Od czego zacząć przygodę z drukiem 3D

Druk 3D stanowi jedną z nowinek cieszących się rosnącą popularnością. Na całym świecie uczniowie szkół podstawowych i szkół średnich stawiają swoje pierwsze kroki we włączaniu tej technologii w zajęcia. Drukarki 3D wkraczają na szeroką skalę do polskich szkół.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami, które pozwolą Państwu przygotować drukarkę Omni3D 200 do pierwszego użycia, zainstalować niezbędne oprogramowanie i wykonać pierwsze wydruki. Osoby bardziej zaawansowane znajdą wskazówki, jak wykonać bardziej skomplikowane wydruki, na co zwracać uwagę, jak przyspieszyć proces druku.

Zachęcamy do skorzystania ze strefy przygotowanej przez firmę Omni specjalnie dla drukarki Omni3D 200. Znajdą tam Państwo szkolenie startowe,  przydatne filmy i prezentacje oraz bazę gotowych modeli 3D. Wystarczy kliknąć w link i się zarejestrować https://omni3d.com/pl/logowanie-rejestracja/

Warunki gwarancji

Drukarka objęta jest 24 miesieczną gwarancją. Wszelkie pytania i zgłoszenia gwarancyjne prosimy kierować:

https://omni3d.com/pl/wsparcie-serwisowe/

email: serwis@omni3d.net

tel: 48 61 666 12 34

tel kom: +48 886 618 666 

Laptopy Lenovo przeznaczone do obsługi drukarki objęte są gwarancją na 36 miesięcy. Zgłoszenie serwisowe prosimy składać on-line poprzez stronę internetową https://pcsupport.lenovo.com/no/pl/servicerequest

Dowiedz się więcej o druku 3D

Druk 3D w edukacji szkolnej

W ostatnich latach technologia szturmem przejmuje kolejne dziedziny naszego życia. Z dużym entuzjazmem przyjmowana jest także w edukacji. Druk 3D stanowi jedną z nowinek cieszących się rosnącą popularnością. Na całym świecie uczniowie szkół podstawowych i szkół średnich stawiają swoje pierwsze kroki we włączaniu tej technologii w zajęcia. Liczba tematów i projektów wykorzystujących druk 3D jest niemal nieograniczona, zwłaszcza na zajęciach z nauk ścisłych, matematyki, ale i nauk społecznych. Projekty druku mogą być tworzone w zespołach, jak również indywidualnie, a ich poziom trudności bez problemu dostosujemy do grupy wiekowej, zaczynając od projektowania pojedynczych przedmiotów codziennego użytku, a kończąc na skomplikowanych systemach angażujących dodatkowe programy informatyczne.

Współpraca Omni3D z wydawnictwem Nowa Era

Nowe technologie stały się nieodłączną częścią naszego życia. Dotyczy to nie tylko dorosłych, lecz także dzieci i młodzieży. Posługiwanie się wyłącznie tradycyjnymi metodami nauczania i ignorowanie możliwości, jakie dają nam nowinki technologiczne, mogą sprawić, że nauka w szkołach będzie mniej efektywna. Odpowiedzią na wyzwania, przed którymi stoją dyrektorzy szkół, są inicjatywy i programy wspierające wdrażanie pozytywnych zmian. Tak było w przypadku programu „Aktywna tablica” i tak się dzieje w przypadku wdrażanego obecnie rządowego programu „Laboratoria przyszłości”.  Jest on wielką szansą na wprowadzenie do szkół nie tylko pomocy naukowych, lecz także pełnych innowacyjnych procesów dydaktycznych.

Edukacja STEM a Laboratoria Przyszłości

Termin STREAM został utworzony od angielskich nazw dziedzin: nauki, technologii, robotyki/umiejętności czytania, inżynierii, sztuki i matematyki (science, technologies, robotics/reading, engineering, arts, mathematics). Koncepcja ta powstała w USA jako STEM (science, technologies, engineering, mathematics), a z czasem rozwinęła się o kolejne obszary: robotykę/umiejętność czytania oraz sztukę (robotics/reading, arts)[1].