniów, oferując indywidualne podejście, wsparcie specjalistów i elastyczne rozwiązania edukacyjne. Tworzymy warunki do nauki, rozwoju osobistego i budowania pewności siebie, wspierając również rozwój emocjonalny i społeczny. Organizujemy zajęcia, warsztaty i inicjatywy, które pomagają uczniom radzić sobie z emocjami, nawiązywać relacje i rozwijać talenty.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa w Podlesiu

Uzasadnienie kandydatury:
Szkoła promuje równość i szacunek wśród uczniów i personelu, tworząc przestrzeń, w której każdy głos jest ważny. Działania realizowane są we współpracy kadry, rodziców, uczniów i lokalnej społeczności. Corocznie organizowane są warsztaty, wyjazdy i pikniki integrujące środowisko. W bieżącym roku funkcjonowała kawiarenka międzypokoleniowa, w której seniorzy i emerytowani pracownicy poznawali lokalną młodzież. Starsi uczniowie prowadzą zajęcia dla młodszych, promując postawę partnerstwa.

Placówka wygrała nową pracownię komputerową w konkursie „Szkoła Międzypokoleniowa”, doceniona m.in. za budowanie środowiska opartego na tolerancji. Wspólnie z Kołem Gospodyń Wiejskich wydano ebooka o lokalnej tożsamości. Regularnie prowadzone są warsztaty i kampanie profilaktyczne wspierające rodziny i przeciwdziałające wykluczeniu.

Szkoła dostosowuje program nauczania, środowisko oraz projekty do indywidualnych potrzeb uczniów. W bieżącym roku zrealizowano działania w ramach grantu Fundacji Orlen „ekoCzynni”: zajęcia terapeutyczno-edukacyjne z alpakami, zajęcia z zielarstwa, ekologii, kulinarne w duchu zero waste oraz stolarskie – powstały budki lęgowe i karmniki dla ptaków i owadów. Każde dziecko ma tu przestrzeń, by odnaleźć swoją rolę i głos w zespole.

Uczniowie zdobywają nagrody w konkursach zespołowych i indywidualnych na poziomie gminy, powiatu, województwa i kraju. Dzięki stworzonym warunkom angażują się spontanicznie w kolejne projekty. Nawet w dniu zakończenia roku szkolnego jedna z klas zdobyła tytuł laureata w ogólnopolskim konkursie „Energia z rolnictwa”, wykonując pracę zespołowo i zgodnie z predyspozycjami poszczególnych uczniów.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa im. Michała Lengowskiego w Rudzienicach

Uzasadnienie kandydatury: 

Szkoła realizuje program profilaktyczno-wychowawczy oraz inne programy profilaktyczne, które uczą poszanowania praw innych osób, przeciwdziałają dyskryminacji i przemocy oraz promują empatię.
Wszyscy uczniowie, niezależnie od płci, pochodzenia, religii, orientacji czy sytuacji rodzinnej, są traktowani z szacunkiem i mają równe szanse uczestniczenia w życiu szkolnym.
Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele biorą udział w szkoleniach dotyczących praw człowieka, równości płci i przeciwdziałania stereotypom. Organizowane są wydarzenia tematyczne, takie jak Dzień Tolerancji czy Dzień Praw Dziecka, które są okazją do rozmów i działań na rzecz budowania otwartości i akceptacji.
Szkoła współpracuje z fundacjami i stowarzyszeniami wspierającymi ideę różnorodności i przeciwdziałającymi wykluczeniu, m.in. Amnesty International.
Uczniowie mogą aktywnie promować postawy otwartości i wspólnoty poprzez kampanie społeczne i działania integracyjne.
Mają dostęp do pedagoga, psychologa, doradcy zawodowego i innych specjalistów.
Nauczyciele dostosowują metody pracy i tempo nauki do możliwości uczniów, tworząc np. indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET).
Szkoła zapewnia odpowiednie warunki nauki i specjalistyczne pomoce dydaktyczne dla uczniów z SPE.

