
eduSensus Education Awards 2025
głosowanie WYCHOWAWCA ROKU
Kategoria WYCHOWAWCA ROKU 2025 – głosowanie
Poniżej prezentujemy listę nominowanych zakwalifikowanych do drugiego etapu trzeciej edycji ogólnopolskiego konkursu eduSensus Education Awards w kategorii WYCHOWAWCA ROKU 2025 wraz z przesłanym uzasadnieniem kandydatury. Ze względu na obszerność materiału i w celu zapewnienia czytelności strony dla głosujących, organizator może dokonywać skrótów redakcyjnych opisów i ograniczenia liczby materiałów audio-wizualnych.
Głosowanie online potrwa do 20 października. Każdy głosujący może oddać tylko jeden głos na jednego kandydata w danej kategorii. Równolegle odbywać będą się obrady jury konkursowego.
Laureatów konkursu poznamy 18 listopada!
Nie zwlekaj – oddaj głos na wybranego przez siebie kandydata w konkursie eduSensus Education Awards w kategorii WYCHOWAWCA ROKU 2025!
Weronika Antkiewicz-Kowalska

Beata Bartos
W swojej długoletniej pracy stosuje indywidualne podejście, dostosowując metody do potrzeb i możliwości każdego dziecka. Uatrakcyjnia zajęcia, wykorzystując zasoby online, aplikacje edukacyjne oraz tablice interaktywne (TIK). Dopasowuje narzędzia do różnych stylów uczenia się, wspierając dzieci o zróżnicowanych możliwościach i poziomach rozwoju. Jest otwarta na nowe technologie i stale doskonali swoje kompetencje.
Przez 27 lat wykształciła setki uczniów, którzy odnoszą sukcesy na całym świecie. Niektórzy poszli w jej ślady i studiują pedagogikę. Jej podopieczni często odwiedzają placówkę, co jest najlepszym dowodem na to, jak silne i trwałe więzi potrafi budować.
Urszula Brzeźnicka

Maja Capar

Edyta Chomiaczewska
Uzasadnienie kandydatury:
Jest autorką innowacji pedagogicznych dotyczących zdrowia psychicznego oraz licznych akcji wolontariackich, które odmieniły atmosferę w klasie i całej szkole. Jako liderka ogólnopolskich projektów ukończyła wiele studiów podyplomowych, by jeszcze skuteczniej wspierać młodzież. Jej wiedza i doświadczenie służą nie tylko wychowankom, ale też uczniom z innych klas i całemu gronu pedagogicznemu. Odważnie sięga po nowoczesne technologie – wykorzystuje sztuczną inteligencję, programy multimedialne i TIK. Wprowadziła certyfikowane kursy online z zakresu cyberbezpieczeństwa, tworzy własne materiały i dzieli się nimi z innymi nauczycielami. Prowadzi zajęcia dla młodzieży ze szkół podstawowych i specjalnych, inspirując ją do dalszej edukacji. Dla swoich uczniów jest kimś znacznie więcej niż nauczycielem – jest przewodnikiem, powiernikiem i inspiracją. Potrafi dostrzec talent w cichym, nieśmiałym dziecku, podać rękę temu, kto się potknął, i rozbudzić w każdym przekonanie, że warto wierzyć w siebie.
Prelekcja Pani Edyty: "Neuroplastyczność. Mózg na siłowni - wdrażanie pożądanych nawyków i eliminowanie tych niekorzystnych."
„BohaterON” i „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” w Twojej Szkole 2024
Grzegorz Cybula

Joanna Dubert

Sylwia Grajek

Mateusz Gruba
Nazwa i adres placówki: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Szemudzie, ul. Szkolna 4, 84-217 Szemud
Uzasadnienie kandydatury:
Mateusz Gruba – nauczyciel z sercem, który buduje przyszłość. Mateusz Gruba to wyjątkowy nauczyciel z ZSP w Szemudzie, który swoją klasę „Bystrzaków” zamienił w prawdziwy dom pełen ciepła i radości. Każde dziecko wie, że może być sobą – ze swoimi mocnymi stronami i wyzwaniami – bo Pan Mateusz wierzy, że każdy maluch to niepowtarzalny skarb.
Z ogromną pasją tworzy lekcje jak kolorowe przygody – łączy sztukę, technologie i zabawę, bo wie, że dzieci najlepiej uczą się, gdy się dobrze bawią. Jego tablica interaktywna to magiczne okno do wiedzy, a program FitSchool sprawia, że nauka staje się tańcem z literkami i cyframi. „Ruch jest drzwiami do uczenia się” – powtarza, obserwując, jak jego Bystrzaki rozkwitają podczas aktywnych zajęć.
Jako pedagog specjalny i terapeuta ma dar dostrzegania tego, czego potrzebuje każde dziecko. Współtworzył Klub Ortografi, który przyniósł szkole prestiżowy certyfikat Polskiego Towarzystwa Dysleksji – dowód na to, że jego innowacyjne metody naprawdę działają. Rodzice pokochali jego blog, gdzie dzieli się codziennymi odkryciami i sukcesami swoich podopiecznych.
Jego filozofia jest prosta: każdy człowiek zasługuje na zrozumienie i wsparcie. Dzięki temu dzieci nie tylko się uczą, ale przede wszystkim wierzą w siebie. W jego klasie słychać śmiech, a w oczach dzieci widać błysk ciekawości – to najpiękniejszy dowód na to, że edukacja może zmieniać życie.
Beata Hradecka-Mikulska
Potrafi dostrzec i rozwijać mocne strony każdego ucznia. Z zaangażowaniem integruje klasę – organizuje wyjścia, imprezy, warsztaty profilaktyczne. Z jej inicjatywy uczniowie zdobyli Dziecięcą Odznakę Przyjaciela Krakowa. Wyjeżdża z uczniami na zielone szkoły i wycieczki. Współpraca z rodzicami układa się bardzo dobrze.
Nieustannie doskonali swoje kwalifikacje, pogłębia specjalistyczną wiedzę i efektywnie wykorzystuje ją w praktyce. Jest osobą kreatywną, o dużych zdolnościach plastycznych i organizacyjnych, co świetnie wykorzystuje w pracy z dziećmi. Wspólnie z uczniami przygotowała m.in. ręcznie robione upominki dla pensjonariuszy DPS. Organizuje konkursy, dostosowując je do możliwości i zainteresowań uczniów. W jej klasie panuje atmosfera wsparcia i współpracy. Wśród uczniów zdobyła tytuł najlepszego nauczyciela.
Jadwiga Jagieła

