
eduSensus Education Awards 2025
głosowanie SZKOŁA RÓWNYCH SZANS (250 uczniów +)
Kategoria SZKOŁA RÓWNYCH SZANS PONAD 250 UCZNIÓW 2025 – głosowanie
Poniżej prezentujemy listę nominowanych zakwalifikowanych do drugiego etapu trzeciej edycji ogólnopolskiego konkursu eduSensus Education Awards w kategorii SZKOŁA RÓWNYCH SZANS PONAD 250 UCZNIÓW 2025 wraz z przesłanym uzasadnieniem kandydatury. Ze względu na obszerność materiału i w celu zapewnienia czytelności strony dla głosujących, organizator może dokonywać skrótów redakcyjnych opisów i ograniczenia liczby materiałów audio-wizualnych.
Głosowanie online potrwa do 20 października. Każdy głosujący może oddać tylko jeden głos na jednego kandydata w danej kategorii.
Laureatów konkursu poznamy 18 listopada!
Nie zwlekaj – oddaj głos na wybranego przez siebie kandydata w konkursie eduSensus Education Awards w kategorii SZKOŁA RÓWNYCH SZANS PONAD 250 UCZNIÓW 2025!
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Gdańsku
Katolicka Szkoła Podstawowa im. Maryi z Nazaretu w Kielcach
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Koronowie
W szkole uwzględniane są indywidualne potrzeby edukacyjne uczniów poprzez realizację wszystkich potrzeb i oczekiwań na podstawie uzyskanej dokumentacji, obserwacji oraz analizy – realizacja działań z zakresu PPP, indywidualne programy dla uczniów zdolnych, indywidualizacja pracy na lekcji itp.
Wspierając rozwój uczniów, organizujemy liczne konkursy, zawody i imprezy umożliwiające udział wszystkim zainteresowanym, prowadzimy zajęcia rozwijające i wyrównujące szanse, nagradzamy i promujemy uczniów w środowisku lokalnym, umożliwiamy rozwój talentów poza szkołą, współpracujemy z licznymi instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz uczniów, umożliwiamy firmom zewnętrznym realizację zajęć na terenie szkoły oraz organizujemy wyjazdy do instytucji kulturalnych, wycieczki itp.
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Józefa Piłsudskiego w Otwocku
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przystajni
Dbamy o indywidualne potrzeby edukacyjne, dostosowując metody i tempo pracy do możliwości uczniów. Wspieramy zarówno osoby z trudnościami w nauce, jak i szczególnie uzdolnione, a w przypadku uczniów z zagranicy zapewniamy dodatkowe wsparcie językowe i integracyjne. Środowisko szkolne dostosowujemy tak, aby było przyjazne i dostępne dla każdego – przykładem jest stworzenie pokoju wyciszeń czy wprowadzanie rozwiązań cyfrowych ułatwiających naukę.
Rozwój uczniów traktujemy całościowo – obok wyników w nauce stawiamy na kształtowanie umiejętności społecznych, odporności psychicznej i poczucia sprawczości. Włączamy młodych ludzi w życie szkoły, zachęcamy do pracy projektowej i angażujemy w inicjatywy na rzecz społeczności. Dzięki temu uczą się współpracy, odpowiedzialności i otwartości na drugiego człowieka, co realnie wpływa na kształtowanie postaw prospołecznych.
Szkoła Podstawowa nr 21 im. Biskupa Wilhelma Pluty w Rudzie Śląskiej
Nasi nauczyciele byli pomysłodawcami i organizatorami Międzyszkolnego Konkursu Savoir-vivre dla osób z niepełnosprawnościami, którego celami są:
- uwrażliwienie dzieci na problemy osób z różnymi niepełnosprawnościami,
- przybliżenie uczniom idei integracji osób z niepełnosprawnościami,
- zwrócenie uwagi na trudności, jakie w codziennym funkcjonowaniu mogą napotykać osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności,
- promowanie właściwych zachowań wobec osób z niepełnosprawnościami w sytuacjach codziennych,
- wykorzystanie wiedzy i umiejętności dotyczących savoir-vivre’u wobec osób z niepełnosprawnościami.
Podejmujemy także wiele innych działań mających na celu integrowanie społeczności szkolnej. Uczniowie pełnosprawni wraz z rówieśnikami z niepełnosprawnościami organizują apele, imprezy, biorą udział w przedstawieniach i akademiach. Pełnią role konferansjerów, aktorów i wokalistów.
Jako ciekawostkę warto dodać, że oficjalne logo naszej szkoły wykonała uczennica z niedowidzeniem.
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Klementyny Hoffmanowej w Tarnowie
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Stanisława Reymonta w Tuszynie
Szkoła realizowała projekt „Dostępna Szkoła” w ramach programu „Szkoła bez barier” – Dostępność Plus, zapewniając 100% dostępność budynków dla osób z niepełnosprawnościami.
Placówka ma nowoczesną bazę: dwie sale gimnastyczne, gabinet pomocy przedmedycznej, ekopracownię, ogród dydaktyczny, dwie sale do pracy indywidualnej i rewalidacyjnej oraz salę do terapii integracji sensorycznej. Dysponuje też sprzętem do Biofeedbacku i terapii Tomatisa.
Działa stołówka oraz świetlica czynna od 7:15 do 17:00, co ułatwia rodzicom organizację dnia. Plac zabaw ma bezpieczną, amortyzującą powierzchnię, a od 2019 roku dostępna jest też otwarta siłownia na świeżym powietrzu, tzw. Otwarta Strefa Aktywności – dla uczniów i mieszkańców, wspierając koncepcję otwartości szkoły.
Kadrę tworzy 50 wykwalifikowanych nauczycieli, w większości wielozawodowców. Dyrekcja wspiera ich rozwój zawodowy, co przekłada się na wysoki poziom nauczania.
Szkoła Podstawowa nr 361 im. Papcia Chmiela w Warszawie
Wdrożyliśmy rozwiązania umożliwiające uczniom cudzoziemskim odnalezienie się w rzeczywistości polskiej szkoły poprzez uruchomienie oddziałów przygotowawczych, w naszej szkole nazywanych „klasami powitalnymi”. Dbając o potrzeby edukacyjne wszystkich uczniów, dostosowujemy metody i formy pracy do ich możliwości. Oferujemy zarówno zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia, jak i wspierające, mające na celu pokonanie trudności edukacyjnych oraz emocjonalno-społecznych. Wszystkie dzieci ze SPE są objęte zajęciami specjalistycznymi. W edukacji wczesnoszkolnej wdrożyliśmy projekt rozwijający kompetencje matematyczne poprzez naukę gry w szachy (1 godzina tygodniowo w każdej klasie).