Organizowane są zajęcia rozwijające zainteresowania – szkoła oferuje koła zainteresowań, projekty edukacyjne, konkursy i wyjazdy edukacyjne.

W zakresie rozwoju kompetencji społecznych prowadzone są zajęcia i projekty rozwijające umiejętności pracy zespołowej, komunikacji i rozwiązywania konfliktów.

Uczniowie są wspierani w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej, poznają swoje mocne strony i talenty.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa w Ryczowie

Uzasadnienie kandydatury:
Szkoła podejmuje działania na rzecz promowania równości i szacunku wśród uczniów i personelu, tworząc atmosferę wolną od dyskryminacji i uprzedzeń. Poprzez udział w programie Erasmus+ realizujemy projekty wspierające tolerancję i akceptację, a także budujące postawy otwartości na różnorodność. Organizujemy Dzień Tolerancji oraz inne inicjatywy, które uwrażliwiają uczniów na potrzeby innych i uczą empatii. Szczególną wagę przykładamy do indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów – dostosowujemy środowisko szkolne i ofertę dydaktyczną do ich możliwości, tak aby każdy miał równe szanse w nauce i rozwoju. W ramach programu „Aktywna Tablica” wzbogaciliśmy bazę szkoły o nowoczesne pomoce dydaktyczne, w tym narzędzia wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE). Nasze działania obejmują również projekty finansowane przez Urząd Marszałkowski, takie jak „Szkoła otwarta na potrzeby uczniów” i „Przedszkole marzeń”. Dzięki nim uczniowie i przedszkolaki uczestniczą w dodatkowych zajęciach rozwijających ich potencjał i wspierających talenty, bez względu na indywidualne ograniczenia czy trudności. Dbamy o harmonijny rozwój edukacyjny, emocjonalny i społeczny, tworząc warunki do pełnego i świadomego uczestnictwa w życiu szkolnym.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa w Siedlcu Dużym

Uzasadnienie kandydatury:
Szkoła Podstawowa w Siedlcu Dużym to placówka, która aktywnie odpowiada na wyzwania współczesnej edukacji. Mimo że liczy mniej niż 250 uczniów, skutecznie wdraża nowoczesne rozwiązania i tworzy przyjazne, wspierające środowisko nauki.

W ostatnim roku otwarto nową salę terapeutyczną, wyposażoną w bogaty zestaw pomocy wspierających rozwój dzieci, w tym okulary VR, Magiczny Dywan oraz robota EMYS do nauki języka angielskiego. Szkoła stawia na edukację włączającą, budując atmosferę zrozumienia, szacunku i akceptacji różnorodności.

Uczniowie uczą się nie tylko w klasach – placówka realizuje także edukację outdoorową, prowadząc zajęcia w terenie, ogrodzie i Ekopracowni pod chmurką. To nauka przez doświadczanie, kontakt z przyrodą i rozwój w zgodzie z naturą.

Istotnym elementem pracy są działania wspierające dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz realizacja projektów takich jak „Kolorowe Emocje” i „Szyciaki”, rozwijających kompetencje społeczne, emocjonalne i manualne.

Szkoła nieustannie inwestuje w rozwój przestrzeni edukacyjnej – uczniowie korzystają z nowoczesnej Zielonej Pracowni, a nauczyciele poszukują coraz skuteczniejszych narzędzi i metod pracy.

Szkoła w Siedlcu Dużym to miejsce, gdzie technologia, troska i natura wspólnie tworzą przestrzeń do wszechstronnego rozwoju każdego dziecka.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa im. Wisławy Szymborskiej w Sieńcu

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła z dużym zaangażowaniem realizuje cele wychowawczo-dydaktyczne i opiekuńcze wobec wszystkich uczniów, w tym dzieci z orzeczeniami o niepełnosprawnościach i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciele i specjaliści korzystają z zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (PPP), dostosowując metody pracy do indywidualnych możliwości uczniów, zarówno zdolnych, jak i wymagających wsparcia.

