Stanowi kompendium wiedzy z dziedziny bezpieczeństwa, łatwej do odnalezienia w podręczniku dzięki zamieszczonemu na jego końcu indeksowi.
Ułatwia przekazanie trudnych treści i przyswojenie umiejętności praktycznych, m.in. poprzez wykorzystanie zdjęć, tabel, schematów, wykresów oraz instrukcji postępowania.
Umożliwia prowadzenie atrakcyjnych zajęć lekcyjnych opierających się na scenariuszach lekcji zamieszczonych na dlanauczyciela.pl, które zakładają wykorzystanie materiałów prezentacyjnych takich jak m.in. filmy i foliogramy multimedialne.
Podręcznik do edukacji dla bezpieczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Nr dopuszczenia:
426/2012/2015
Autorzy:
Jarosław Słoma
Podręcznik „Żyję i działam bezpiecznie” dla szkół ponadgimnazjalnych oprócz umiejętności działania ratowniczego i zachowania się w sytuacjach kryzysowych przekazuje wiedzę o systemie obrony państwa, ochronie ludności i obronie cywilnej, zagrożeniach czasu pokoju i czasu wojny oraz współczesnych zagrożeniach zdrowia.
Ułatwia opanowanie wiedzy i umiejętności praktycznych dzięki zamieszczeniu w nim schematów, algorytmów postępowania i wielu rysunków poglądowych.
Umożliwia szybkie powtórzenie wiedzy dzięki podsumowaniom zamieszczonym po każdym temacie lekcji.
Rozbudza zainteresowania ucznia dzięki licznym infografikom, ciekawostkom i odesłaniom do stron internetowych.
Zeszyt ćwiczeń do edukacji dla bezpieczeństwa dla szkół ponadgimnazjalnych
Autorzy:
Jarosław Słoma
Zeszyt ćwiczeń „Żyję i działam bezpiecznie” dla szkół ponadgimnazjalnych, skorelowany z podręcznikiem do edukacji dla bezpieczeństwa z tej serii, zawiera różnorodne zadania o trzech stopniach trudności.
Ułatwia utrwalenie wiedzy i umiejętności praktycznych,przekazywanych na lekcji, dzięki prostym zadaniom wymagającym zwięzłej odpowiedzi.
Zachęca do samodzielnych poszukiwań informacji dzięki zadaniom z odwołaniami do źródeł innych niż podręcznik.
Pozwala połączyć zeszyt ćwiczeń z zeszytem przedmiotowym dzięki miejscu na notatkę na końcu każdego tematu.
Zawierają opis przebiegu lekcji z uwzględnieniem różnych form i metod pracy, które pozwalają zaktywizować ucznia i zaciekawić go przedmiotem. Konspekty poprzedzone są krótkim komentarzem metodycznym.
Krótkie filmy z dwóch dziedzin omawianych w ramach edukacji dla bezpieczeństwa, dotyczące: zagrożeń czasu wojny oraz zasad udzielania pierwszej pomocy osobom dorosłym i dzieciom, m.in. w przypadku zatrzymania krążenia lub zadławienia.
Omawiają zagrożenia bezpieczeństwa w wymiarze światowym, narodowym i indywidualnym. Podejmują także zagadnienia metodyczne (np. pierwsza pomoc) oraz istotne z perspektywy życia szkoły (ceremoniał szkolny).