Edukacja coraz silniej dostrzega konieczność zajęcia się nowymi technologiami. W podstawie programowej informatyki silniejszy nacisk położono na algorytmikę oraz programowanie. Szkoły  w ramach programu Laboratoria Przyszłości wyposażają swoje pracownie w mikrokontrolery. 

Dzięki zestawom do programowania mikrokontrolerów każdy uczeń może rozpocząć swoją przygodę z elektroniką – od poznania niezbędnej teorii aż po praktyczne eksperymenty

Nauczyciel może korzystać z Laboratoriów elektroniki na lekcjach – wprowadzając uczniów w świat omów, woltów i amperów, jak i na kołach zainteresowań –  realizując z młodymi ludźmi projekty STEM. Elektronika może być dla uczniów hobby, ale mogą też wiązać z nią swoją przyszłość zawodową.  

Zapraszamy do zapoznania się z kursem elektroniki, który jest kompatybilny z mikrokontrolerami oferowanymi przez Nową Erę w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Kurs znajdą Państwo tutaj: Kurs elektroniki dla początkujących

Jedną z najważniejszych umiejętności każdego pasjonata elektroniki jest lutowanie. Jak montować poszczególne elementy i układy? Jak uniknąć zniszczonych płytek drukowanych i przegrzanych elementów elektronicznych? Praktyka czyni mistrza!

Zapraszamy do zapoznania się z kursem lutowania: Kurs lutowania dla początkujących

 

Zapraszamy do zapoznania się z dodatkowymi materiałami przygotowanymi dla Państwa przez Nową Erę. Znajdują się one tutaj https://ck.vulcan.pl/logowanie

Materiały dostępne po zalogowaniu. Dane do logowania otrzymają Państwo mailem.

Dowiedz się więcej

Dlaczego warto lutować i gdzie wykorzystać tę umiejętność

Począwszy od elektroników po majsterkowiczów czy hobbystów – wiele osób regularnie stosuje proces znany jako lutowanie. Jest to jedna z ważniejszych umiejętności, która umożliwia wykonywanie obowiązków w pracy, przeprowadzanie rutynowych zadań związanych z montażem i konserwacją czy majsterkowaniem.

Mikrokontrolery w szkole – jak to ugryźć?

Edukacja, zarówno formalna jak i pozaformalna, coraz silniej dostrzega konieczność zajęcia się nowymi technologiami. Przez ostatnie kilka lat sporo się zmieniło zarówno w warstwie dydaktycznej, jak i technicznej. W podstawie programowej informatyki silniejszy nacisk położono na algorytmikę oraz programowanie. Nie od dziś spotykamy się w szkole z tablicami interaktywnymi, nie dziwią laptopy, pracownie tabletowe. Nowoczesne szkoły idą o krok dalej – coraz częściej wyposażają swoje pracownie w roboty oraz mikrokontrolery.  

Edukacja STEM a Laboratoria Przyszłości

Termin STREAM został utworzony od angielskich nazw dziedzin: nauki, technologii, robotyki/umiejętności czytania, inżynierii, sztuki i matematyki (science, technologies, robotics/reading, engineering, arts, mathematics). Koncepcja ta powstała w USA jako STEM (science, technologies, engineering, mathematics), a z czasem rozwinęła się o kolejne obszary: robotykę/umiejętność czytania oraz sztukę (robotics/reading, arts)[1].