Uczniowie o specjalnych potrzebach są objęci szczególną opieką – organizowane są zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz rozwijające zainteresowania, z metodami dostosowanymi do ich możliwości. Pracownicy szkoły szanują różnorodność dzieci i uczą je empatii oraz szacunku wobec osób chorych i potrzebujących wsparcia.
Szkoła kształtuje właściwe postawy społeczne, dążąc do akceptacji wszystkich uczniów przez rówieśników, i zachęca nawet wycofane lub zbuntowane dzieci do aktywności. Pracownicy swoim przykładem promują szacunek i akceptację dla każdego człowieka, niezależnie od wieku, wyglądu czy zasług.
W szkole realizowane są liczne akcje społeczne, m.in.:
„Idą święta, nie o SMS-ie, lecz o kartce pamiętaj” – uczniowie odwiedzali podopiecznych Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie, przekazując własnoręcznie napisane kartki świąteczne; udział podopiecznych DPS-u w koncercie kolęd organizowanym przez szkołę; gościnny występ uczniów na spotkaniu świąteczno-wigilijnym dla seniorów i osób z niepełnosprawnościami organizowanym przez Fundację Dla Zdrowia; udział w projekcie „Szkoła międzypokoleniowa” wspierającym integrację pokoleń i cyfrowe kompetencje seniorów; udział w Talent Show „Przez Niebieskie Okulary” z okazji Miesiąca Świadomości Autyzmu; spotkanie z paraolimpijczykiem Jackiem Przebierałą, który motywował uczniów do rozwijania pasji i spełniania marzeń, co jest możliwe mimo trudności i niepełnosprawności.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Św. Brata Alberta w Skawie

Uzasadnienie kandydatury:
Organizujemy liczne konkursy szkolne, dzięki którym uczniowie SPE mogą zaistnieć w gronie rówieśników, zyskując szacunek i poczucie równorzędnego traktowania. W programie wychowawczo-profilaktycznym kładziemy nacisk na eliminowanie braku tolerancji wobec „innego” człowieka.

Realizujemy zajęcia specjalistyczne: logopedyczne, rewalidacyjne oraz korekcyjno-kompensacyjne. Urozmaicamy ofertę o zajęcia rozwijające talenty: kółka teatralne, szachowe, sportowe, matematyczne i plastyczne. W życiu szkoły bardzo aktywni są nauczyciele-specjaliści: psycholog, pedagog i pedagog specjalny.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa ATENA w Sosnowcu

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła pełni kluczową rolę w kształtowaniu postaw społecznych, dlatego podejmuje działania promujące równość, szacunek i tolerancję. Wśród uczniów i personelu prowadzone są warsztaty z komunikacji międzykulturowej, empatii i rozwiązywania konfliktów bez przemocy. W codziennej pracy nauczyciele podkreślają znaczenie poszanowania godności każdej osoby, niezależnie od pochodzenia, wyznania czy innych cech.
Szkoła dostosowuje program i metody pracy do indywidualnych potrzeb uczniów. Dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego są objęte wsparciem pedagoga specjalnego, psychologa i logopedy. Tworzone są indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET), które określają cele i metody pracy z każdym uczniem. W ramach zajęć wyrównawczych lub kółek zainteresowań uczniowie rozwijają swoje talenty lub nadrobiają zaległości.
Szkoła wspiera wszechstronny rozwój uczniów – edukacyjny, osobisty, emocjonalny i społeczny. Program nauczania jest na bieżąco monitorowany, aby przygotowywać uczniów do dalszej nauki. Rozwój osobisty i emocjonalny wspierany jest poprzez regularne godziny wychowawcze, omawiające dojrzewanie, zdrowie psychiczne i relacje rówieśnicze. Szkoła dba również o rozwój społeczny, zachęcając uczniów do angażowania się w działania samorządu uczniowskiego, wolontariatu czy innych inicjatyw społecznych. Ważną rolę odgrywa też ścisła współpraca z rodzicami, którzy są na bieżąco informowani o postępach i ewentualnych trudnościach ich dzieci.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Suchorzu

