Umożliwia nauczanie w ujęciu chronologicznym – w taki sposób przedstawiono treści w każdym z prezentowanych wątków tematycznych.
Pozwala na przybliżanie wydarzeń i procesów historycznych dzięki atrakcyjnym wizualnie infografikom.
Pomaga sprawdzać wiedzę poprzez zróżnicowane zadania znajdujące się w „Kartach pracy ucznia”.
Ułatwia prowadzenie lekcji za pomocą kompleksowej obudowy dydaktycznej.
Wspomaga realizację podstawy programowej dziękiwykorzystaniu wielu rodzajów materiałów źródłowych we wszystkich elementach serii.
Wzbudza zainteresowanie przedmiotem poprzez atrakcyjną szatę graficzną, bogaty materiał ilustracyjny i nowoczesne rozwiązania edukacyjne, jak np. multiteka.
Podręcznik do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Nr dopuszczenia:
659/4/2015
Autorzy:
Karol Kłodziński, Tomasz Krzemiński
„Poznać przeszłość. Europa i świat” to podręcznik do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych, który w sposób chronologiczny, a jednocześnie w nowoczesnej formie przedstawia, jak kształtowały się relacje między Europą a pozostałymi częściami świata – od starożytności, przez epokę odkryć geograficznych, do czasów obecnych.
Pozwala na przybliżanie wydarzeń i procesów historycznych poprzez atrakcyjne wizualnie infografiki oraz ciekawe zdjęcia i ilustracje.
Rozbudza zainteresowanie przedmiotem za pomocą odpowiednio dobranych materiałów źródłowych i nawiązań do współczesności.
Kształci umiejętności historyczne, takie jak praca z tekstem źródłowym, mapą czy danymi statystycznymi, dzięki wykorzystaniu wielu rodzajów źródeł i dołączonym do nich zadaniom.
Pomaga w przypomnieniu najważniejszych treści z podstawowego kursu historii za pomocą elementu Przypomnij sobie.
Ułatwia przygotowanie do sprawdzianów dzięki Podsumowaniom.
Poznać przeszłość. Ojczysty Panteon i ojczyste spory
Podręcznik do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Nr dopuszczenia:
659/1/2013
Autorzy:
Tomasz Maćkowski
„Poznać przeszłość. Ojczysty Panteon i ojczyste spory” to podręcznik do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych, który w sposób chronologiczny, a jednocześnie w nowoczesnej formie przedstawia historię Polski. Ukazuje dokonania osób, które miały największy wpływ na wydarzenia rozgrywające się na przestrzeni wieków.
Pozwala na przybliżanie wydarzeń i procesów historycznych poprzez atrakcyjne wizualnie infografiki oraz ciekawe zdjęcia i ilustracje.
Rozbudza zainteresowanie przedmiotem za pomocą odpowiednio dobranych materiałów źródłowych i nawiązań do współczesności.
Kształci umiejętności historyczne, takie jak praca z tekstem źródłowym, mapą czy danymi statystycznymi, dzięki wykorzystaniu wielu rodzajów źródeł i dołączonym do nich zadaniom.
Pomaga w przypomnieniu najważniejszych treści z podstawowego kursu historii za pomocą elementu Przypomnij sobie.
Ułatwia przygotowanie do sprawdzianów dzięki Podsumowaniom.
Podręcznik do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Nr dopuszczenia:
659/2/2014
Autorzy:
Iwona Janicka
„Poznać przeszłość. Rządzący i rządzeni” to podręcznik do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych, który w sposób chronologiczny, a jednocześnie w nowoczesnej formie przedstawia zmiany relacji między władzą a społeczeństwem na przestrzeni wieków. Pokazuje też, jak rozwijała się idea obywatelstwa w różnych ustrojach politycznych oraz systemach władzy.
Pozwala na przybliżanie wydarzeń i procesów historycznych poprzez atrakcyjne wizualnie infografiki oraz ciekawe zdjęcia i ilustracje.
Rozbudza zainteresowanie przedmiotem za pomocą odpowiednio dobranych materiałów źródłowych i nawiązań do współczesności.
Kształci umiejętności historyczne, takie jak praca z tekstem źródłowym, mapą czy danymi statystycznymi, dzięki wykorzystaniu wielu rodzajów źródeł i dołączonym do nich zadaniom.
Pomaga w przypomnieniu najważniejszych treści z podstawowego kursu historii za pomocą elementu Przypomnij sobie.
Ułatwia przygotowanie do sprawdzianów dzięki Podsumowaniom.
Podręcznik do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Nr dopuszczenia:
659/3/2014
Autorzy:
Jarosław Centek
„Poznać przeszłość. Wojna i wojskowość” to podręcznik do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych, który w sposób chronologiczny, a jednocześnie w nowoczesnej formie przedstawia, jak zmieniały się metody prowadzenia wojen na przestrzeni wieków. Pokazuje też znaczenie wybranych konfliktów nie tylko w aspekcie militarnym, lecz także społecznym i gospodarczym.
