Serie wydawnicze

Dzieciaki w akcji

Seria  „Dzieciaki w akcji” wspiera wszechstronny rozwój dzieci. Łączy nowoczesne rozwiązania z najlepszymi, sprawdzonymi doświadczeniami praktyków. Nawiązuje do przyjętego w przedszkolu systemu integracji treści zgodnie ze „strefą najbliższego rozwoju”.

więcej o serii

Elementarz sześciolatka

Seria „Elementarz sześciolatka” przygotowuje do nauki w klasie pierwszej. Zapewnia pełną realizację podstawy programowej.

więcej o serii

Kolekcja sześciolatka

Gwarantuje dobre przygotowanie do nauki w klasie pierwszej w sferze poznawczej, emocjonalnej i społecznej. Zestaw zapewnia pełną realizację podstawy programowej.

więcej o serii

Zobacz program wychowania przedszkolnego

„Zbieram, poszukuję, badam” - program wychowania przedszkolnego autorstwa Doroty Dziamskiej i Marzeny Buchnat

Cechy programu:

  • zaangażowanie w problemy adaptacyjne współczesnych dzieci
  • systematyczne diagnozowanie osiągnięć dzieci
  • holistyczne ujęcie rozwoju dziecka
  • podkreślenie wagi doświadczeń przedszkolnych
  • duże znaczenie metod aktywizujących
  • przygotowanie do życia w społeczeństwie informacyjnym
zobacz program czytaj więcej

„Rozwój - Wychowanie - Edukacja” - Program wychowania przedszkolnego autorstwa Anny Stalmach-Tkacz oraz Kariny Muchy

Program jest propozycją holistycznego wspierania rozwoju przedszkolaków przez wychowanie, edukację i rozwój. Prezentuje metody wspierania rozwoju emocjonalno-społecznego zgodnie z najnowszą wiedzą z zakresu psychologii emocji i motywacji oraz sposoby rozwijania umiejętności uczenia się dzieci, jak również dostarcza rozwiązań w zakresie indywidualizacji pracy z dzieckiem oraz włączania domu rodzinnego w wychowanie, profilaktykę i edukację małego dziecka. 

Odwołuje się do podstawy programowej wychowania przedszkolnego z 14 lutego 2017 r. W programie znajdują się: praktyczne wskazówki dotyczące obserwacji i diagnozy z uwzględnieniem obowiązujących przepisów, treści programowe z uwzględnieniem wieku rozwojowego, cele i zadania wychowania przedszkolnego oraz sposoby i warunki ich realizacji z uwzględnieniem metod i form indywidualizacji, m.in. metody wychowawcze, edukacyjne nauczania i uczenia się. Jedno z innowacyjnych rozwiązań stanowi propozycja wprowadzenia w przedszkolu „wychowania kształtującego” z elementem samooceny, do której wdrażamy dziecko od najmłodszych lat. 

  • Przy realizacji programu polecamy korzystanie z materiałów edukacyjnych „Dzieciaki w akcji”, a w zakresie przygotowania dziecka do posługiwania się językiem obcym nowożytnym – materiały „English Play Box”. 

Przedszkolne laboratorium

Widowiskowe, ale łatwe w przygotowaniu i bezpieczne eksperymenty do przeprowadzenia w domowym lub przedszkolnym laboratorium. Wspólne eksperymentowanie z dzieckiem pozwala mu poznać smak naukowej pasji i odkryć radość uczenia się nowych rzeczy.

Jak znaleźć powietrze?

Czy powietrze da się zobaczyć? Przedstawiamy propozycję eksperymentu dla młodszych przedszkolaków, który stosunkowo łatwo można przeprowadzić nawet w większej grupie, a także z dziećmi w domu.

Dlaczego jajko nie tonie?

Czy jajko wrzucone do wody zatonie, czy będzie pływać? Zapraszamy do obejrzenia filmu i sprawdzenia, a następnie do poeksperymentowania ze swoimi podopiecznymi.

Informacje

Jak wychować mądre i szczęśliwe dzieci

Wychowanie i edukacja małego dziecka z roku na rok stają się coraz większym wyzwaniem dla nauczycieli, pedagogów i psychologów. Specjaliści zastanawiają się, jak przygotować dzieci na kolejne zmiany w szybko rozwijającym się świecie, a jednocześnie, jak pomóc im funkcjonować tu i teraz.

Dlaczego nowa podstawa wychowania przedszkolnego?

Wywiad z panią Dorotą Dziamską, koordynatorką prac nad podstawą programową wychowania przedszkolnego, konsultantem metodycznym wychowania przedszkolnego, dyrektorem z Pracowni Pedagogicznej im. prof. Ryszarda Więckowskiego, ekspertem Stowarzyszenia Rzecznik Praw Rodziców

Zobacz także