Uzasadnienie kandydatury:
W naszej szkole podejmujemy wiele działań mających na celu budowanie atmosfery wzajemnego szacunku, równości i akceptacji. Regularnie prowadzimy godziny wychowawcze oraz warsztaty, na których poruszamy tematykę praw człowieka i przeciwdziałania dyskryminacji. Nauczyciele są przygotowani do reagowania na sytuacje związane z przemocą czy nierównym traktowaniem. Dla nas każdy uczeń jest ważny i ma potencjał, by osiągnąć sukces – potwierdzają to m.in. świadectwa z wyróżnieniem zdobywane przez uczniów objętych kształceniem specjalnym.

W codziennej pracy dostrzegamy indywidualne potrzeby uczniów – dostosowujemy metody nauczania, oceniania i tempo pracy. Opracowywane są IPET-y, WOPFU, a uczniowie mogą liczyć na wsparcie specjalistów: pedagoga, psychologa czy logopedy. Staramy się wspierać uczniów kompleksowo – zarówno w rozwoju edukacyjnym, jak i emocjonalnym czy społecznym.

Dyrektor szkoły prowadzi zajęcia z treningu zastosowania agresji (ART). Na tych warsztatach uczniowie mogą zrozumieć mechanizmy powstawania złości oraz rozwijać strategie radzenia sobie z tym uczuciem, a na treningu wnioskowania moralnego doskonalone są umiejętności podejmowania decyzji w oparciu o wartości moralne.

Szkoła, mimo działania w środowisku wiejskim, konsekwentnie przełamuje stereotypy, udowadniając, że miejsce zamieszkania nie determinuje jakości edukacji ani podejścia do ucznia. W codziennej pracy stawiamy na równość szans, wysoki standard nauczania i zaangażowanie w rozwój każdego dziecka.

zaglosuj szkola.png

Prywatna Szkoła Podstawowa ICO w Tomaszowie Lubelskim

Uzasadnienie kandydatury: 
Prywatna Szkoła Podstawowa ICO w Tomaszowie Lubelskim, jako szkoła integracyjna nosząca tytuł „Szkoły Przyjaznej Uczniom”, podejmuje działania promujące równość i szacunek. Organizuje zajęcia z pedagogiem i psychologiem dotyczące empatii, komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Uczniowie biorą udział w projektach edukacyjnych, takich jak Dzień Tolerancji czy Tydzień Życzliwości, promujących otwartość i akceptację.

Szkoła przeciwdziała dyskryminacji, wdrażając program wychowawczo-profilaktyczny oparty na równości i szacunku. Reaguje na przejawy nietolerancji poprzez mediacje rówieśnicze i indywidualne rozmowy. Codzienne działania wychowawcze i edukacyjne promują tolerancję i akceptację.

Program nauczania dostosowany jest do indywidualnych potrzeb uczniów – szkoła oferuje zajęcia wyrównawcze, terapię pedagogiczną, logopedyczną oraz zajęcia integracji sensorycznej. Nauczyciele współpracują z terapeutami i specjalistami, zapewniając uczniom ze SPE realne wsparcie.

Rozwój uczniów wspierany jest także przez koła zainteresowań, projekty wolontariackie i inicjatywy rozwijające kompetencje społeczne. Szkoła tworzy bezpieczną, przyjazną przestrzeń, w której każdy uczeń czuje się akceptowany, wspierany i może rozwijać swój potencjał.

