Javascript is required
Przejdź do treści głównej
header image

Szkoła podstawowa na czasie. Nauczanie

Sekret skutecznego nauczania



Gdzie leży sekret skutecznego nauczania? To jedno z kluczowych pytań w historii edukacji, które od zawsze zadają sobie eksperci na całym świecie. Choć na przestrzeni dziejów edukacja bardzo się zmieniła, pewne dylematy pozostają niezmienne dla wszystkich nauczających: Jak dotrzeć do ucznia? Jak wzbudzić jego zainteresowanie? Jak uczyć ciekawie i skutecznie?

Odpowiedzi na wiele z tych pytań przynoszą najnowsze badania z zakresu dydaktyki i technologii. Dlatego w ramach trzeciej z cyklu konferencji „Szkoła podstawowa na czasie” postanowiliśmy zaprosić naukowców, badaczy i praktyków od edukacji, by opowiedzieli, jak osiągnąć sukces w nauczaniu i jak doskonalić swój warsztat. Zapraszamy do obejrzenia reportażu z naszego spotkania oraz retransmisji poszczególnych wykładów i debaty o egzaminie ósmoklasisty.

Reportaż z konferencji „Szkoła podstawowa na czasie. Nauczanie.”



Obejrzyj reportaż!

1. Wiedza i umiejętności – najlepsi przyjaciele naszego umysłu



Dlaczego edukacja musi być oparta o naturalne „dźwignie umysłu”? Jak z wiekiem zmienia się mózg ucznia? Dlaczego selekcja informacji jest kluczem do sukcesu w nauce? Jak zaangażować uczniów w podejmowane działania? Jaką rolę w procesie uczenia się odgrywa poczucie sensu?

Dr Adriana Kloskowska  – nauczycielka polonistka, doradczyni metodyczna, wykładowczyni akademicka, pedagżka specjalna. Propaguje dydaktykę opartą na naturalnych procesach poznawczych. Prowadzi firmę szkoleniową „Impuls do rozwoju edukacji”.

Zobacz notatkę z konferencji



Kliknij, aby powiększyć

2. Jak budować zainteresowanie ucznia podczas lekcji?



Co zrobić, by uczyć atrakcyjnie? Jak wzbudzić sympatię uczniów? W jaki sposób wznieść most porozumienia między uczniami a nauczycielem? Jaki jest związek między sympatią uczniów a zaangażowaniem w naukę? Jak zapewnić uczniom komfort pracy i poczucie bezpieczeństwa?

Dr hab. Barbara Jankowiak, prof. UAM – kierowniczka Pracowni Psychopedagogicznych Badań nad Rozwojem Człowieka na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu. Jej główne zainteresowania naukowe koncentrują się na psychospołecznym funkcjonowaniu młodzieży oraz psychologii perswazji.

Zobacz notatkę z konferencji



Kliknij, aby powiększyć

3. Forma ma znaczenie. Jak wyglądają i działają materiały dydaktyczne?



Czym jest „język obrazu”, jak go interpretować i jak się nim posługiwać? Jakie funkcje pełni obraz w przekazie dydaktycznym? Jak rozpoznać dobrze zaprojektowane materiały edukacyjne?

Dr Mateusz Leszkowicz – pedagog mediów, technolog kształcenia, adiunkt na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu. Specjalizuje się w obszarze komunikacji wizualnej w dydaktyce.

Zobacz notatkę z konferencji



Klikjnij, aby powiększyć

4. Technologiczne lustro edukacji – czarne czy białe?



Jak wykorzystywana jest technologia w edukacji na świecie? W jaki sposób nowe technologie zmieniają procesy poznawcze uczniów? Czy urządzenia elektroniczne mogą stać się sojusznikami nauczyciela? Czy technologia zmieni oblicze edukacji? Jakie znaczenie w procesie nauczania ma informacja zwrotna? 

Marcin Skrabka – ekspert we wdrażaniu nowych technologii w edukacji i kulturze oraz wykorzystaniu gamifikacji i gier w angażowaniu uczniów. Stypendysta MKiDN. Stworzył inicjatywy Good Books i Good Games.

Zobacz notatkę z konferencji



Kliknij, aby powiększyć

Materiały z konferencji „Szkoła podstawowa na czasie. Uczeń.”



Jak wygląda świat oczami współczesnego ucznia szkoły podstawowej? Jak w ciągu ośmiu lat zmienia się uczeń? Jakie czynniki wpływają na jego rozwój? Przed jakimi dylematami staje współczesny uczeń?

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami pokonferencyjnymi.

Materiały z konferencji „Szkoła podstawowa na czasie. Nauczyciel.”



Jak budować relacje w szkole? Jak współpracować z rodzicami? Jak pracować efektywnie w zmiennych warunkach? Jak zadbać o rozwój osobisty?

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami pokonferencyjnymi.