Pozwala na przybliżanie wydarzeń i procesów historycznych poprzez atrakcyjne wizualnie infografiki oraz ciekawe zdjęcia i ilustracje.
Rozbudza zainteresowanie przedmiotem za pomocą odpowiednio dobranych materiałów źródłowych i nawiązań do współczesności.
Kształci umiejętności historyczne, takie jak praca z tekstem źródłowym, mapą czy danymi statystycznymi, dzięki wykorzystaniu wielu rodzajów źródeł i dołączonym do nich zadaniom.
Pomaga w przypomnieniu najważniejszych treści z podstawowego kursu historii za pomocą elementu Przypomnij sobie.
Ułatwia przygotowanie do sprawdzianów dzięki Podsumowaniom.
Poznać przeszłość. Ojczysty Panteon i ojczyste spory
Karty pracy ucznia do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Autorzy:
Iwona Janicka
Karty pracy ucznia „Poznać przeszłość. Ojczysty Panteon i ojczyste spory” to zbiór różnorodnych ćwiczeń, które pozwalają na pogłębienie wiedzy z zakresu historii i społeczeństwa.
Umożliwiają rozwijanie umiejętności pracy ze źródłami dzięki licznym zadaniom wyposażonym w teksty, mapy, materiał ilustracyjny i dane statystyczne.
Pomagają utrwalić omawiane na lekcji informacje dzięki skorelowaniu z podręcznikiem.
Pozwalają rozwijać wiedzę humanistyczną za pomocą różnorodnych i inspirujących ćwiczeń.
Oszczędzają czas nauczyciela dzięki bogatej ofercie zadań.
Karty pracy ucznia do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Autorzy:
Tomasz Maćkowski
Karty pracy ucznia „Poznać przeszłość. Rządzący i rządzeni” to zbiór różnorodnych ćwiczeń, które pozwalają na pogłębienie wiedzy z zakresu historii i społeczeństwa.
Umożliwiają rozwijanie umiejętności pracy ze źródłami dzięki licznym zadaniom wyposażonym w teksty, mapy, materiał ilustracyjny i dane statystyczne.
Pomagają utrwalić omawiane na lekcji informacje dzięki skorelowaniu z podręcznikiem.
Pozwalają rozwijać wiedzę humanistyczną za pomocą różnorodnych i inspirujących ćwiczeń.
Oszczędzają czas nauczyciela dzięki bogatej ofercie zadań.
Karty pracy ucznia do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Autorzy:
Tomasz Maćkowski
Karty pracy ucznia „Poznać przeszłość. Europa i świat” to zbiór różnorodnych ćwiczeń, które pozwalają na pogłębienie wiedzy z zakresu historii i społeczeństwa.
Umożliwiają rozwijanie umiejętności pracy ze źródłami dzięki licznym zadaniom wyposażonym w teksty, mapy, materiał ilustracyjny i dane statystyczne.
Pomagają utrwalić omawiane na lekcji informacje dzięki skorelowaniu z podręcznikiem.
Pozwalają rozwijać wiedzę humanistyczną za pomocą różnorodnych i inspirujących ćwiczeń.
Oszczędzają czas nauczyciela dzięki bogatej ofercie zadań.
Karty pracy ucznia do historii i społeczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Autorzy:
Artur Kowalski, Łukasz Męczykowski
Karty pracy ucznia „Poznać przeszłość. Wojna i wojskowość” to zbiór różnorodnych ćwiczeń, które pozwalają na pogłębienie wiedzy z zakresu historii i społeczeństwa.
Umożliwiają rozwijanie umiejętności pracy ze źródłami dzięki licznym zadaniom wyposażonym w teksty, mapy, materiał ilustracyjny i dane statystyczne.
Pomagają utrwalić omawiane na lekcji informacje dzięki skorelowaniu z podręcznikiem.
Pozwalają rozwijać wiedzę humanistyczną za pomocą różnorodnych i inspirujących ćwiczeń.
Oszczędzają czas nauczyciela dzięki bogatej ofercie zadań.
Nowoczesne multimedialne narzędzie będące doskonałym dopełnieniem lekcji
Multiteka zawiera wiele ciekawych wizualnych materiałów m.in.: interaktywne obrazy, utwory muzyczne oraz pokazy slajdów. Dzięki temu treści przedmiotowe są przedstawione w ciekawy sposób, co zwiększa atrakcyjność lekcji.
Zbiór scenariuszy z gotowymi pomysłami lekcji dla nauczyciela
Scenariusze stanowią źródło inspiracji, które można zrealizować podczas omawiania określonych tematów. Dzięki nim nauczyciel jest w stanie zaplanować każdą część lekcji i ma możliwość sprawdzenia wiedzy uczniów za pomocą załączonych kart pracy.