zaglosuj szkola.png

Eduventura Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Warszawie

Uzasadnienie kandydatury:
Jako rodzic dziecka uczęszczającego do tej szkoły, z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że placówka podejmuje realne działania na rzecz promowania równości i szacunku. Zarówno uczniowie, jak i personel są traktowani z godnością, a atmosfera sprzyja wzajemnemu zrozumieniu i akceptacji. Szkoła aktywnie promuje tolerancję, organizując inicjatywy i wydarzenia uczące otwartości na różnorodność oraz przeciwdziałające dyskryminacji. Nauczyciele i specjaliści z dużą wrażliwością podchodzą do indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów. Program nauczania jest elastyczny, a środowisko dostosowane tak, by każde dziecko mogło rozwijać się w swoim tempie i zgodnie ze swoimi możliwościami. Doceniam także wsparcie szkoły w rozwoju osobistym, emocjonalnym i społecznym. Dzieci uczą się nie tylko wiedzy, ale także empatii, współpracy i radzenia sobie z emocjami. Czuję, że moje dziecko jest tu nie tylko uczniem, lecz przede wszystkim młodym człowiekiem, którego rozwój traktowany jest całościowo i z troską.

zaglosuj szkola.png

Niepubliczna SP nr 38 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie

Uzasadnienie kandydatury:
Jesteśmy szkołą integracyjną, przyjazną dzieciom. Pracujemy w duchu Janusza Korczaka, traktując podopiecznych podmiotowo, angażując ich w życie szkoły i pytając o opinię. Każdego wspieramy wychowawczo i terapeutycznie, oferując szeroką gamę zajęć wspierających oraz pomoc specjalistów. Zachęcamy do rozwijania pasji ipomagamy w osiągnięciu sukcesów na miarę możliwości każdego z naszych uczniów. Kameralność szkoły pozwala nam wszystkim – od najmłodszych po najstarszych – wspólnie spędzać czas i tworzyć szkolną rodzinę ze Skrajnej.

zaglosuj szkola.png

Szkoła Dialogu Kultur Etz Chaim we Wrocławiu

Uzasadnienie kandydatury:
Nasza szkoła promuje równość i szacunek, opierając edukację na wartościach takich jak otwartość, dialog międzykulturowy i indywidualne podejście do ucznia. Uczniowie poznają różne kultury i religie – judaizm, chrześcijaństwo, islam i inne – w duchu wzajemnego zrozumienia.

Każdy uczeń traktowany jest indywidualnie, a komunikacja między uczniami, nauczycielami i rodzicami wspiera rozwiązywanie trudnych sytuacji i konfliktów poprzez dialog i mediację, nie kary. Szkoła sprzeciwia się wszelkiej dyskryminacji ze względu na religię, pochodzenie, płeć, orientację czy status społeczny, wdrażając równość w codziennych działaniach i wydarzeniach.

Organizujemy dni kultury, warsztaty antydyskryminacyjne, projekty społeczne i artystyczne, które uczą wartości różnorodności. Wspólnota szkolna opiera się na zasadach wzajemnego szacunku, przestrzeganych przez uczniów, nauczycieli i administrację.

Szkoła indywidualizuje nauczanie – dzieci z trudnościami otrzymują wsparcie pedagogiczne, psychologiczne i logopedyczne, a uczniowie zdolni rozwijają pasje i uczestniczą w projektach wykraczających poza podstawę programową. Program uwzględnia edukację międzykulturową i wychowanie obywatelskie.

Etz Chaim tworzy przyjazne, bezpieczne środowisko, w którym uczniowie czują się akceptowani. Nauczyciele budują relacje oparte na dialogu i zaufaniu, wspierają rozwój emocjonalny i społeczny, uczą empatii, odpowiedzialności i radzenia sobie z trudnościami. Szkoła prowadzi także działania na rzecz inkluzji społecznej, integrując dzieci z różnych środowisk (poprzez bardzo częste wyjścia poza szkołę, wyjazdy na krótsze i dłuższe wycieczki szkolne, wolontariat). Dzięki temu szkoła wychowuje świadomych, otwartych i empatycznych ludzi gotowych do życia w zróżnicowanym świecie.nia:
 
zaglosuj szkola.png

Szkoła Podstawowa im. ks. kard. S. Wyszyńskiego we Wróbliku Szlacheckim

Uzasadnienie kandydatury: 
Szkoła realizuje działania kształtujące postawy wzajemnego szacunku, empatii i odpowiedzialności społecznej poprzez demokratyczne wybory do Samorządu Uczniowskiego oraz aktywność Rzecznika Praw Ucznia. Uczniowie uczą się współdecydowania i przestrzegania zasad współżycia społecznego. Obchody takich dni jak Dzień Praw Dziecka, Dzień Życzliwości, Dzień Kobiet czy Dzień Edukacji Narodowej sprzyjają budowaniu kultury wzajemnego uznania i wdzięczności.

