Obejrzyj reportaż!

Szkoła podstawowa na czasie. Uczeń
Współczesny uczeń – czyli kto?
Obecni uczniowie szkoły podstawowej urodzili się w czasach, kiedy w Polsce powszechny był już dostęp do Internetu i smartfony. Nie znają kaset magnetofonowych, nie pamiętają dyskietek. To zupełnie nowe pokolenie, które inaczej patrzy na świat. Jak? To pytanie każdego dnia zadajemy sobie zarówno my – tworząc praktyczne rozwiązania dla sektora edukacji – jak i nauczyciele w całym kraju.
Ponieważ w Nowej Erze wierzymy, że dogłębne poznanie i zrozumienie dzieci i młodzieży jest niezbędnym elementem skutecznej i rozwijającej edukacji, kolejną z cyklu konferencji „Szkoła podstawowa na czasie” postanowiliśmy poświęcić właśnie uczniom, którzy stanowią istotę systemu edukacji. Przyjrzeliśmy się ich zainteresowaniom, potrzebom i rozwojowi. Zapraszamy do obejrzenia reportażu z naszego spotkania i retransmisji poszczególnych wykładów.
Reportaż z konferencji „Szkoła podstawowa na czasie. Uczeń.”
1. Zrozumieć pokolenie iGeneration
Michał Kociankowski – badacz motywacji, potrzeb konsumenckich oraz wpływu technologii na postawy i zachowania ludzi. Studiował pedagogikę i filozofię. Prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion.
Zobacz notatkę z konferencji

Kliknij, aby powiększyć
2. Młodzi cyfrowi. Kogo tak naprawdę uczymy?
Dr Maciej Dębski – socjolog problemów społecznych, wykładowca akademicki, pracownik Instytutu Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego oraz edukator społeczny. Prowadzi Fundację Dbam o Mój Zasięg.
Zobacz notatkę z konferencji

Kliknij, aby powiększyć
3. Punkty zwrotne w rozwoju uczniów kl. 1–8
Dr Łukasz Tanaś – adiunkt w Katedrze Psychologii Poznawczej, Rozwoju i Edukacji na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS. Członek Akademickiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych oraz współpracownik Centrum Nauki Kopernik. Zajmuje się psychologią rozwoju, w szczególności rozwoju moralnego, oraz psychologią pracy i organizacji.
Zobacz notatkę z konferencji

Klikjnij, aby powiększyć
4. Wychowanie jako relacja
Dr hab. Sylwia Jaskulska, prof. UAM – pedagożka, wykładowczyni, pracowniczka Laboratorium Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na uczniowskim doświadczaniu rzeczywistości szkolnej, w szczególności na sposobach radzenia sobie przez uczniów w sytuacjach trudnych.
Zobacz notatkę z konferencji

Kliknij, aby powiększyć
Opinie uczestników konferencji
Materiały z konferencji „Szkoła podstawowa na czasie. Nauczyciel.”
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami pokonferencyjnymi.
Materiały z konferencji „Szkoła podstawowa na czasie. Nauczanie.”
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami pokonferencyjnymi.