Javascript is required
Przejdź do treści głównej
header image

Współpraca z rodzicem dziecka

o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Nauczyciel – Dziecko – Rodzic, to triada, która w przypadku specjalnych potrzeb edukacyjnych występuje nierozerwalnie. I choć wszyscy uczestnicy są w niej ważni, wszyscy zasługują na partnerskie traktowanie, ale największa odpowiedzialność za sukces tej relacji spada na nauczyciela. To on musi zrozumieć specjalne potrzeby dziecka i znaleźć indywidualny sposób na ich zaspokojenie.

Ale to on także musi wziąć na siebie ciężar wsparcia rodzica – który oddając dziecko do przedszkola czy szkoły musi mieć przewodnika, który razem z nim przejdzie przez trudy adaptacji w nowym miejscu i zbuduje poczucie bezpieczeństwa. Kluczem do sukcesu jest wspierająca komunikacja – rodzic, zwłaszcza w trudnych, konfliktowych sytuacjach, potrzebuje nie tylko podpowiedzi, jak je rozwiązać, ale przede wszystkim zrozumienia i akceptacji. Dzięki niej rodzice się otwierają i zaczynają współpracować, a to sprawia, że nauczyciel ma szansę jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby dziecka. A to przecież jest najważniejsze.

Wspieraj rodzica, nie tylko dziecko

  • Autyzm... i co dalej?

    Autyzm... i co dalej?

    Rodzice różnie reagują po usłyszeniu diagnozy, jednak łączy ich jedno: wszyscy chcą pomóc dziecku, tylko zazwyczaj nie wiedzą, jak się za to zabrać – mówi psycholog Monika Werbanowska.
  • Zaangażowany rodzic

    Zaangażowany rodzic

    Zaangażowanie to klucz do sukcesu terapeutycznego. W przypadku dzieci bardzo ważna jest współpraca terapeuty z rodzicami. Jak budować dobre, angażujące relacje, podpowiadają trzy terapeutki z Punktu Przedszkolnego Gdańskie Lwy.
  • Obowiązki szkoły wobec ucznia z ASD. Współpraca na linii szkoła-poradnia-rodzic

    Obowiązki szkoły wobec ucznia z ASD. Współpraca na linii szkoła-poradnia-rodzic

    Obejrzyj prelekcję będącą częścią minikonferencji online "Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole", które odbyło się 1 grudnia 2020 r.
  • Trudne zachowania u uczniów stają się codziennością każdej szkoły. Przyczyny ich powstawania są często złożone i różnorodne, jednak zawsze stanowią dużą przeszkodę w realizacji programu nauczania.
  • Trudna lekcja systematyczności

    Trudna lekcja systematyczności

    Specjalne potrzeby edukacyjne wiążą się często z koniecznością zaangażowania rodziców w proces terapeutyczny. Jak to robić z sukcesem, podpowiada Anna Tulczyńska, psychoterapeutka
  • Każdy jest wyjątkowy

    Każdy jest wyjątkowy

    Specjalne potrzeby edukacyjne na pewnym etapie kształcenia ma właściwie każdy uczeń. W ich zaspokojeniu najważniejsze są uważność i dobra komunikacja między nauczycielem i rodzicem – uważa psycholog dr Tomasz Knopik z Instytutu Badań Edukacyjnych.

Program multimedialny eduSensus SPEKTRUM AUTYZMU PRO

NOWOŚĆ 

Wydawnictwo Nowa Era przedstawia SPEKTRUM AUTYZMU PRO – najnowszy, specjalistyczny program multimedialny dla nauczycieli i terapeutów przeznaczony do terapii dzieci ze spektrum autyzmu. 

Przekonaj się, jak program wspiera dzieci w zakresie funkcjonowania społecznego, skutecznie pomaga w terapii zaburzeń komunikacyjnych, a takźe w przełamywaniu zachowań stereotypowych. 

Poznaj nowatorską formę multimedialnych ćwiczeń, które przyciągają uwagę, angażują i motywują do dalszej pracy dziecko ze spektrum autyzmu. 

Zyskaj bezpieczeństwo pracy pedagogicznej i terapeutycznej – SPEKTRUM AUTYZMU PRO to pierwszy na rynku multimedialny program do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu mający status wyrobu medycznego i udowodnioną w opinii klinicznej skuteczność.