Szkoła organizuje liczne działania służące budowaniu otwartości i zrozumienia dla odmienności: Międzynarodowy Dzień Tolerancji, Dzień Świadomości Autyzmu, Dzień Zespołu Downa czy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami. To okazje do spotkań, prelekcji i aktywności uczniów, które kształtują postawy wolne od uprzedzeń.

Szkoła posiada bogate zaplecze specjalistyczne – gabinet pedagoga i psychologa, salę doświadczania światła oraz magiczny dywan, wykorzystywany w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Działa tu zespół wykwalifikowanych specjalistów, którzy wspólnie dostosowują metody pracy, wymagania i otoczenie do możliwości uczniów. Tradycyjne dzwonki zastąpiono spokojnymi melodiami, ograniczającymi nadmiar bodźców u uczniów z nadwrażliwością sensoryczną.

Szkoła oferuje liczne formy wsparcia emocjonalnego i społecznego, w tym prelekcje, zajęcia profilaktyczne, warsztaty rozwoju osobistego oraz aktywności rozwijające zainteresowania (np. gazetki tematyczne, konkursy, „muzyczne piątki”, akcje charytatywne, Dzień bez podręcznika). Działania te sprzyjają wzmacnianiu poczucia własnej wartości, odpowiedzialności i współpracy. Edukacja włączająca jest tu codzienną praktyką, nie tylko ideą.

zaglosuj szkola.png

Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa Smart School w Zakręcie

Uzasadnienie kandydatury:
W naszej szkole równość i szacunek to fundamentalne wartości, które realizujemy na co dzień. Lekcje opierają się na pracach grupowych, projektach i prezentacjach, rozwijających umiejętność współpracy i aktywizujących wszystkich uczniów. Zadania dostosowujemy do indywidualnych potrzeb i możliwości, wspierając rozwój każdego ucznia. Uczniowie poznają różne punkty widzenia, uczą się rozwiązywania problemów oraz radzenia sobie z emocjami. Szanujemy różnorodność stylów uczenia się, dlatego podczas zajęć stosujemy aktywności fizyczne, gry, muzykę, teatr i sztuki plastyczne, a także nowoczesne technologie i platformy edukacyjne. W razie potrzeby oferujemy dodatkowe wsparcie uczniom ze specjalnymi potrzebami poprzez asystenta nauczyciela lub lekcje wyrównawcze. Nauczyciele i szkolny psycholog zawsze służą pomocą.

Co roku realizujemy szkolny projekt angażujący całą społeczność, w trakcie którego każda klasa przygotowuje materiały tematyczne w różnych formach — rysunki, scenki, wykresy, piosenki — i dzieli się nimi z innymi klasami. Organizujemy również dni tematyczne, kiermasze i pikniki szkolne, w które uczniowie angażują się, przygotowując jedzenie, dekoracje oraz prezentacje, współpracując przy tym z rodzicami.

zaglosuj szkola.png

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Bł. Franciszki Siedliskiej w Żdżarach

Uzasadnienie kandydatury: 
  1. Podejmuje działania na rzecz promowania równości i szacunku wśród uczniów oraz personelu.
  2. Propaguje tolerancję i akceptację, tworząc atmosferę wolną od dyskryminacji i przejawów nietolerancji.
  3. Dba o indywidualne potrzeby edukacyjne uczniów, dostosowując program nauczania oraz środowisko szkolne do ich różnorodności.
  4. Wspiera wszechstronny rozwój uczniów – edukacyjny, osobisty, emocjonalny i społeczny.

zaglosuj szkola.png