Dorota Jędrkowiak
Beata Karpała
Katarzyna Kłysiak

Dorota Kosowska

Agnieszka Kwiatkowska
Andrzelika Łączyk
Anna Nowotka
Gabriela Oleksy
Gabrysia jest fanką nowych technologii – przyjaciółką Canvy i ChataGPT. Często zaskakuje uczniów swoją wiedzą w tym zakresie. W tym roku, na przykład, każdy uczeń z jej klasy otrzymał wiersz na swój temat, stworzony przy pomocy aplikacji. Gabrysia to niezwykle uważna nauczycielka – dostrzega potencjał dziecka lub jego trudności i potrafi zaproponować takie aktywności, które wydobywają z ucznia to, co najlepsze.
Najlepszym świadectwem jej oddziaływań wychowawczych są regularne odwiedziny absolwentów – dziś już maturzystów – którzy nadal utrzymują z nią kontakt i jeżdżą z nią na wyjazdy do teatru.
Małgorzata Pajewska-Multan

Justyna Perłowska
Pani Justyna ma niezwykły dar dostrzegania indywidualnych potrzeb – potrafi „rozszyfrować” każde dziecko i dobrać metody wspierające jego rozwój. Współpracuje z rodzicami i lokalną społecznością, zapraszając do kontaktu także osoby znane, by pokazać dzieciom, że marzenia są w zasięgu ręki.
Z pasją wykorzystuje TIK – tablice interaktywne, roboty sterowane tabletem, drukarkę 3D oraz aplikacje, takie jak GEN czy projekt „Podróże z Avatarem”. Dzięki jej pomysłom dzieci poznają pożyteczne i bezpieczne strony internetu. Każdy dzień zaczynają od rozmów o emocjach i uważności, co wzmacnia ich poczucie bezpieczeństwa i samoświadomość.
Jej praca przynosi niezwykłe efekty – mój syn pokonał lęk separacyjny, a uczniowie z trudnościami sensorycznymi odzyskali komfort i pewność siebie. Pani Justyna zaszczepiła w dzieciach miłość do książek, a jej wychowankowie odnoszą sukcesy w konkursach. Jednak najpiękniejszym osiągnięciem jest ich codzienny rozwój, radość i wiara w siebie.

Natalia Pol
Marta Skałbania

Monika Skwarek
Gabriela Włodarczyk-Znyk
W pracy wykorzystuje nowoczesne narzędzia, takie jak tablice multimedialne, a poprzez organizację wyjazdów i spotkań umożliwia uczniom poznawanie ciekawych miejsc i rozwijanie kompetencji społecznych. Potrafią oni dobierać odpowiednie słowa w rozmowach, reagować adekwatnie do sytuacji i wspierać innych. Dba również o zdrowie uczniów, współpracując z nauczycielem wychowania fizycznego przy organizacji turniejów, zawodów i treningów, które przynoszą liczne sukcesy, publikowane na szkolnym Facebooku, co z dumą śledzą rodzice.
Realizuje projekty ministerialne takie jak „SKS” i „Aktywny do kwadratu”, a także działa w klubie pływackim UKS Orka Lędziny, organizując obozy sportowe. Uczniowie darzą ją zaufaniem i są nią zafascynowani, a ona zawsze służy pomocą, wykazując się empatią i umiejętnościami psychologicznymi. Cieszy się dużym uznaniem ze strony rodziców, władz miasta i powiatu, które wspierają jej działania. Współpracuje z wieloma instytucjami, pozostając przy tym osobą skromną, operatywną, wytrwałą i zawsze uśmiechniętą. Dla niej nie ma rzeczy niemożliwych — jest pomocna, wyrozumiała i potrafi dotrzeć do każdego ucznia i rodzica. Wierzy, że każdy zasługuje na szansę i uznanie.
