Witamy w „Przedszkolu na czasie”! To przestrzeń, w której znajdziecie materiały stworzone przez ekspertów specjalnie dla Was, nauczycieli przedszkola. Liczymy, że zamieszczane tu artykuły, webinaria i materiały będą dla Was wsparciem w codziennej pracy.
Doświadczenie i wiedza naszych ekspertów na pewno Was zainspirują i nie tylko odpowiedzą na bieżące potrzeby, ale też umożliwią rozwijanie kompetencji zawodowych oraz zdobywanie nowych narzędzi do działania.

Rozwijajmy się razem, działajmy wspólnie i bądźmy zawsze na czasie!

Przedszkole na czasie - Webinaria

Pedagogiczny kod Leonarda da Vinci

Obserwacja tematyczna i ćwiczenia uwagi jako podstawa realizacji oczekiwań poznawczych dzieci i nauczycieli.

Od zaciekawienia do porozumienia, czyli co warto wiedzieć o komunikowaniu się

Jak różnice w osobowości oraz stylach komunikacji mogą wpływać na jej przebieg?

Jak zdalnie uczyć najmłodszych języka angielskiego

Sposoby nauczania zdalnego najmłodszych i pomoce nowoczesnego nauczyciela

Od izolacji do adaptacji. Co wiemy o funkcjonowaniu młodzieży w obliczu COVID-19

Jak dzieci i młodzież funkcjonują w trakcie pandemii i jak im pomóc

Nauczanie zdalne przedszkolaków i uczniów klas 1-3

Jak sobie poradzić w nietypowej sytuacji i realizować zadania podstawy programowej

Przedszkolna rzeczywistość po 6 maja 2020

Jak zorganizować pracę w przedszkolach w związku z częściowym otwarciem placówek

Jak przetrwać w domu z dziećmi i pracą

Jak stworzyć sobie nową normalność i zadbać o siebie, bliskich i wspólne relacje

Przedszkole na czasie – Artykuły

Dlaczego warto wprowadzać gotowy kurs językowy w przedszkolu?

Czy słuszną decyzją jest ta o rezygnacji z gotowego kursu na rzecz samodzielnego opracowywania zajęć przez nauczyciela języka angielskiego? Oczywiście, można przeprowadzić burzę mózgów, z tego chaosu może zrodzić się coś wyjątkowego, jednak nasuwa się pytanie o jakość, systematyczność, bogactwo materiałów i technik, i co najważniejsze – poprawność metodyczną.

Dla małego i dużego, czyli o współczesnej książce dziecięcej

W edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej często wykorzystuje się tradycyjne, wręcz wiekowe wiersze, piosenki i opowiadania – znane nie tylko rodzicom, lecz także babciom i dziadkom. Warto z tych tekstów nie rezygnować, ale na zajęciach z najmłodszymi można sięgać również po nowsze utwory literackie – dzieła urzekające pod względem wizualnym, interesujące poznawczo, zapraszające i do refleksji, i do zabawy.

Przedszkolak w świecie muzyki

Pierwszy dzień w przedszkolu to znaczący moment w życiu każdego dziecka. Przedszkole tworzy środowisko, w którym dziecko odczuwa radość z przebywania z rówieśnikami, ze zdobywania nowych umiejętności i uczenia się. Podstawową formą aktywności przedszkolaka jest zabawa, a zabawy ruchowe i muzyczne są szczególnie lubiane przez dzieci. Gdy zabawie towarzyszy muzyka, żadne dziecko nie pozostaje obojętne na dźwiękowe doznania.

Poczucie wartości i nadawanie znaczeń – dwa fundamenty rozwoju dziecka

Dziecko, ujmując całościowo rzeczywistość, odczuwa potrzebę wyrażania swoich doznań, przeżyć za pomocą znaków. Są to znaki języka mówionego, stosunków wielkościowych, geometrycznych, ilościowych, technik plastycznych, ekspresji ruchowej, muzycznej...                                                                                                                 prof. Ryszard Więckowski

W trosce o holistyczny rozwój dziecka - praca w przedszkolu według programu "Zbieram, poszukuję, badam"

Ż̇ycie małego człowieka to nieustanne zbieranie doświadczeń. Każde doświadczenie to kolejny krok do odkrywania prawd, które dla nas, dorosłych, są oczywiste, a dla dziecka stanowią źródło niezwykłej radości, zadowolenia, poczucia sprawstwa czy sukcesu. (ze wstępu do programu)    

Zobacz także